viktigt med 3G?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone viktigt med 3G?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

Hur pass viktigt är det med 3G i iPhone?

Har idag 3G på min nuvarande lur och kan säga att jag inte använder det speciellt mkt/ingenting, mer än att man använder 3G masterna att ringa på.

Vet inte om det är lönt att vänta på en 3G variant av iPhone, då en iPhone utan 3G säkert kommer ligga mkt bättre till i pris.

Någon som kan ge mig lite nya infallsvinklar till varför man ska ha 3G i sin lur.

frigo
    Member
    Post count: 43

Kör du telia/halebop så har du ju 2.5g vilket räcker för min del iaf.

Använder jävligt sällan internet på mobilen förutom när jag är hemma då jag kör wifi.

ripperoo
    Member
    Post count: 236

Precis samma här, kostar bara massa onördiga pengar 🙂

Sebastian
    Member
    Post count: 34

Varför vi är väldigt exalterade över 3G är just pga att ladda youtube filmer kommer att gå mycket, mycket snabbare. Samt internet-användadet kommer att bli mycket bättre.

Rent funktionsmässigt så kommer det inte att förändra våra liv. Men det som vi väntar på är iPhone 2.0. Hur de har förändrar UI, hur de förändrat hela telefonen samt vilka nya funktioner de har lagt in.

Det är alltså mycket mer än bara HSDPA

ripperoo
    Member
    Post count: 236

@sebastian 3009 wrote:

Varför vi är väldigt exalterade över 3G är just pga att ladda youtube filmer kommer att gå mycket, mycket snabbare. Samt internet-användadet kommer att bli mycket bättre.

Rent funktionsmässigt så kommer det inte att förändra våra liv. Men det som vi väntar på är iPhone 2.0. Hur de har förändrar UI, hur de förändrat hela telefonen samt vilka nya funktioner de har lagt in.

Det är alltså mycket mer än bara HSDPA

Såvidare det inte blir stopp i filmen när man ser på den kvittar det ifall det går snabbare eller inte ^^
    Vill fan att 2.0 släpps ut snart! Är ju då sugen på en ny updatering ><

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Skillnaden mellan EDGE och 3G är inte så stor hastighetsmässigt.

Dock så är 3G mycket mer utbyggt och det är fler operatörer som har 3G till skillnad från EDGE som bara finns hos Telia.

Sen är det lite billigare än EDGE också.

Och som Sebastian skrev så är det troligtvis mycket mer som kommer i iPhone 2.0 (d.v.s 3G-versionen).

iTact
    Member
    Post count: 16

man kanske skulle skaffa sig nått flat-rate tillägg för datatrafik på sitt mobilabb. så kanske man utnyttjar youtube, surf osv.

Sebastian
    Member
    Post count: 34

@itact 3024 wrote:

man kanske skulle skaffa sig nått flat-rate tillägg för datatrafik på sitt mobilabb. så kanske man utnyttjar youtube, surf osv.

Telia har 9kr/dygn (kontantkort)
    Telia har också för 199kr i månaden (abonnemang). Då får du obegränsat med data. Stödjer även EDGE

ipeddy
    Member
    Post count: 74

frågan kanske är dum men ja läste att man kunde ladda ner i 7.2 mbit eller nått men snabbare iaf med 3G men påvärkar 3Gen wifin ochså att man kan ladda ner snabbare??

haren
    Member
    Post count: 200

@itact 3002 wrote:

Hur pass viktigt är det med 3G i iPhone?

Har idag 3G på min nuvarande lur och kan säga att jag inte använder det speciellt mkt/ingenting, mer än att man använder 3G masterna att ringa på.

Vet inte om det är lönt att vänta på en 3G variant av iPhone, då en iPhone utan 3G säkert kommer ligga mkt bättre till i pris.

Någon som kan ge mig lite nya infallsvinklar till varför man ska ha 3G i sin lur.

Ang 3G i den lur du har idag så beror det ju lite på vad du gör med telefonen idag. Fördelen med 3G är ju att det går fortare att installera applikationer när man inte är hemma! Och eftersom iPhonen är väldigt “surf-vänlig” med sin stora display så vore det ju trevligt om det gick fort oxå.

Sen ang pris så tror jag inte på att vänta och köpa i Sverige som så många pratar om. Telefonen kommer nog bli väldigt dyr och måste bindas med abonnemang. Det vore dumt att sälja iPhone i sverige och låta folk teckna abonnemang i efterhand. Det kommer nog ett par bra förbättringar emot upplåsning. Förmodligen så kommer det bli mera lönt att kanske importera 3G modellen än att köpa i sverige!

// h

Fratts
    Member
    Post count: 8

Jag blir inte klok alltså. Jag hade bestämt mig för att vänta in dom nya lurarna.
    Jag trode på fler nya funktioner i nya telefonen, bättre hårdvara. Men det kanske inte är att förvänta sig?

Jag fyller snart år och har blivit lovad ett bidrag till att köpa en iPhone, men jag tänkte stoppa undan dom pengarna tills det är dags för dom nya iPhoens…

Kan någon hjälpa mig att ressonera. Ska tilläggas att jag wappar rätt mycket på min nuvarande telefon, men det är ju inte lika bra som att surfa på det “riktiga” internet.

//Förvirrad tekniknörd.

Enlil
    Member
    Post count: 14

@fratts 3048 wrote:

Jag blir inte klok alltså. Jag hade bestämt mig för att vänta in dom nya lurarna.
    Jag trode på fler nya funktioner i nya telefonen, bättre hårdvara. Men det kanske inte är att förvänta sig?

Jag fyller snart år och har blivit lovad ett bidrag till att köpa en iPhone, men jag tänkte stoppa undan dom pengarna tills det är dags för dom nya iPhoens…

Kan någon hjälpa mig att ressonera. Ska tilläggas att jag wappar rätt mycket på min nuvarande telefon, men det är ju inte lika bra som att surfa på det “riktiga” internet.

//Förvirrad tekniknörd.

Jag kan vänta på den nya modellen. 3g är ju endast en fördel till mobilen, även fast man kanske inte har så stor nytta av den. Plus att man får 5MP kamera också. Vilket är ett stort behov för mig.

haren
    Member
    Post count: 200

Jag har väntar med spänning på nya modellen. Jag kommer nog att byta upp mig. Här är ett resonemang som jag skrev i liknande tråd:

Många hakar ju upp sig på 3G funktionen man får inte missa att det kommer mer än bara det!

Om det stämmer att telefonen kommer använda Infineon chippet som det ryktas om. Så kommer man även att få tillgång till 5MP Kamera, videokonferens, stöd för 64kanal-midi-ringsignaler och hårdvaruaccelererad uppspelning av h.264/h.263. Kommer nog en rad med olika förbättringar, inte bara 3G. Och det bästa av allt, går rykten om att den kommer bli tunnare 2.5 mm tunnare än den nuvarande versionen på 11 mm. Ju smidigare desto bättre.

Jag råder verkligen folk som funderar på att skaffa en nu att vänta. Det är värt att vänta lite för att se vad som kommer. Man kan nog räkna med att apple lanserar nya modellen på sin mässa som dem har i Juni!

// h

Bianc0neri
    Member
    Post count: 23

@haren 3050 wrote:

Jag har väntar med spänning på nya modellen. Jag kommer nog att byta upp mig. Här är ett resonemang som jag skrev i liknande tråd:

Många hakar ju upp sig på 3G funktionen man får inte missa att det kommer mer än bara det!

Om det stämmer att telefonen kommer använda Infineon chippet som det ryktas om. Så kommer man även att få tillgång till 5MP Kamera, videokonferens, stöd för 64kanal-midi-ringsignaler och hårdvaruaccelererad uppspelning av h.264/h.263. Kommer nog en rad med olika förbättringar, inte bara 3G. Och det bästa av allt, går rykten om att den kommer bli tunnare 2.5 mm tunnare än den nuvarande versionen på 11 mm. Ju smidigare desto bättre.

Jag råder verkligen folk som funderar på att skaffa en nu att vänta. Det är värt att vänta lite för att se vad som kommer. Man kan nog räkna med att apple lanserar nya modellen på sin mässa som dem har i Juni!

// h

Ja du… Tänk om 3G iPhone blir pissdyr när den kommer till Sverige? Eller om man vill importera iPhone från USA för att komma billigare undan så finns det väl knappast upplåsningsprogram för 3G-iPhone, eller så får man antagligen vänta ett tag? Tänk om den får inkompatibilitet för vissa program som man inte får med den nuvarande iPhone?

Jag vet inte så mycket, med den är mina spekulationer. Jag ska personligen köpa en nu, och sedan sälja den för att köpa den nya iPhone när det är bekräftat att den fungerar lika bra som de nuvarande iPhone’n, alltså att det inte är någon stor skillnad när det gäller hårdvara, att OSet är densamma, och att alla program som fungerar på nuvarande iPhone fungerar lika bra som det kommande. Ja, ni/du förstår. 🙂

Bebbzor
    Member
    Post count: 51

Telia 2.5g fungerar perfekt här i sverige! 🙂

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.