Viloläge och användning samma?!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Viloläge och användning samma?!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 45

Hej

När jag går in på min användning så har jag i stortsett samma användning som jag har i viloläge.
    3 tim 18 min viloläge
    2 tim 58 min användning

Detta är mycket konstigt för jag har absolut max använt / lekt med den i 25 min. även fast jag har den i viloläge så räknar den användartid och det dras satans mycket batteri. Jag köpte min iphone för 1 vecka sedan och det var igår det hände och har pågår än.

så varför blir det såhär jag vill ju att den ska kunna ligga ett tag och sedan att den inte räknar lika på viloläge och användning.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Du har jailbreakat och ultrasnow. Du kan ha en bakgrundsapp som ligger och drar ström så därför räknar iPhonen det som användning eftersom den används.
    Skype, IM+, MSN, Mailklienten, Safari, iPod är en av de få apps som ligger och tuggar batteri när du väl startat dem. Respring mobilen så ska det mesta stängas av. Om du har SBsettings så kan du använda Processes för att se vilka apps som ligger och tuggar batteri. Är det en app du installerat nyligen så avinstallera den och leta upp ett alternativ.

Sist men inte minst, pröva en återställning av inställningar inne i inställningar på iPhonen. Sist men störst: Återställ hela faderuttan.

anteup
    Member
    Post count: 45

@mossarelli 41181 wrote:

Du har jailbreakat och ultrasnow. Du kan ha en bakgrundsapp som ligger och drar ström så därför räknar iPhonen det som användning eftersom den används.
    Skype, IM+, MSN, Mailklienten, Safari, iPod är en av de få apps som ligger och tuggar batteri när du väl startat dem. Respring mobilen så ska det mesta stängas av. Om du har SBsettings så kan du använda Processes för att se vilka apps som ligger och tuggar batteri. Är det en app du installerat nyligen så avinstallera den och leta upp ett alternativ.

Sist men inte minst, pröva en återställning av inställningar inne i inställningar på iPhonen. Sist men störst: Återställ hela faderuttan.

Vad exakt händer om jag gör en återställning inne i inställningar på iphonen? försvinenr jailbreaken då? vad försvinner?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Inställningar på mobilen försvinner så du måste gå in och ändra inställningar för till exempel iPod. Det är bättre att pröva än en återställning. Mobilen blir dessutom snabbare efteråt.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.