Virtuella knappar ?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Virtuella knappar ?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hejsan!

Jag undrar om det är någon som tycker att spel är spelbara via virtuella knappar ? (förstår ju att det kommer vara sämre än vanliga riktiga kontroller men hur pass jobbigt är det med virtuella knappar ?)

Funderar mest på spel som megaman för iPhone och Gameboy och SNES/NES emulatorer ?

Tacksam för svar!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@iswede 44838 wrote:

Hejsan!

Jag undrar om det är någon som tycker att spel är spelbara via virtuella knappar ? (förstår ju att det kommer vara sämre än vanliga riktiga kontroller men hur pass jobbigt är det med virtuella knappar ?)

Funderar mest på spel som megaman för iPhone och Gameboy och SNES/NES emulatorer ?

Tacksam för svar!

Smaken är som baken – delad så slösa bort på hela 7:- genom att ladda ned och testa vettja. Själv tycker jag att fungerar helt ok

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

det är väl person till person, inte exakt något svar som kan göra dig nöjd.
    själv så tycker jag inte om virtuella knappar, men funkar bra på en del spel, andra inte.

Miche
    Participant
    Post count: 358

Jag kör megaman II på min lur och de funkar alldeles utmärkt med virtuella knapparna, inte samma känsla som riktiga knappar dock, men funkar utan problem. Polarn fick testa det idag med och han tyckte det funkade riktigt bra.

TruB
    Member
    Post count: 476

megaman demot tyckte jag fungera dåligt,
    men spel som Meteor Blitz och Alive4Ever ser jag inga problem med, känns lika bra som att styra med 2 joysticks.

kofot
    Member
    Post count: 21

Jag har haft jäkligt svårt att lära mig att hålla mig inom gränserna för knapparna, men det blir enklare och enklare att hantera ju mer jag spelar. Har nött en massa hettsiga NES-spel ett tag till och från så nu tycker jag det funkar riktigt bra 😀
    Vanesak.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.