Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Vintertid krångel
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har en iphone 4 och senaste uppdateringen. Mitt problem lyder såhär:
Nu när det blivit vintertid så ändrade min iphone till vintertid automatiskt. Det problem jag har är påminnelser (som jag använder som väckarklocka). Om jag ställer in en påminnelse tillfälligt så ringer den på den tid jag ställt in på. Men jag som stiger upp samma tid varje dag har satt påminnelser som ringer vardagar. Detta har fungerat felfritt fram till vintertiden tog vid. Nu ringer den en timma senare. Det står t.ex. att den ska ringa kl 04.00, men den påminnelsen ringen kl 05.00 istället. Vad beror det här på och hur löser jag det?
/Drew
Jag har precis provat med min 3GS ios4.1 och det fungerar som det ska.
Jag har för övrigt automatiskt tidzon i inställningar om detta kan spela in på nåt sättJag har oxå automatiskt, de e inte de som e felet.
Har exakt samma problem med min … trodde först att jag stängt av larmet i sömnen men när telefonen ringde en timme försent blev jag misstänksam.
Skitskumt.Läste att de skulle fixa till de till 4.2 (va fan)
när kommer den da? De e la bara att ställa om väckarklockan till en timma tidigare så länge då. Finns inget annat att göra?
Har läst att om man tar bort larmet och lägger in en ny så kommer det att fungera.
det kan hända att det är därför det fungerar för mig, för att jag la upp en ny för att testa.@iPhoneReservdelar.se 82294 wrote:
Har läst att om man tar bort larmet och lägger in en ny så kommer det att fungera.
det kan hända att det är därför det fungerar för mig, för att jag la upp en ny för att testa.Jag har provat detta…försov mig i morse igen.
funkar ej@iPhoneReservdelar.se 82294 wrote:
det kan hända att det är därför det fungerar för mig, för att jag la upp en ny för att testa.Så gjorde jag för att det skulle fungera
det fungerade inte för mig, har tagit bort påminnelser, lagt in på nytt, stängt av telefonen emellan också. Fungerar på “upprepa aldrig” och på alla dager, fungerar inte på bara vardagar. Hoppas på uppdateringen som ska komma.
Jag har inte detta problem med mina Iphone:s.
Allt funkar precis som vanligt med larm/påminnelser.Samma här, har testat att ta bort, lägga till nytt och starta om telefonen Inget funkar. Det är bara fel om man tar fler än en dag. Men är det något med iphone 4 kanske? De verkar som att det fungerar korrekt på 3G och 3GS.
Har en ip4 och larmet fungerar bara om jag väljer alla dagarna mån-sön. Väljer jag bara en eller flera vardagar så händer inget.
Lösningen på problemet kommer på söndag. (iOS 4.2)
Ok, kommer JB att fungera om man uppdatera tro?
JB bör komma 2-3 dagar efter iOS 4.2 är släppt.
Min fungerar nu efter att jag gick in i “Inställningar/Allmänt/Datum och tid” och stängde av “Ställ in automatisk”. Prova att ställa in klockan manuellt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.