Vilka fördelar finns med en Fabriksupplåst 3GS?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Vilka fördelar finns med en Fabriksupplåst 3GS?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Har beställt en fabriksupplåst 3GS men har inte riktigt klart för vilka fördelar detta egentligen ger mig. Vet att alla SIM fungerar och att man kan uppdatera med iTune utan att behöva tänkta på något speciellt (eller?). Men hur gör jag om jag vill hämta program utanför appstore?

Program som Cydia är väl något som ingår då man jailbreak:ar om jag fattat det rätt. Kan man då inte installera enbart Cydia tro? Som ni märker så har jag inte fattat allt ännu och skulle uppskatta om någon kan berätta vad jag skall tänka på och gärna tips om vart jag hittar det ni föreslår.

Så varför har jag nu beställt en fabriksupplåst 3GS…..? Vad rekommenderar ni att jag gör när jag fått den?

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

som du säger, inga fördelar utom att den faktist är upplåst.
    du kan uppdatera via itunes utan att behöva tänka på baseband och sån skit.
    det enda du ska tänka på är att om den aktuella FW du uppdaterar till går att JB.
    (det senaste 3.1.2 går att JB så)

nej du kan inte enbart installera cydia.
    Jailbreak gör så att cydia blir installerat.

all information hittar du här på forumet, om du tittar längst upp på sidan så hittar du en sök funktion.

t00k
    Member
    Post count: 40

Får man fråga vart du köpte den och hur mycket det gick på? 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@mandrake 45475 wrote:

Har beställt en fabriksupplåst 3GS men har inte riktigt klart för vilka fördelar detta egentligen ger mig. Vet att alla SIM fungerar och att man kan uppdatera med iTune utan att behöva tänkta på något speciellt (eller?). Men hur gör jag om jag vill hämta program utanför appstore?

Program som Cydia är väl något som ingår då man jailbreak:ar om jag fattat det rätt. Kan man då inte installera enbart Cydia tro? Som ni märker så har jag inte fattat allt ännu och skulle uppskatta om någon kan berätta vad jag skall tänka på och gärna tips om vart jag hittar det ni föreslår.

Så varför har jag nu beställt en fabriksupplåst 3GS…..? Vad rekommenderar ni att jag gör när jag fått den?

Det finns en uppsjö trådar i forumet som tar upp fördelarna med Jailbreak. Sök. Kortfattat så “ingår” Cydia i jailbreaket och kan väl mest liknas vid Apple’s AppStore men för icke godkända hacks och apps. En fabriksupplåst telefon ger dig, i mina ögon, en enorm fördel – du slipper bry dig om att vårda upplåsningsmöjligheten genom alla mjukvaruuppgraderingar Apple släpper. Varje mjukvaruuppgradering försöker ju täppa till upplåsningsmöjligheterna

Mandrake
    Member
    Post count: 3

Tack alla ni som svarat. Känner mig mer nöjd med mitt köp nu :-).
    Det jag också undrar över är om det finns någon risk att blackra1n påverkar fabriksupplåsningen på något sätt. Tror själv inte detta men kanske bäst att fråga er experter innan man gör något dumt.
    Man kan också fundera på hur garantin påverkas om man har jailbreakat sin fabriksupplåsta telefon…?

Mothergoose
    Member
    Post count: 188

@mandrake 45486 wrote:

Tack alla ni som svarat. Känner mig mer nöjd med mitt köp nu :-).
    Det jag också undrar över är om det finns någon risk att blackra1n påverkar fabriksupplåsningen på något sätt. Tror själv inte detta men kanske bäst att fråga er experter innan man gör något dumt.
    Man kan också fundera på hur garantin påverkas om man har jailbreakat sin fabriksupplåsta telefon…?

Nej, blackrain påverkar inte din fabriksupplåsta tlfn

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.