Vill du beställa iPhone 4 direkt från Apple i Danmark ?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Vill du beställa iPhone 4 direkt från Apple i Danmark ?

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hallå alla iPhone intresserade..

Vill bara kolla intresset, om någon är intresserad av att beställa en iPhone 4
    eller tillbehör direkt från Apple Store främst i från Danmark.?

Jag tillhandahåller en adress i Köpenhamn, dit du beställer din iPhone
    eller iPad (liknande som International Orders)

Priset för 1 st telefon är 595:- och då ingår frakt direkt till dig med REK.
    Beställning och betalning av telefonen gör du på: Danska Apple Store

Jag har begränsat beställningar per adress till 25 st för att inte Apple skall
    “stänga igen adressen” vilket ofta sker med International Orders.

Jag har även adresser i Hong Kong och i Italien, om t.ex någon vill beställa
    en iPad eller iPhone 4 eller övriga tillbehör därifrån.

Eller om tillräckligt många har andra önskemål så ordnar jag en adress i det landet

Länkar till Apple Store:

Hong Kong
    Italien
    Storbritannien (UK)
    Irland
    USA

Skicka ett PM om du är intresserad, så reserverar jag en adress till dig.
    Eller om du har några frågor, lämna ditt telefonnummer så kontaktar jag dig.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Hade varit intressant.
    Men feg som jag är så lär jag nog avvakta tills någon testat på dig, då du verkar vara relativt ny på forumet.
    Lite riskabelt att betala för en telefon som skickas till en adress som du tillhandhåller utan att veta om man kommer få telefonen eller ej.

Menar inte på att du är någon skojare eller så.
    Men i dagsläget lär man vara lite försiktig, när det gäller relativt stora pengar.

Mvh

Chrille
    Member

Hallå,

Har full förståelse för din oro.

Fast jag skulle nog vara ganska “kortlivad” här om jag skulle lura någon.
    Men du får väl helt enkelt avvakta tills någon annan kan ge dig sina referenser 🙂

Mvh

muffins
    Member

@chrille 75608 wrote:

Hallå,

Har full förståelse för din oro.

Fast jag skulle nog vara ganska “kortlivad” här om jag skulle lura någon.
    Men du får väl helt enkelt avvakta tills någon annan kan ge dig sina referenser 🙂

Mvh

Absolut. Jag kommer att avvakta ett tag och se vart det leder :).
    Är det någon jag känner igen från forumet som kan lämna positivt om detta så kommer jag nog att tänka om litegrann.

Mvh

apple 3g
    Member
    Post count: 482

hur mycket kostar det med svenska pengar

Chrille
    Member

Hej,

Svårt att säga exakt, det beror på om du betalar med kort och vad din bank har för växelkurs. Sist jag beställde, så var kursen 1.275.

Men räkna med ca 6000:- + 595:- i SEK för frakt & adressen.

Mvh

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@chrille 75617 wrote:

Hej,

Svårt att säga exakt, det beror på om du betalar med kort och vad din bank har för växelkurs. Sist jag beställde, så var kursen 1.275.

Men räkna med ca 6000:- + 595:- i SEK för frakt & adressen.

Mvh

Hahaha, då kan man ju lika väl gå ner till butiken i sverige och betala samma peng och få telefonen i handen + Garanti som gäller.

muffins
    Member

@something 75641 wrote:

Hahaha, då kan man ju lika väl gå ner till butiken i sverige och betala samma peng och få telefonen i handen + Garanti som gäller.

Så sant så.
    Bara att använda sig utav tre för ett kontantköp av mobilen och samtidigt betala 350 SEK för upplåsningen.

apple 3g
    Member
    Post count: 482

haha aa elelrhur här i västerås på m store altså apple så kostar 16 gb 6064 kronor 🙂

Chrille
    Member

Intressant att läsa Era “hahaha” kommentarer, men jag tror att Ni missuppfattat detta.

Ni som vill ha en operatörslåst, samt vill vänta 4-6 veckor får gärna göra det 🙂
    Jag vänder mig till dom som vill köpa en FABRIKSUPPLÅST iPhone 4.

Mvh

muffins
    Member

@chrille 75693 wrote:

Intressant att läsa Era “hahaha” kommentarer, men jag tror att Ni missuppfattat detta.

Ni som vill ha en operatörslåst, samt vill vänta 4-6 veckor får gärna göra det 🙂
    Jag vänder mig till dom som vill köpa en FABRIKSUPPLÅST iPhone 4.

Mvh

Jag är ingen “haha” kommenterare.
    Men man får ju en upplåst telefon, precis som fabriksupplåst om man köper via 3 och betalar 350 sek för upplåsningen.
    Då kommer man undan billigare än vad det kostar att köpa via apple`s danska/norska site med en icke låst telefon.

Timpppa
    Member
    Post count: 72

@muffins 75695 wrote:

Men man får ju en upplåst telefon, precis som fabriksupplåst om man köper via 3 och betalar 350 sek för upplåsningen.
    Då kommer man undan billigare än vad det kostar att köpa via apple`s danska/norska site med en icke låst telefon.

Förvisso sant men halva grejen är ju att slippa 2 månaders kö :rolleyes:

muffins
    Member

@timpppa 75697 wrote:

Förvisso sant men halva grejen är ju att slippa 2 månaders kö :rolleyes:

Inte så mycket bättre i danmarks system heller. —-> Ships: 3 weeks

Men självklart beror allt på hur individen som köper enheten prioriterar.

Garanti-ärende i sitt eget land – Köp lokalt.
    Enbart få telefonen snabbt – Köp från utlandet och få krångla med garantin i annat land eller vänd dig till begagnat.

SomethinG
    Member

jag skulle hellre vänta 4-6 veckor i kö för att köpa en svensk telefon för 6500kr med garanti än köpa en dansk som tar 2-3 veckor utan garanti på telefon och ingen som helst garanti på att jag ens får se telefonen då den inte ens skickas hem till min adress.
    men som sagt alla tänker olika.

matssoderstrom
    Member
    Post count: 42

@muffins 75695 wrote:

Tre säljer väl inte iPhone 4 med kontantkort ännu? Inte på nätet i alla fall.

SomethinG
    Member

@matssoderstrom 75792 wrote:

Tre säljer väl inte iPhone 4 med kontantkort ännu? Inte på nätet i alla fall.

Dom har satt en spärr för tillfället för att få ut alla beställda leveranser.
    men så fort alla fått sin telefon som beställt så kommer man kunna köpa
    från 3 igen och kunna låsa upp den för 350kr i butik.

sen om man får låsa upp när man beställer på nätet vet jag ej men det ska gå bra när man går in i en 3butik och köper iaf.

matssoderstrom
    Member
    Post count: 42

@something 75817 wrote:

Dom har satt en spärr för tillfället för att få ut alla beställda leveranser.
    men så fort alla fått sin telefon som beställt så kommer man kunna köpa
    från 3 igen och kunna låsa upp den för 350kr i butik.

sen om man får låsa upp när man beställer på nätet vet jag ej men det ska gå bra när man går in i en 3butik och köper iaf.

Jo men “så fort alla har fått sin telefon” kan ju dröja månad(er). Så länge folk är villiga att teckna ett abbonemang för att få en iPhone 4 så har väl Tre ingen brådska.

SomethinG
    Member

@matssoderstrom 75821 wrote:

Jo men “så fort alla har fått sin telefon” kan ju dröja månad(er). Så länge folk är villiga att teckna ett abbonemang för att få en iPhone 4 så har väl Tre ingen brådska.

Två olika köer , en för abb & en för kontant!

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.