vilken port till smtprelay.telia.com?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone vilken port till smtprelay.telia.com?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 48

hej! vilken port kör ni på smtprelay.telia.com och smtp.bredband.net?

har funkat kanon innan på min 3G men när jag bytte till 3GS och flyttade allt började krångla… nu verkar de som jag krånglat lite själv också.
    har en extern mail som kräver 2 olika smtp-servrar (en med 3g/edge och en med wifi)…

så, vilka portar är det som gäller för telia och bredbandsbolaget?

Tack på förhand! /Jonatan

Wanchai
    Member
    Post count: 25

Nu använder jag visserligen inte Telias relay-server men jag har den inställd på port 25 (smtprelay1).

kladda
    Member
    Post count: 48

stängde inte telia och typ alla andra operatörer port 25 typ 2004?

TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

Hej!

Jag heter Susanne och arbetar på Telias kundservice.

Du kan använda port 25 till smtprelay1.telia.com.

Om det fortfarande krånglar för dig så kan du prova att återställa nätverksinställningarna i telefonen, det löser ofta epost problem.

Det gör du under: Inställningar – Allmänt – Återställ – Återställ nätverksinställningar.

Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

jompao
    Member
    Post count: 456

@teliakundservice 41334 wrote:

Hej!

Jag heter Susanne och arbetar på Telias kundservice.

Du kan använda port 25 till smtprelay1.telia.com.

Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

Fungerar den SMTP inställningen oavsett om man är ansluten via wifi eller 3G/Edge? Trodde jag med att port 25 var blockad. Kan jag använda min egen domäns smtp via port 25 med? 3G och Wifi?

TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

@jompao 41353 wrote:

Fungerar den SMTP inställningen oavsett om man är ansluten via wifi eller 3G/Edge? Trodde jag med att port 25 var blockad. Kan jag använda min egen domäns smtp via port 25 med? 3G och Wifi?

Hej!

Du kan använda port 25 tillsammans med smtprelay1.telia.com om du är uppkopplad mot Telias nät, antingen via 2g/3g eller wifi.

Du kan inte använda din egen domäns smtp via port 25, det är detta som inte är tillåtet längre.

Med vänliga hälsningar
    Susanne

Pimp
    Member
    Post count: 25

Har dom inställningarna och det funkar inte att skicka mail med Iphone4 som det gjorde på min Iphone3gs

Ballad
    Member
    Post count: 37

Jag hade samma problem att skicka mail när jag hade wifi inkopplat. Ringde då kundtjänst och de sa att det inte går att skicka mail när man har wifi inkopplat.

Det har fungerat på min iphone 3G innan men inte Iphone 4.

Så när jag skicka mail så kopplar jag ur wifi och sänder mitt mail snabbt och felfritt. Tänk bara att ha rätt smtp adress som tillhör ditt mobil abonnemang.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

En fråga, varför envisas ni med att använda telias smtp ?
    varför inte använda servern från epost leverantören, om ni har telia mailin samt mailout.telia.com osv. ställ bara in rätt port och så fungerar det på 3g wifi och oberoende av villken opperatör du använder.

Ballad
    Member

Jag har telenor och tyvärr fungerar det inte med wifi med alla inställningar. Men jag klara mig utan så det är ok.

Ballad
    Member

Fel av mig jag har Tele2 hemma, sorry

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.