Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Vill köpa en 3GS 16 gb, vad tänka på?
-
AuthorPosts
-
Hej allihopa!
Mycket matnyttigt här på forumet. Jag vill fråga de som kan här vart jag borde köpa min 3GS 16gb? Jag har kollat runt lite på olika prislösningar och för mig verkar det som om Telia’s erbjudande blir billigast i längden. Helst av allt skulle jag vilja köra tele2 men eftersom att jag inte har råd att betala av en hos Tre och sedan låsa upp den så får det bli ett abonnemang. Vilket borde jag välja?
Mvh,
zeven@zeven 56537 wrote:
Hej allihopa!
Mycket matnyttigt här på forumet. Jag vill fråga de som kan här vart jag borde köpa min 3GS 16gb? Jag har kollat runt lite på olika prislösningar och för mig verkar det som om Telia’s erbjudande blir billigast i längden. Helst av allt skulle jag vilja köra tele2 men eftersom att jag inte har råd att betala av en hos Tre och sedan låsa upp den så får det bli ett abonnemang. Vilket borde jag välja?
Mvh,
zevenJag tycker att du ska ta och kolla in Halebops priser/abonnemang. Riktigt schyssta priser enligt mig + oftast fri surf 500mb :). Jag kör själv halebop hallå med surfbas så du kan fråga mig ifall du är osäker på något!
Jag kör på halebop vänner med 500mb fri surf och är sjukt nöjd! Det du bör tänka på med abonnemang är att du SKA ha fri surf! Kolla på halebop vänner där du får 3000 fria sms och 500mb fri surf (där efter sänks hastigheten till 57kb/s tror jag) för endast 119 kr/mån (mobilen kostar 3600kr)
jag kör på 3 och är sjukt nöjd med det.
Jag betalar 399 kr i månaden och får ringa för allt, sedan har jag en till läggs tjänst på dessa 399 kr för 69 kr och det gör satt du skickar gratis sms inom 3 och billigare till alla andra gratis inom 3 och fasta telefoner och billigt till alla andra, det e obegränsad fri surf på mobilen.
jag betalar inget för telefonen och jag har även en försäkring genom 3, och den täcker exakt allt utom om man lägger telefonen i bilen och den blir stulen, för de tar hemförsäkringen. men tappar du den i toan/ölen/duschar/havet badet under tåget/ från en klippa ja du fattar vinkeln och det kostar bara 85kr/mån..
satt det jag betalar är 488 kr i månaden..399 för abonnemang + tlf (och du får ringa sms köpa tjänster från 3 med dessa pengar)
minus 69 kr av 399 = 330 kr att ringa eller göra vad du känner för
+ denna underbara försäkring.det är extremt billigt 😀
enda nackdelen är att man binder sig i 24 månader, men efter 20 månader kan du byta tlf och förlänga abonnemanget i 12 månader och välja en helt ny telefon gratis 🙂@zeven 56537 wrote:
Hej allihopa!
Mvh,
zevenÖverväger nu starkt att köpa loss en och sedan teckna abonnemang hos tele2… gör jag fel i det? 😛
Visst det är dyrt att köpa loss en iPhone från tre. Det ligger mellan 6000-7000kr beroende på modell.
Dock så är det “okej” eftersom att tele2 passar mig bäst. Har ett kanonerbjudande med Tele2 Student + 200MB datapaketet som totalt landar på runt 100kr månanden. Då ringern jag en del också. Så i stora hela så blir det nästan samma pengar än om man täcknar ett abb på Telia,Tre, Telenor osv..
Det är just det. Räcker 500 mb i månaden? Gör inte så mkt utan surfar mest och ev någon bilduppladdning.
Alright, kanske blir till att köpa ut en hos tre isåfall. Lätt att få sålt en sedan också. Någon som har tips på försäkringar? Om jag ska köpa en telefon för 6500 så vill jag ha någon försäkring till den 😛
@zeven 57570 wrote:
Alright, kanske blir till att köpa ut en hos tre isåfall. Lätt att få sålt en sedan också. Någon som har tips på försäkringar? Om jag ska köpa en telefon för 6500 så vill jag ha någon försäkring till den 😛
https://www.iphoneinfo.se/forum/kopa-iphone/6921-drulleforsaekring-eller-liknande.html#post56291
Ponny tipsar! Jag ska nog teckna ett sådant avtal som han snart!
Fortsättning på tråden.. Ytterligare en fråga. Kan jag köpa ut en 3GS från Telia (operatörslåst i 12 mån) och jailbreaka den? Eller säljs det bara iphone’s i version 3.1.3 nuförtiden?
@zeven 58620 wrote:
Fortsättning på tråden.. Ytterligare en fråga. Kan jag köpa ut en 3GS från Telia (operatörslåst i 12 mån) och jailbreaka den? Eller säljs det bara iphone’s i version 3.1.3 nuförtiden?
Svårt att säga.. Om de inte har några i lager så finns det risk att du får en med 3.1.3. Dock är det omöjligt att säga..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.