Front page › Forums › Övriga ämnen › Videokamera Föra över filer?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag vet inte på vilket forum jag ska skicka detta^^
Men chansar att skicka det här, kanske någon kan.
Jag har för några månader sen byt operativ system på datorn pga en dator krasch. Har ni Windows XP Service pack 3.
Nu till min fråga.
Jag filmade lite idag med min videokamera, Canon DC220, så skulle jag ta skivan som jag filmade in på och sätta in i datorn.
Det kommer upp en mapp som att där filerna ska vara.
Men icke, den mappen är helt tom!
Fast filmerna finns i videokamera. Det funkade när jag hade vista att överföra filmer till datorn på det sätet.Så någon som vet vad jag ska göra för att fixa detta? 🙂
Du måste kolla om filmerna för det första finns på skivan. Dem kanske inte bränns på skivan automatiskt du kanske måste ställa in på att bränna över filerna från kameran först.
Varför Windows XP? Gud hjälpe dig.
Har studerat manualen till Canon DC 220, och vet inte riktigt vad där kan va för fel. Har du kollat så där inte sitter minneskort i, den kanske filmar till det isf?
Manualen hittar du här ifall du vill kika:
zip fil här
pdf fil härEdit: Står väl även om det är en “tom skiva” i datorn? Alla tomma skivor har ju den etiketten.
@mossarelli 66179 wrote:
Du måste kolla om filmerna för det första finns på skivan. Dem kanske inte bränns på skivan automatiskt du kanske måste ställa in på att bränna över filerna från kameran först.
Varför Windows XP? Gud hjälpe dig.
Jodå dom finns på skivan, kan kolla på filmerna på datorn.
Har inte varit förrut att jag har behövt fixat något, utan bara filma, sluta filma, in med skivan i datorn^^XP äger 😮
@xenomorph.se 66183 wrote:
Har studerat manualen till Canon DC 220, och vet inte riktigt vad där kan va för fel. Har du kollat så där inte sitter minneskort i, den kanske filmar till det isf?
Manualen hittar du här ifall du vill kika:
zip fil här
pdf fil härEdit: Står väl även om det är en “tom skiva” i datorn? Alla tomma skivor har ju den etiketten.
Kul att du tar dig tid 🙂
Jo har ett minneskort i, men där sparas endast korten som tas, inga filmer.
För kan se filmerna på videokameran, byter man skiva så byts film, så dom ligger på skivan^^ heheSka kolla igenom manualen, tack!
Jo men står även såhär: Total storlek: 0 byte.
Har försökt att öppna skivan på olika sätt.. men vill inte funka =(@diflover 66212 wrote:
Jodå dom finns på skivan, kan kolla på filmerna på datorn.
Har inte varit förrut att jag har behövt fixat något, utan bara filma, sluta filma, in med skivan i datorn^^XP äger 😮
Kul att du tar dig tid 🙂
Jo har ett minneskort i, men där sparas endast korten som tas, inga filmer.
För kan se filmerna på videokameran, byter man skiva så byts film, så dom ligger på skivan^^ heheSka kolla igenom manualen, tack!
Jo men står även såhär: Total storlek: 0 byte.
Har försökt att öppna skivan på olika sätt.. men vill inte funka =(Tycker det är strange som fan. Kan kolla filmerna på datorn via skivan? Provat en annan skiva? Vad är det för typ av skivor du använder?
VLC kanske hjälper?
Kör VLC och välj att spela skivan så kanske den spelas som i en dvd-spelare.
@xenomorph.se 66238 wrote:
Tycker det är strange som fan. Kan kolla filmerna på datorn via skivan? Provat en annan skiva? Vad är det för typ av skivor du använder?
Jo håller med…
1. Nej…
2. Jo blir samma fel.
3. Vet inte exakt vad dom heter men såhär står det på skivan: “TDK DVD-RW”.@mossarelli 66263 wrote:
VLC kanske hjälper?
Kör VLC och välj att spela skivan så kanske den spelas som i en dvd-spelare.
Testade det nyss, då står detta: “Din inmatning kunde inte öppnas:
VLC kunde inte öppna MRL:en “dvd://I:”. Kontrollera loggen för mer detaljer.“
så verkar inte gå…Har du först formaterat skivan? Eftersom det är en DVD-RW.
Hmm.. skaffa ett? 😉
CDBurnerXP: Introduction and News
Det kostar ingenting att använda.Efter du har raderat skivan med programmet, så bränner du filerna du hade problem med igen.
Bränn då som DATA skiva
Ah, shit.. jag missuppfattade lite tror jag. 🙂
Canon DC220 är direkt på skiva… sorry 😛 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.