Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Vilket drar minst datatrafik?
-
AuthorPosts
-
Hej nu är det så att jag har en kompis som jag vill messa med som inte har gratis sms men har iPhone så jag tänkte om vi båda skaffar whatsuppmessenger eller ping så kan vi skriva gratis jag vet att dessa tar betalt via datatrafiken man använder så jag undrar vilket av dessa drar minst? 🙂
Jag antar att du menar vilket som drar minst pengar från din plånbok.
Vad har du för abonemangsform just nu?
Hur mycket surfar du för varje månad?
Hur mycket smsar du för varje månad?@mossarelli 65759 wrote:
Jag antar att du menar vilket som drar minst pengar från din plånbok.
Vad har du för abonemangsform just nu?
Hur mycket surfar du för varje månad?
Hur mycket smsar du för varje månad?Ja men dessa appar drar ju datatrafik stod det. Jag har ingen aning hur mkt jag surfar brukar dock surfa när jag har wifi tillgängligt. Jag har telia abbonnemang för 50 kr och då får man vad det är 5000 gratis sms per månad men problemet är ingen vill messa med en nu när man har telia.
Jag tror inte det spelar någon större roll vilket program du tar då det är så pass få bytes / meddelande. Dock vet jag att de bakom Ping! lämnat in en ny version till apple så jag skulle kört på den!
@notred 65764 wrote:
Ja men dessa appar drar ju datatrafik stod det. Jag har ingen aning hur mkt jag surfar brukar dock surfa när jag har wifi tillgängligt. Jag har telia abbonnemang för 50 kr och då får man vad det är 5000 gratis sms per månad men problemet är ingen vill messa med en nu när man har telia.
Om du har det du beskriver så kostar ditt surf 9 kr per dag per öppnad surfsession.
Abonnemang – Mobil telefoni – Privat – Telia.se
Alla som inte valt surftillägget eller liknande betalar 20 kr/MB eller 9 kr per dag om MB överstiger 1. Om du inte surfar varje dag och bara använder ditt program kan du lätt hamna på 15 kr per dag om Telia vill det.
Jag rekommenderar att du använder de sms du har istället och försöker övertyga din kompis till att också använda sms då du inte har en fri dataplan och din kompis mycket troligt inte heller har det.
@mossarelli 65813 wrote:
Om du har det du beskriver så kostar ditt surf 9 kr per dag per öppnad surfsession.
Abonnemang – Mobil telefoni – Privat – Telia.se
Alla som inte valt surftillägget eller liknande betalar 20 kr/MB eller 9 kr per dag om MB överstiger 1. Om du inte surfar varje dag och bara använder ditt program kan du lätt hamna på 15 kr per dag om Telia vill det.
Jag rekommenderar att du använder de sms du har istället och försöker övertyga din kompis till att också använda sms då du inte har en fri dataplan och din kompis mycket troligt inte heller har det.
Jag vet inte ännu om jag ska ha kvar telia. Funderar att teckna ett mobilsurf med 0,5gb imån den här sommaren.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.