Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Verision 3.0.1 (7A400)
-
AuthorPosts
-
Hej skulle behöva lite hjälp och tips.
Har en iphone 3gs Version 3.0.1 (7A400) modemfirmware 04.26.08.
Den är Jailbreakad och en massa apps som kan vara lite jobbiga att installera om.Nu är frågan hur gör jag nu, är det lönt att uppdatera till 3.1.3? Vilken metod ska jag använda på min iphone? Kommer alla appsen att behövas installeras om när jag jailbreakar igen?
Många frågor men hoppas på lite hjälp.
Fredrik
uppdaterar du till 3.1.3 kan du inte låsa upp din telefone, men jailbrek kan du.
Men jag har fått för mig att det är till fördel att behålla mitt baseband
04.26.08, stämmer detta?Om jag uppdaterar till senaste så försvinner väl det basebandet?
stämmer bra.
3.1.3 har de nya BB och därför går det inte att låsa upp än
men BB 04.26.08 och 05.11.07 kan du låsa upSå om jag vill uppdatera så är enda möjligheten att att mista gamla basebandet?
Kanske bättre att vänta till 4.0 kommer då?
Är den Svensksåld så låser du upp den för 300:- annars så uppdaterar du med Sn0wbreeze(Win) eller PwnageTool(Mac) sen jailbreakar du med Spirit
När man uppdaterar så försvinner väl alla apps. Om man gör en backup på itunes, sparas då alla apps där så att man kan lägga tillbaka dom enkelt sen?
Gjorde en custom ipsw 3.1.3. Sätter telefonen i recovery mode håller inne shift trycker på återställ och väljer custom filen.
Får sedan felmeddelandet, iphonen kunde inte återställas ett fel uppstod (2)Har provat på två olika datorer.
Snälla hjälp mig med detta.
FreddeGjorde en custom ipsw 3.1.3. i snowbreeze, valde not activated för jag har abbonemang i tre. Versionen var 3.0.1 04.28.06. Jailbreakad
Sätter telefonen i recovery mode håller inne shift trycker på återställ och väljer custom filen.
Får sedan felmeddelandet, iphonen kunde inte återställas ett fel uppstod (2)Har provat på två olika datorer.
Snälla hjälp mig med detta.
FreddeOnödigt med dubbelpost, sammanfigar trådarna! /Ponyboy
Just sånt här gör mig såååå nojjig!!!
Hoppas det löser sig sulan!!!
//Robi
Har aldrig stött på error 2 själv men här är en möjlig lösning.
Possible Fix :
1) You get the error
2) Dont close iTunes or Disconnect your iPhone/iPod Touch
3) If the iPhone is still on then reboot/restart. If its off or unresponsive then its in DFU mode and you will have to get it out of that. To do this hold the home button (below the screen on device) and power button (on top of device) fo around 15 seconds or until you see your device light up.
4) iTunes will detect it again
5) Now try to restore it again by clicking shift + restore and selecting your correct firmware on itunes.
6) It should now work and you can enjoy !Tyvärr funkade inte det heller. Så nu vet jag inte vad jag ska göra.
Har ni några förslag på vilka möjligheter jag har?@loket 65457 wrote:
Tyvärr funkade inte det heller. Så nu vet jag inte vad jag ska göra.
Har ni några förslag på vilka möjligheter jag har?Nu vet jag inte hur långt du kom i din uppdatering innan du fick error 2, så du kan möjligen ha fw 3.1.3 nu och då kan du inte längre använda dig av din snowbreeze ipsw. Den funkar endats om man sitter på en jailbreakad 3.1.2 eller lägre. Har du sparat din 3.0.1 SHSH så kan du nergradera till 3.0.1 och försöka igen.
Du måste annars uppdatera till 3.1.3. Det finns ett nytt lösning också som hjälper de som har fastnat i bootloop. Du kan ta bort basebands uppdateringen från fw 3.1.3 och uppdatera till den, läs här. Sen kan du jailbreaka med Spirit och låsa upp med Ultrasn0w.
Den kommer tills det hamnar en bar under äpplet på iphonen och på datorn står det återställer iphone men det händer ingenting på baren på iphone och efter ett par sekunder kommer felmeddelandet upp.
@loket 65467 wrote:
Den kommer tills det hamnar en bar under äpplet på iphonen och på datorn står det återställer iphone men det händer ingenting på baren på iphone och efter ett par sekunder kommer felmeddelandet upp.
testa iReb: iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
Kör iReb så ska din iPhoneskärm bli vit, då slipper du errors när du gör en custom ipsw. Kolla youtube om du har fler frågor”!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.