Vilket abonnemnag?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 108

Tänkte ta och köpa mig en iPhone.

Har kollat på halebop och telias olika abonnemang.
    Tror jag kommer ta 8Gb modellen då jag inte kommer använda den till att lyssna på musik så särskilt ofta.

Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris för 218 kr/mån i 24 månader är det som verkar mest intressant för mig då de flesta jag ringer har halebop och smsar en hel del och sedan 59öre/min till det andra. Efter 500 mb sedan sänks hastigheten till låga 57kbit/s är ju lite trist då jag surfar mycket varje dag.

Hos telia verkar “Telia vänner” mest aktuellt då jag ringer gratis i telias mobilnät och även då till halebop och sedan 69öre/min till fast och övriga mobilnät + fast pris SMS och sedan Mobilsurf alltid som då kostar 367/mån i 24månader + 695 i engångskostnad.
    Mobilsurf alltid “stödjer” inte fildelning och ip-telefoni, vad menas med fildelning? Att jag kopplar den till datorn och kör torrent/dc?? Vad har de för tak, eller får jag surfa hem hur många Mb jag vill med mobilen till maxhastighet? Fördelen med detta abonnemang är ju att jag också ringer gratis till telias mobila nät.

Vilket skulle du ha valt eller finns det bättre alternativ?
    Jag ringer inte så mycket.
    SMSar runt 250-400sms/mån
    kollar mejl/MSN/aftonbladet m.m. flera gånger per dag.
    kommer antagligen använda mig utav GPS och youtube på iPhonen så någon form av fri surf är ett måste.

Hjälp mig i denna djungel av abonnemang =)
    Och det måste gå i telias nät då jag bor i urskogen :laugh:

steffe
    Member
    Post count: 2452

Mobilsurf alltid har inget tak.Att fildela med mobilen är rätt värdelöst ändå.
    Ip-telefoni är bra att ha om man har vänner i utlandet som också har det,annars kanske det är lite meningslöst om man inte ringer väldigt mycket.
    Jag hade nog valt telia,GPS,YouTube och podcasts suger en del datatrafik.

Bjornsson
    Member

Hittade detta på Telias hemsida i PDFen TeliaMobil priser 13mars .
    https://www.tewss.telia.se/files/TeliaMobil_priser_13mars.pdf

Punkt 20:
    “All datatrafik ingår utom trafiktyperna fildelning och IP-telefoni, vilka inte är tillgängliga i detta erbjudande. Telia förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastigheten till 57 kbit/s om användandet överstiger 0,5 GB/mån.”
    Men de har även en punkt 21:
    “Telia förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastigheten till 57 kbit/s om
    användandet överstiger 5 GB/mån.”

Hur ska dom ha det??
    Så de har samma tak som halebop har med andra ord, någon som kan bekräfta detta?

Bjornsson
    Member

Blev iaf en iPhone 16Gb vit med Telia vänner+fast pris SMS + Mobilsurf Alltid för 367kr/mån plus en engångskostnad på 1495:- Är mycket nöjd med mobilen 😀

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.