Vilket abonnemang till iPhone 3G (Ej Telia)?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vilket abonnemang till iPhone 3G (Ej Telia)?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Har läst trådar både här och på många andra forum min fråga lyder.

Om ni kunde köpa en iphone utan abb vad är då bättre än alla de abb som telia har att erbjuda idag, menar vilken operatör/abb hade ni valt istället?

Z

sahl
    Member
    Post count: 35

det är just det att ingen har något bättre

Halle
    Member
    Post count: 837

Tycker nog att Telias iMidi passar mig utmärkt. Dock hade jag gärna sett lite mer fria minuter, men men..

znyder
    Member
    Post count: 11

Kommer leva med 99 + 199 för “fri” surf

justin
    Member
    Post count: 53

Jag skulle gå på en Tele2 comviq kompis (49kr) + Fri surf (99kr alt 1gb 39kr). En myyyycket billigare alternativ om de flesta du känner ringer med comviq.

r2d2
    Member
    Post count: 134

Jag skulle gå på en Tele2 comviq kompis (49kr) + Fri surf (99kr alt 1gb 39kr). En myyyycket billigare alternativ om de flesta du känner ringer med comviq.

har comviq nu och just denna skulle passa mig alldeles perfekt…skulle då tagit den för 39kr plus 49 ..under hundralappen…alldeles lagom för mig som inte vill lägga ut för mycket på abbonemang.

sahl
    Member

kan ni använda alla applikationer i iPhonen då eller bara inbyggda webbläsaren?

Heenke
    Member
    Post count: 53

Eftersom jag inte kommer surfa så mkt på mobilen (förutom när det är Wi-Fi) så struntar jag i allt med fri surf osv och använder bara mitt kontantkort och ringer + smsar som vanligt!

Zata
    Member

mmm själv har jag inte bestämt mig om det skall bli bingo eller 99 för min del.
    Har inte pillat med ngn iphone tidigare så har en liten fråga.

Jag skall snart dra till tyskland hur blir det då med avgifter till nätet menar iphonen som jag har förstått det som kopplar upp på nätet ofta för kolla lulllull som mail m.m?
    Kollar man avgifterna som man får betala för mb utomlands är ju helt sinnesjuka, nu blir det väl kanske inte att tala om flera mb men fortfarande något som man tänker på.
    Så måste man stänga av funktionen då eller slutar tel att kolla upp sådant automatiskt om man är utanför Sverige kanske vad vet jag.

Tacksam för svar ang detta.

Z

Rolle
    Member
    Post count: 159

men det med Bluetooth suger verkligen samt det med hörlurarna (att man inte kan använda så många olika sorters hörlurar)

Mysticum
    Member
    Post count: 20

Abonnemanget Bingo är verkligen helt klockrent, och gör att man har råd att ta Fri Surf. Nackdelen med det är att telefonen kostar hutlöst mycket. Det kompenseras å andra sidan upp (för min del) att jag sparar 50 kr varje månad på samtalskostnader jämfört med nu.

Står nog mellan Bingo och 199 just nu.

sahl
    Member

@Zäta 5604 wrote:

mmm själv har jag inte bestämt mig om det skall bli bingo eller 99 för min del.
    Har inte pillat med ngn iphone tidigare så har en liten fråga.

Jag skall snart dra till tyskland hur blir det då med avgifter till nätet menar iphonen som jag har förstått det som kopplar upp på nätet ofta för kolla lulllull som mail m.m?
    Kollar man avgifterna som man får betala för mb utomlands är ju helt sinnesjuka, nu blir det väl kanske inte att tala om flera mb men fortfarande något som man tänker på.
    Så måste man stänga av funktionen då eller slutar tel att kolla upp sådant automatiskt om man är utanför Sverige kanske vad vet jag.

Tacksam för svar ang detta.

Z

Åker du utomlands gör du bäst i att stänga av själva 3gfunktionen tror jag…men det är ganska lätt att göra har jag sett på nån video så ingen oro

ptr
    Member
    Post count: 248

@ Zäta: på gamla iphonen är det ju bara att ta bort adressen under Edge inställningarna så att man inte kan råka starta safari och ladda någon sida på några mb. lär fungera liknande på 3g versionen.

@ rolle: dom har dumpat det nedsänkta 3,5mm uttaget på nya iPhone så du kommer kunna använda vilka lurar som helst 🙂

Zata
    Member

Ja är det smidigt att stänga av dem funktionerna är det ju inga problem 🙂
    För om iphonen kopplar upp sig utomlands blir man ju ruinerad det var helsike vad dyrt det var att använda sig av nätet då.
    Det jag åt för tillfället höll ju på att fastna i halsen när jag såg dem priserna 😛

Rolle
    Member
    Post count: 159

@halle 5580 wrote:

Tycker nog att Telias iMidi passar mig utmärkt. Dock hade jag gärna sett lite mer fria minuter, men men..

samma här IMidi verkar bra, synd bara att det är så over price, plus att det inte har fri internet användning >.<

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.