Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Vilket abb?
-
AuthorPosts
-
Tjena sitter här med Tele2 kort som jag haft sen tjea jag fick min första
mobil 😛 alla polarna har tele2 men men ska man ha iphone får man väll
lida 🙂Så jag letar efter ett abbonemang som är så billigt som möjligt mot Tele2…(comviq) dvs ringa, messa osv
Jag messar och vill kunna surfa, ringa gör jag inte allt för ofta och om jag gör
blir det inga långa samtal 🙂är student och har csn-kortet (om det har någon betydelse)
En 3GS 16GB…
mvh a:cool:
Köp den i vilken affär som helst, och lås upp den på egen hand.
Annars tycker jag du borde ta Telia prata på.
29 öre / sms
29 öre / minut (79 eller 69 i uppkopplings avgift minns inte riktigt).kostar endast 29kr i månaden att ha det.
Tycker jag är billigt!
Jag har även det 🙂@adriancool08 47587 wrote:
Man kan ju inte köpa olåsta, och om jag ska “casha” den vart blir det billigast då?
hur blir det med garrantier osv om man låser upp en iphone?
Du kan köpa den hos Tre med kontant kort och de låser upp den för 350 kr (sk lagligt upplåsning). Annars så jailbreakar du den och låser upp den på egen hand. Garantin gäller inte om iphonen är jailbreakad men vill du att garantin ska gälla igen så kan du återställa och den blir som ny.
Tre frånsäger sig garantin/serviceåtagande vid operatörupplåsning som utförs via Itunes med kod från dom själva. Apple´s garanti ska dock fortsätta gälla enligt Tre fast ingen vet hur man ska gå tillväga vid ev garantiärende då Apple i Sverige inte hanterar garantiärenden för Iphone…
Tele2 är bästa alternativet för mig och då har jag forskat en del i ämnet + att jag aldrig skulle binda upp mig på ett abonnemang mer än de obligatoriska 3 månader för uppsägning. Slutade med att jag köpte en från Italien = obunden/olåst. JB i all ära men har inget större behov av det förutom själva upplåsningen så skönt att slippa det straffet det kan vara =)
jag har beställt min iphone ifrån halebop är precis som du har med haft tele2, och alla polare har tele2 och med halebop får man 3000fria sms till alla nät och gratis surf för 238kr månaden. För en 3gs riktigt bra faktiskt.
@svensson431 47668 wrote:
jag har beställt min iphone ifrån halebop är precis som du har med haft tele2, och alla polare har tele2 och med halebop får man 3000fria sms till alla nät och gratis surf för 238kr månaden. För en 3gs riktigt bra faktiskt.
vad heter ditt abbonemang?
hur är det med bindingstider osv på halebop?
sms o surf är prio… har csn kortet också om det går att kombinera med något?
börjar klia i fingrarna nu 😛
Halebop vänner heter det 🙂 billigaste
Halebop e ett av de bättre jag använt, hade telia förut men deras priser e ju ganska sjuka.
Med halebop får du fri surf (antingen 3GB eller 500MB), fria sms (3000/mån), uppkopplings avgiften e rätt hög (0.99kr), men minut priset e bara 0.19kr/min.
Det bästa Abb. jag använt (än så länge).
Enda nackdelen e väll att halebop inte har någon egentlig butik, men dem e ju under leverantör till telia så om du får problem e det bara att gå dit 🙂
@ihaamster 63610 wrote:
Halebop e ett av de bättre jag använt, hade telia förut men deras priser e ju ganska sjuka.
Med halebop får du fri surf (antingen 3GB eller 500MB), fria sms (3000/mån), uppkopplings avgiften e rätt hög (0.99kr), men minut priset e bara 0.19kr/min.
Det bästa Abb. jag använt (än så länge).
Enda nackdelen e väll att halebop inte har någon egentlig butik, men dem e ju under leverantör till telia så om du får problem e det bara att gå dit 🙂
Lite onödigt att dra upp en flera månader gammal tråd då han/hon antagligen har fått den hjälp han/hon behöver men ett stort+ är att du läser allt! 😀 Sorry kunde inte låta blir :S
///Cappe
@molo 63619 wrote:
Lite onödigt att dra upp en flera månader gammal tråd då han/hon antagligen har fått den hjälp han/hon behöver men ett stort+ är att du läser allt! 😀 Sorry kunde inte låta blir :S
///Cappe
haha, mm, jag har lite det problemet att jag matar mig igenom ett forum på några dagar och svarar på allt jag ser xD
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.