Virusprogram för Iphone 4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Virusprogram för Iphone 4

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Undrar om nån använder virusprogram för Iphone 4
    Vilket i så fall och hur funkar det

Christer

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Nej vi använder inga antivirusprogram. Det viktiga är att du byter root-lösenord efter att du installerat ssh så kan ingen komma in på din mobil.

Sen ska du täcka igen pdf-hålet om du jailbreakar med jailbreakme.com

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

@mossarelli 77394 wrote:

Nej vi använder inga antivirusprogram. Det viktiga är att du byter root-lösenord efter att du installerat ssh så kan ingen komma in på din mobil.

firewall ip finns ju

muffins
    Member
    Post count: 1906

@marieloise 77395 wrote:

firewall ip finns ju

Firewall iP is a new application available from the Cydia Store. It will alert you when an iPhone app wants to establish a connection to a host and show you the hostname. Then you have the options to allow/deny the connection once/always or allow/deny all connections for the application.

Så firewall ip är inget antivirusprogram.

mossarelli
    Member

@muffins 77397 wrote:

Så firewall ip är inget antivirusprogram.

När brandväggar blir antivirusprogram och grisar flyger.

Meningslöst program.

muffins
    Member

@mossarelli 77502 wrote:

När brandväggar blir antivirusprogram och grisar flyger.

Meningslöst program.

Har aldrig sagt att den appen var bra, eller att det var ett antivirusprogram.

mossarelli
    Member

@muffins 77505 wrote:

Har aldrig sagt att den appen var bra, eller att det var ett antivirusprogram.

MarieLouise gjorde. Förlåt cupcake.

MarieLoise
    Member

@mossarelli 77564 wrote:

Läste detta igår på en metro tidning här i gbg jag har den i handen och ska skriva upp en liten artikel som står så här: Din mobil kan bli kapad samma faror som lurar när du använder en dator hotar nu din mobiltelefon, något som få tänker på. -Folk förstår inte det här, de tror att det är som förr då bara den med telefonen i hand kunde styra den, säger jonas thamberg på sveriges IT-incidentcentrum, Sitic. Förutom ”vanliga” hot mot datorer som kapningar eller smygläsning erbjuder telefonen stora möjligheter för en illvillig programmerare. Till skillnad från de flesta datorer har telefonen en koppling till telefonnätet där man lätt kan ringa upp dyra betalnummer eller skicka betal-sms utan att det syns. Och i mitten av rubriken visar dom en iphone. Använder man firewall ip så säger den till att nätet vill in här och här så kan du tillåta eller neka så slipper du allt som står i ruriken. Firewall ip är det bässta skyddet för iphone

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det är ju klart, det räcker egentligen inte att ändra root lösen, då vi laddar ner apps från cydia, mm och vad är det som säger att det inte finns oärliga programerare som postar sina apps på just cydia ?
    Det låter som ett klokt val att använda firewall ip då har man i alla fall koll på villka appar som får tillåtelse att ansluta till nätet

MarieLoise
    Member

@iPhoneReservdelar.se 77575 wrote:

Det är ju klart, det räcker egentligen inte att ändra root lösen, då vi laddar ner apps från cydia, mm och vad är det som säger att det inte finns oärliga programerare som postar sina apps på just cydia ?
    Det låter som ett klokt val att använda firewall ip då har man i alla fall koll på villka appar som får tillåtelse att ansluta till nätet

Det är precis det jag menar:)

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@mossarelli 77394 wrote:

tja, hur byter jag root lösen? hittar inget Terminal program till min telefon som vill funka, så fort jag försöker gå in i terminalen jag laddade ner så stängs den ner lika fort!

mossarelli
    Member

@something 77608 wrote:

tja, hur byter jag root lösen? hittar inget Terminal program till min telefon som vill funka, så fort jag försöker gå in i terminalen jag laddade ner så stängs den ner lika fort!

Googla på terminal beta och installera programmet via ssh och terminal i ssh.

muffins
    Member

@mossarelli 77564 wrote:

Då hänger jag med. Blev lite frågvis då du citerade mig och skrev det :P.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Mobilterminal beta finns i repos som inte är tillåtna här.

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@mossarelli 77684 wrote:

Googla på terminal beta och installera programmet via ssh och terminal i ssh.

Är det inte dags att uppdatera versionen från beta och byta ut den icke fungerande i Cydia mot den fungerande snart ?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.