Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Vi med iPhone 4
-
AuthorPosts
-
@something 72362 wrote:
Nu får JB komma 🙂 Comex gör det sista för att kunna ge ut det till allmänheten
Hur är det med SHSH? Min har iOS 4, men man kan inte få shsh till 4.0 utan bara 4.0.1 – ska man uppgradera till 4.0.1 eller stanna med 4.0 – UTAN shsh? har inte hängt med riktigt Pratar klart om iPhone 4
@dts 72364 wrote:
Hur är det med SHSH? Min har iOS 4, men man kan inte få shsh till 4.0 utan bara 4.0.1 – ska man uppgradera till 4.0.1 eller stanna med 4.0 – UTAN shsh? har inte hängt med riktigt Pratar klart om iPhone 4
jag vet inte riktigt, Men jag stannar kvar på 4.0 med min Iphone 4 tills man får veta vad som gäller, har inte lust att dra mig upp till 4.0.1 förens jag vet vad som sägs.
@something 72365 wrote:
jag vet inte riktigt, Men jag stannar kvar på 4.0 med min Iphone 4 tills man får veta vad som gäller, har inte lust att dra mig upp till 4.0.1 förens jag vet vad som sägs.
Precis, men att jag inte hann fixa SHSH för 4.0? Jädra magknip detta >.<
Det vore bra illa med en elektriskt ledande eltejp…
Även om namnet låter som om den leder el, så är avsikten med tejpen den motsatta. 😉Nya Jailbreak UTE. dock har Comex fel på serven för vidare info kolla in hans twitter comex (comex) on Twitter
Hemsidan för att JB
JailbreakMeJag fick min i4 med posten precis men får inte hämta för än kl 2 :O
Fick in orderna runt 00.30 på Telias hemsida, nån som vet hur långt tid de tar?
@something 72411 wrote:
Nya Jailbreak UTE. dock har Comex fel på serven för vidare info kolla in hans twitter comex (comex) on Twitter
Hemsidan för att JB
JailbreakMeNu är min iPhone 4 jailbreakad. Skitsmidigt!
@steffeiphone 72322 wrote:
Får min i mitten på nästa vecka då MacHuset i Borås inte fått den ännu (nr3 på listan).
Hemma ligger Skalet och väntar på att bli använt! 🙂Säg mig, har ni problem med antennen?
Borås MÅSTE vara den staden som stått still i allt som heter utveckling!
Om jag får gissa friskt, så skulle jag tippa på att Borås alla butiker som kan tänkas sälja Iphone 4, fick in tot 20 st! 😡
Jag vill fan ut och spöa ett litet barn bara för att få känna mig cruel !
Har suttit o lekt med telefonen i några timmar nu, vilken skillnad gentemot 3Gn jädrar. .
Beställde i Fredags på Tele2´s webshopen, nu väntar telefonen på mig hemma redan.
Bara väntar på att få sluta jobbet och åka hem och sätta fingrarna på den 🙂Jag beställde i fredags från Telenor, ca 00.55 tror jag det var, och nu ligger telen hos Telenor och väntas på att hämtas upp av Schenker och levereras till ett ställe när mig(OKQ8 Nära Dej :P)
Slutat jobbet precis och nu sitter jag med min nya iphone 16gb 4 ifrån tele2 tack tele2 🙂
@2crueal4u 72569 wrote:
Om jag får gissa friskt, så skulle jag tippa på att Borås alla butiker som kan tänkas sälja Iphone 4, fick in tot 20 st! 😡
Inte bara du som är sur på Borås…
@2crueal4u 72569 wrote:
Fan det låter surt att det bara fanns 20st, du skulle ställt dig och köat 🙂
Nu är min beställd från 3:s hemsida. Fick bli en 16Gb:e. Lääääängtar! 😀
@xenomorph.se 72661 wrote:
Nu är min beställd från 3:s hemsida. Fick bli en 16Gb:e. Lääääängtar! 😀
Nice 🙂 Iphone 4 e så bra, dock måste jag köpa skydd så inte mottagningen försvinner, var en kompis som försökte ringa mig igår men han kom inte fram det.
@something 72665 wrote:
Nice 🙂 Iphone 4 e så bra, dock måste jag köpa skydd så inte mottagningen försvinner, var en kompis som försökte ringa mig igår men han kom inte fram det.
@something 72665 wrote:
om han inte ens kom fram, vilket borde innebära att du hade den i fickan, så skulle ett fodral inte spela nån roll. om ni nu inte skulle testa det vill säga
Skönaste iphonen som gjorts! En blandning mellan iphone 2g och 3GS imo älskar metall och glaskänslan känns välbyggd. Kan aldrig tänka mig att ha en annan telefon än iphone (seriöst) sa jag även när jag hade iphone 2g/3G /3GS 🙂
@something 72737 wrote:
Ingen aning vad felet ligger , SMSen kommer fram iaf och jag kan alltid ringa upp ^^
Heller inte haft några problem med min antenn (ta i trä) 😛
@something 72737 wrote:
Ingen aning vad felet ligger , SMSen kommer fram iaf och jag kan alltid ringa upp ^^
det finns ju fall där folk inte kunnat bli uppringda innan, nån bugg i systemet kanske. om det är ett återkommande problem så bör du nog testa att återställa eller lämna in den för undersökning för så ska det inte vara.
@svensson431 72641 wrote:
Slutat jobbet precis och nu sitter jag med min nya iphone 16gb 4 ifrån tele2 tack tele2 🙂
Hehe, lyckos .. min ligger fortfarande och väntar på att bli upphämtad av Schenker hos Telenor :/ ringde dom nyss nämligen *otålig* 😛
Någon som vet nåt om när butikerna borde få in nästa leverans?
@swegooner 72803 wrote:
Någon som vet nåt om när butikerna borde få in nästa leverans?
Inte en aning faktiskt .. när jag pratade med butikerna här omkring i Karlskrona så visste dom inte om det tog 1 vecka eller 1 månad till nästa leverans :/
Jag köpte min första iPhone i fredags, en iPhone 4, 16gb
sjukt nöjd!
@2crueal4u 72569 wrote:
Råkade gå in på tre (i Borås) i Fredags och fick med mig en telefon hem. Råkar faktiskt ha en Iphone4 för mycket som jag ska försöka sälja (hade beställde en från nätet också).
Bara jag som ser skillnad på staplarna efter uppdatering till 4.0.1? 😛
På 4.0.1 ser stapeln längst till vänster mycket högre ut än på 4.0 😛 Bara jag som upplever detta?
4.0:
[ATTACH]701[/ATTACH]4.0.1:
[ATTACH]702[/ATTACH]@kungen 72909 wrote:
Bara jag som ser skillnad på staplarna efter uppdatering till 4.0.1? 😛
På 4.0.1 ser stapeln längst till vänster mycket högre ut än på 4.0 😛 Bara jag som upplever detta?
4.0:
[ATTACH]701[/ATTACH]4.0.1:
[ATTACH]702[/ATTACH]Nej detta var en förtydling av Apple att det där antennproblemet i iPhone4 egentligen inte är ett problem och så ändrade de skalan för 1-5 till 1,5-5.
Sen kanske de ville göra skillnaden tydligare mellan inga bars och 1 bar, eftersom många tappade bars och trodde att de hade 0 bars eftersom den lilla 1an är så liten. My theory.
Själv tycker jag det är skitfult och ska sätta mig i photoshop och göra något snyggare. Varför ska vi vara så fasta vid bars, kan man inte ha en smiley eller något?
@mossarelli 72915 wrote:
Nej detta var en förtydling av Apple att det där antennproblemet i iPhone4 egentligen inte är ett problem och så ändrade de skalan för 1-5 till 1,5-5.
Sen kanske de ville göra skillnaden tydligare mellan inga bars och 1 bar, eftersom många tappade bars och trodde att de hade 0 bars eftersom den lilla 1an är så liten. My theory.
Själv tycker jag det är skitfult och ska sätta mig i photoshop och göra något snyggare. Varför ska vi vara så fasta vid bars, kan man inte ha en smiley eller något?
Okej, tack för svaret! 🙂
Ingen som vet när Teliabutikerna får in dem igen? 🙂
@steffeiphone 73071 wrote:
Ingen som vet när Teliabutikerna får in dem igen? 🙂
Det är ju därför vi köar.
har aldrig haft en Iphone tidigare men jag kan säga att jag ångrar inte ett dugg att jag beställde en Iphone 4 😀
Skulle bara säga att man fått sig en iphone nu. Min första faktiskt och jag fick vänta hela 40 minuter på den när jag var i stan…. Ja ni får bli avundsjuka 😀
Nope, gick in i en tre butik och hörde om de hade någon. Säljaren sa att det var 2-4 veckors kö MEN han hade en undanlagd till en kille som skulle hämtat den vid 13.00 och klockan var 16.20 när jag var där. Han gav killen fram till 17.00 sen var telefonen min.
@rbin 73208 wrote:
Nope, gick in i en tre butik och hörde om de hade någon. Säljaren sa att det var 2-4 veckors kö MEN han hade en undanlagd till en kille som skulle hämtat den vid 13.00 och klockan var 16.20 när jag var där. Han gav killen fram till 17.00 sen var telefonen min.
vissa har tur 🙂 ..
@rbin 73208 wrote:
haha den var nice.. lite synd om killen som gick miste om denna underbara telefon men han får skylla sig själv när han inte hämtar saker han lägger undan
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.