Vilken mjukvara är egentligen bäst för en 3gs?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Vilken mjukvara är egentligen bäst för en 3gs?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 36

Hej på er, har en liten fundering. Sitter nu med en JB 3gs med 4.3.1. BB 05.15.04. Den är seg, och jag upplever den som betydligt segare än när jag hade tidigare versioner. Körde länge på 3.1.2 och gick sedan direkt till 4.1. Visst, mycket mer funktioner men känner mig ganska missnöjd med prestandan. Finns det 4.x versioner som gör sig bättre än andra. Tappar lite väl mycket genom att gå ner till 3.1.2.

Vad tror ni?

iPwnYou
    Member
    Post count: 28

Jag tror inte hastingheten på din iPhone borde förändras så mycket… Kanske försök att återställa den ? Änvände du en custom IPSW fil ?

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Kan hålla med om att 4.x är betydligt segare än 3.x på 3GS. Dock tuggar ju 4.x lite mer på telefonerna också med tanke på multitasken osv.

Däremot tror jag 4.2.1 gör sig bäst på en 3GS, har upplevt den versionen som “bäst” av dem alla.

synthpopper
    Member

Okej, ja jag kör en custom ipsw genom sn0wbreeze. Jag har kvar BB från 4.2.1 så det är väll bara att nedgradera. JB första gången till 3.1.2 så shsh finns det gott om.

Annars kan jag ju testa att återställa såklart.

Tack för svar

ifunk
    Member
    Post count: 17

Jag kör på 4.0.1 -> har inte funnit någon bra anledning att uppgradera…

synthpopper
    Member

Kanske skall hoppa ner så långt. Känns lite som desto äldre desto snabbare. Behöver inte mycket av de funktionerna som kommit efter 4.0.1 egentligen. Vilka det nu är för övrigt?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.