Vibratorn fungerar inte

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vibratorn fungerar inte

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 53

Hej, köpte en ny Iphone för drygt någon månad sedan. Har alltid haft fodral på så la inte märke till det förräns nu.. att vibratorn inte fungeras :S

Har kollat mute switchen och säkerställt att vibratorn är på.. men den vibrerar inte när någon ringer. Startar man om mobilen.. och trycker på mute switchen så vibrerar den väldigt svagt och går neråt.. ungefär som när ett batteri håller på dö i en skägg trimmer lr nåt sånt.. ni förstår nog vad jag menar. Har testat det vanliga, återställt telefonen osv…

Någon som haft erfarenhet av detta? måste man lämna in den? vill helst gärna inte lämna in den nu… räknar med att rep tiden är på någon månad lr så… speciellt nu under jul helgen 🙁

En följd fråga.. ifall det visar sig vara ett hårdvarurelaterat problem och man måste skicka in den… hur blir det med skicket på telefonen, kan man räkna med att man får tillbaka den orepad? jag vet att av erfarenhet att iphonen är extremt lätt att repa.. desutom har jag en vit telefon.. finns det någon garanti på att man får tillbaka den i samma skicka som man skickar in den?

Sen märkte jag att när jag sätter i simkortet och försöker putta in facket.. så krockar den med något därinne.. behöver liksom trycka in den extra hårt för att den ska gå in helt, så var det från början när jag köpte telefonen. Kan det vara monteringsfel? Är det kanske bra om man lämnar in den så tidigt som möjligt så att de inte senare säger att det är jag som tappat mobilen så att det blev något som gick av inuti telefonen?

Många frågor.. men hoppas på ett svar hehe, tack på förhand.

justin
    Member
    Post count: 53

Sådär nu har jag lämnat in telefonen. Jag hade köpt min hos Elgiganten, killen där nämnde att man reparerar inte Iphone utan de byter bara ut efter att de verifierad felet. Apple har tydligen gett ett direktiv att inte öppna telefonerna.. stämmer det? någon som har koll?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@justin 49203 wrote:

Sådär nu har jag lämnat in telefonen. Jag hade köpt min hos Elgiganten, killen där nämnde att man reparerar inte Iphone utan de byter bara ut efter att de verifierad felet. Apple har tydligen gett ett direktiv att inte öppna telefonerna.. stämmer det? någon som har koll?

Det stämmer att flertalet telefoner som lämnas in bara genomgår en snabb check för stt sedan bytas rakt av. Billigare så…

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.