Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Vilken ordning på appsen har du?
-
AuthorPosts
-
Jag sitter och funderar hur jag ska organisera mina apps men har inte kommit inte på någon bra, så jag tänkte se hur ni har det. Huller om buller? Nytta på en sida, nöje på en osv?
Har man bara ett fåtal apps så spelar det väl ingen större roll, men känner jag mig själv rätt så lär jag snart ha ett hundratal apps (en del kanske inte så viktiga typ Newton Cradle, Army Knife etc men ändå…).
Räcker det kanske med att flytta runt dem på springboard (Home Screen)?
Är det max 180 apps (16*11+4) som kan hanteras via springboard, resten via search?Använder man Web Clips antar jag att man vill ha dem i en folder annars blir det fullt snart, lr?
Det verkar inte finnas så många apps för detta, ett exempel (som kräver JB) är Categories. Men det verkar av kommentarerna att det kan vara lite strul…
Finns det bättre apps (med lr utan JB)?
Personligen skulle föredra om det gick att organisera apps på datorn och sedan sync eller givetvis om det fanns ett smart program som kunde sync i bägge riktningarna. Inte helt fel om det liknar App Management in iTunes – Concept…
Sedan antar jag att man får problem vid uppdatering (speciellt om den är JB o man använder program typ Categories). Hur löser ni detta, får man “göra om all organisering”?
Telefonapps först.
Nytta
Nöje
Cydia, Winterboard
InternetVälj själv.
På första sida har jag valt alla standardikoner förutom aktier och väder. De är sorterade via färgen på ikonen 😉 Även om jag aldrik använder kalender, yputube, anteckningar, itunes och icy så bara måste dem vara där. Det blir fel annars.
Men jag har helt enkelt huller om buller. Ingen ordning alls.Jag hade en ordning.
1. De mesta använda och standardappsen (förutom aktier, väder å skit som ja ändå inte använder)
2. ALlmänt annat. Cydia, winterboard, Backgrounds (saker du använder då å då)
3. Spel..Mer än så hade ja inte =D
På min homescreen har jag de standardapps som jag tycker är viktiga ex. Kalendern, klockan, mejlen och kameran etc. Där har jag även appsen som jag använder allra mest! Och så har jag rakt igenom! Desto mer jag använder appen desto längre fram i sidordningen hamnar den! 🙂
Själv har jag alla orginalapps på första sidan dvs Kamera, Mail, Väder, Kalender mm. Jag har dock tagit bort Aktier och Kontakter via SBSettings då jag aldrig anväder dom.
På andra sidan har jag alla program, eller ah rättare sagt “ickespelen”. 🙂
Sist har jag alla spel.Jag har originalappsen på första sidan och därefter mina favorit sorterade efter varandra.
För er som inte läst denna nyhet: Snart dags för ny version av iTunes – MacWorld
Hade ju varit riktigt gött ifall man kan sortera sina apps genom iTunes!
@bozz 39964 wrote:
För er som inte läst denna nyhet: Snart dags för ny version av iTunes – MacWorld
Hade ju varit riktigt gött ifall man kan sortera sina apps genom iTunes!
klockrent!!@robert Smith 39715 wrote:
Personligen skulle föredra om det gick att organisera apps på datorn och sedan sync eller givetvis om det fanns ett smart program som kunde sync i bägge riktningarna. Inte helt fel om det liknar App Management in iTunes – Concept…
“Avslutningsvis blir det möjligt att bestämma hur nerladdade program från App Store ska sorteras på din iPhone eller iPod Touch. I dagsläget är det minst sagt omständligt att få programmen i den ordning man vill.”
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.