vill liva upp min iphone 2g igen :(

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone vill liva upp min iphone 2g igen :(

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 144

ok läste på stora FAQ:n som finns här https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6482-iphone-faq.html

min iphone 2g var 3.1.2 jailbreak med blackrain, jag installerade winterboard sen så dog den, kommer till apple logan sen så stängs den av igen dfu går inte har provat, men det stog på stora FAQ:n att man ska ladda den några timmar ( inte via datorn ) laddade den i en timme startade den men det är samma problem,

ska prova stoppa i sladden till datorn medan jag håller homeknappen 🙁 ska prova nu,

denniz123456
    Member

gick inte , vet nån vad jag ska göra

denniz123456
    Member

inget av dom hära funkade 🙁

Är skärmen helsvart? Telefonen svarar inte på försök att starta den via Power-knappen? Rekommendation är att göra en “soft reset” genom att hålla ned Home-knappen och Power-knappen samtidigt i 15 sekunder. Fungerar det inte så lägg din iPhone på laddning (vägguttag, inte USB) någon timme eller två. Försök starta.
    Fungerar det fortfarande inte så pröva hålla med Home-knappen *samtidigt* som du kopplar in den via USB till datorn, testa även att sätta telefonen i DFU-mode.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Om du är säker på att du lyckats sätta den i DFU och den fortfarande inte identiferas av iTunes ja då vette 17 vad som återstår

denniz123456
    Member

@freebo 65743 wrote:

Om du är säker på att du lyckats sätta den i DFU och den fortfarande inte identiferas av iTunes ja då vette 17 vad som återstår

har hållit på mycket med dfu mode, finns det nåt att göra

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.