Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Vilket är bästa & billigaste abb med iphone för mig?
-
AuthorPosts
-
Jag ringer i snitt för 160 kr/månad.
Jag har max 1mb i datatrafik.
Jag skickar max 1 mms/år
Jag skickar max 10 sms/månad
Jag har inga videosamtal (vet iofs inte om det funkar på en 3G eller 3G S)
Telefonen används enbart privat.Jag vill ha en 3G S 32GB till för mig förmånligast pris.
Har idag Tre och vill helst stanna där, men det är inte bundet så jag kan byta operatör om det behövs.1mb/mån ?
10sms/mån?Säker på att du inte ska köra på en Nokia 3310 istället? För du verkar ju inte använda iphonen som sig bör.
@carpe 41205 wrote:
1mb/mån ?
10sms/mån?Säker på att du inte ska köra på en Nokia 3310 istället? För du verkar ju inte använda iphonen som sig bör.
För mig är det en bra trelefon och en bra mediaspelare samt en liten spelmaskin. Det räcker än så länge för mig. Har inte skaffat mig (o-)vanan med internet och övrigt trots att jag haft mobiler sedan de var stora som en mjölkpaket, typ. 🙂
Nokia 3310, har haft den en gång men den var inget vidare. Gillade Ericsson T39 istället. 🙂
iPhone abonnemang och priser – Betala mindre
Go’ sajt. 🙂
@r_o_n 41200 wrote:
Jag ringer i snitt för 160 kr/månad.
Jag har max 1mb i datatrafik.
Jag skickar max 1 mms/år
Jag skickar max 10 sms/månad
Jag har inga videosamtal (vet iofs inte om det funkar på en 3G eller 3G S)
Telefonen används enbart privat.Jag vill ha en 3G S 32GB till för mig förmånligast pris.
Har idag Tre och vill helst stanna där, men det är inte bundet så jag kan byta operatör om det behövs.Det billigaste enligt mig är på Telia som skulle passa dig iPhone 3GS 16 GB med Telia prata på utan surf 200+49 kr tror jag det va:) Du är bunden i 24 månader. Fick min för 29 kr i månaden iförsig haha.. Justja 195 kr i engångsbelopp också när du tecknar.
Tack för era svar. Uppskattas.
Sedan jag frågade har Tre lagt till pott 99kr och detta passade mig.Det blev pott99 hos Tre. I detta integrerar jag “3 vänner” som jag har idag, detta kostar 69 kr/månad, då får jag 30 kr. kvar av potten att ringa för. Hela betalningen av telefonen, vid leverans, täcks nästan helt av vad jag fick för min 3G 16GB. Fick 3600 kr för den och telefonen kostar 3995 kr när jag hämtar den. Månadskostnaden är förhöjd med 99 kr i telefonkostnad/månad, detta betalar jag in på en gång när telefonen är levererad.
Så jag ger 6371 kr för min telefon + ev. upplåsning efter bindningstiden.
0 kr/min röstsamtal inom tre
0 kr/min röstsamtal till fasta nätet
0,69kr/min övriga nät
Öppningsavgift alla samtal 0,69kr/samtal
+ 30 kr pott att ringa för -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.