Vi som redan har en iPhone.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vi som redan har en iPhone.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 35

Det var sjukt smart av mig att köpa den så sent även fast 3G versionen skulle komma 2 månader efter att jag kom hem, nu när telia har släppt sina priser är jag glad att jag redan har en iphone 🙂

billigaste telefonen med billigaste abonemanget i 18 månadet skulle totalt kosta mig 7877:- vilket är ett jävla rån. Så jag är glad att jag köpte mig 16 GB för 3200 i staterna 😀

Haziza
    Member
    Post count: 22

Tänk lite, du betalar inte bara för Iphone, utan du får ochså minuter att ringa för, sms osv.

justin
    Member
    Post count: 53

du får tänka lite själv…

Om han redan nu har en Iphone…

Ringer man med tele2…

100 min = max 80kr (om ens det.. det är gratis inom tele2, och de flesta jag känner har tele2)

1gb fast pris datatrafik = 39kr

100SMS = 60kr (om ens det… det är gratis inom tele2, och igen de flesta jag känner hara tele2)

Så totallt: 179kr/måndaden

Detta pris baseras på om du nu uttnyttjar 100sms/100min och 100mb i månaden och det om du använder det mot andra operatörer förutom data trafiken då.

Personligen har jag en månadkostnad på max 100kr, 39kr i datatrafik och sms och telefonsamtal har jag nästan gratis, ringer då och då till andra operatörer eller fasta nätet. Du som tecknar detta abonemang med telia.. räkna inte med att du hamnar på 299kr varje månad.. du kommer att ringa mer än 100min och du kommer använda dig mer än 100mb!!!

Så ni som jag redan har en Iphone, var glada att ni var ute i god tid.

Det man får i den nya är 3g vilket innebär en aningen snabbare surfning när det inte finns wlan.. sen GPS:en var ju inte i den utsträckning jag förväntade mig… den visar liksom bara var du står i google maps. Och om jag inte gissar fel.. så är väl inte googlemaps nersparad i telefonen.. så man får ladda ner från nätet.. med andra ord en dyyyyr räkning.

Utseende mässigt är det samma sak, bara ett svart (plastigt) skal… skulle jag bli rånad på 7000 spänn för den här.. knappast!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.