Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Virus?
-
AuthorPosts
-
Skulle testa ifall youtube funkade och jag satte bara igång något klipp som fanns bland de första. efter ha kollat lite på videon så stängde jag när den så fick jag fram en bild på någon kille där det står “ikee is never going to give you up”. Den finns som min bakgrundsbild och jag kan inte byta bort den heller
Vad kan problemet vara? Hoppas verkligen inte jag behöver göra en återställning av telefonen
Slarver
sök på Rick rolled eller ssh password i
forumet@ludii 49814 wrote:
jag har bytt password. men Rick försvinner inte trots att jag väljer en annan bakgrund
iPhone rick roll “ikee is never going to give you up” SSH virus
du skall alltså radera varmobileLibraryLockBackgroung.jpg och sedan boota om telefonen
Tänkte skriva min fråga i det här inlägget pga tycker det är onödigt att göra en ny tråd.
Jag fick igår hem ett brev från telia att någon varit inne på mitt trådlösa nätverk och gjort så att mit nätverk förstör för andras nätverk (eller något sådant). Jag pratade med en på telia och han sa att jag hade fått in en mask eller någon slags turban (jag tror det heter något sånt). Och jag måste reparera det på den maskinen virus har blivit på.
Så mina frågor lyder:
1.Kan man få detta viruset på en iPhone?
2.Kan man på något sätt titta vilken dator/(iPhone) detta är på (har nämligen 4 datorer i husshållet som använder mitt nätverk)? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.