Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Vilka repos har ni installerade?
-
AuthorPosts
-
Som rubriken säger, vilka repos har ni installerade förutom de Cydia har som standard?
/Alex
Intressant tråd. Bara så att alla är klara över detta; att posta repos med crackade apps resulterar i en varning.
@freebo 73407 wrote:
Intressant tråd. Bara så att alla är klara över detta; att posta repos med crackade apps resulterar i en varning.
Det är tråkigt att ni stjäl friheten på iphoneinfo, man bör kunna skriva om vad man vill. Det är väl varför det finns såna här små sköna forum. Sen ska du ha klart för dig att det är inget olagligt med http://cydia.hack…… Det är dess innehåll som har rapporterats olagligt. Det är som att stoppa ner saker i väskan i en affär, det är inte ett brott förrän du har gått förbi kassan.
Freebo, vad har du för repos förutom de som har crackade appar?
Crackade saker har man koll på i vilket fall som helst, är intresserad av lite andra repos…..Jag lägger aldrig till egna repos – jag har lärt mig att det är snabbaste vägen till ett instabilt Cydia och en restore… 🙂
Som sagt, det finns andra forum för den som är för snål för att betala 1$ för Cyntact
Förstår inte heller vaför man inte får skriva om vad man vill?
Nej kanske många som inte förstår det , men freebo har den regeln bara respektera eller dra dig vidare till ett annat forum som inte har den regeln.
@something 73475 wrote:
Nej kanske många som inte förstår det , men freebo har den regeln bara respektera eller dra dig vidare till ett annat forum som inte har den regeln.
Moget
@vossen 73480 wrote:
Moget
Jo men nu råkar det vara så att det är på det sättet – gillar man inte reglerna får man ta det regelvidriga ngn annan stans. Ganska enkelt egentligen. Tillåter vi snack om piratapps är det snart det enda det snackas om och inom sinom tid får vi en cease and desist på forumet och det vore väl inte bra Vossen? 🙂
@freebo 73482 wrote:
Jo men nu råkar det vara så att det är på det sättet – gillar man inte reglerna får man ta det regelvidriga ngn annan stans. Ganska enkelt egentligen. Tillåter vi snack om piratapps är det snart det enda det snackas om och inom sinom tid får vi en cease and desist på forumet och det vore väl inte bra Vossen? 🙂
Jag menade faktiskt det jag sa.
Det här är farlig tråd, håller mig borta 🙂
@vossen 73410 wrote:
Det är tråkigt att ni stjäl friheten på iphoneinfo, man bör kunna skriva om vad man vill. Det är väl varför det finns såna här små sköna forum. Sen ska du ha klart för dig att det är inget olagligt med http://cydia.hack…… Det är dess innehåll som har rapporterats olagligt. Det är som att stoppa ner saker i väskan i en affär, det är inte ett brott förrän du har gått förbi kassan.
Piratebaysnacket. Hemsidan innehåller inga olagliga filer därför kan de inte fällas.
Vi vill inte ha diskussion om crackade apps eftersom marknaden för iPhone är relativt liten redan för dessa apps. $1 för apps antingen i Cydia eller appstore är relativt lite att spendera för att få en app med bra funktionalitet.
Jag struntar i om folk laddar ner olagligt, du ska bara inte diskutera innehållet här.
@freebo 73482 wrote:Jo men nu råkar det vara så att det är på det sättet – gillar man inte reglerna får man ta det regelvidriga ngn annan stans. Ganska enkelt egentligen. Tillåter vi snack om piratapps är det snart det enda det snackas om och inom sinom tid får vi en cease and desist på forumet och det vore väl inte bra Vossen? 🙂
Det är just detta som händer i USA just nu. ACTA har stängt ner snart 50 sidor med piratmaterial och det är bara en tidsfråga innan andra sidor får en varning eller en C&D direkt.
Hey, nu ska vi inte tjafsa om reglerna, de är redan satta och vi får rätta oss efter det.
Jag undrar fortfarande vilka repos som folk använder undantaget crackrepos…..alexxx wrote:Hey, nu ska vi inte tjafsa om reglerna, de är redan satta och vi får rätta oss efter det.
Jag undrar fortfarande vilka repos som folk använder undantaget crackrepos…..Finns inte så mycket mer tror jag…
Varför ska folk leka moderatorer och hota med varningar?
Repos används för det mesta för att slippa köpa program via cydia och installera legitimt.
De mest rumsrena jag har:
******* – en massa teman
repo666.ultrasn0w.com – upplåsning
BigBoss – för SBSettings
iSpazio – teman
ModMyi.com – sliders, teman och annat grafiskt som går att ändra på
Telesphoreo Tangelo – diverse grejer för cydia
ZodTTD & MacCiti – ringsignaler, grafiska hack och temanFinns det annat med i dessa är det inget jag vet något om, raderar dem om någon resurs har grejer som inte ska vara där.
edit:
Där ser man, självcensurerande forum. Det jag skrev verkade iaf bara innehålla teman och liknande, tydligen mer, eftersom det jag skrev ersattes med ********Vågar man fråga vilket forum man ska leta sig till om man nu är intresserad av censurerade repos?
Annars kan nån vänlig pm-a till iBobbo
Har googlat, men bryr mig inte om kilometerlånga listor med polska eller repos från Afghanistan.. Det är guldkornen jag vill åt 😉 om nån vill skicka pm så blir jag jätteglad 🙂
Du pratar alltså om guldkornen där man kan tanka gratis apps?
Smart där! Precis dom jag vill veta vart jag ska leta för att hitta! Har du nå smarta tips om vart jag kan hitta dom oxå?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.