Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Vista hittar inte Iphone
-
AuthorPosts
-
Inga problem med Itunes men enheten dyker inte upp i datorn så några bilder kan jag inte föra över. Vista hittar dock min kompis Iphone. Har även provat att ansluta den till en annan dator men med samma resultat.. Itunes hittar men inte datorn. Har precis fått tillbaka den från service (krossad display) och vill inte gärna skicka iväg den igen. Problemet uppkom dock innan jag tappade den i marken.
P.S Samma sak med XP@blondie1 45490 wrote:
Inga problem med Itunes men enheten dyker inte upp i datorn så några bilder kan jag inte föra över. Vista hittar dock min kompis Iphone. Har även provat att ansluta den till en annan dator men med samma resultat.. Itunes hittar men inte datorn. Har precis fått tillbaka den från service (krossad display) och vill inte gärna skicka iväg den igen. Problemet uppkom dock innan jag tappade den i marken.
P.S Samma sak med XPOm den dyker upp på iTunes så har ju datorn hittat den:o? I värsta fall kanske du har har fel på uttaget på telefonen du kan ladda osv utav problem ?
Det skulle man kunna tro men icke. Den dyker inte upp i enhetshanteraren och således kan jag inte importera några bilder. Har dessutom provat tre olika datorer med olika operativsystem och men nix..den är osynlig..för alla program utom itunes.. Inga problem med att ladda..mystiskt
@blondie1 45570 wrote:
Det skulle man kunna tro men icke. Den dyker inte upp i enhetshanteraren och således kan jag inte importera några bilder. Har dessutom provat tre olika datorer med olika operativsystem och men nix..den är osynlig..för alla program utom itunes.. Inga problem med att ladda..mystiskt
Låter ganska skumt verkar som att något har blivit lite galet i luren, har du jailbreak/unlock på den? Du kan ju pröva med en återställning av telefonen. Va bara försiktig med vad du gör om du har den jailbreakad/unlock och gör återställning så du inte uppdaterar/låser den för evigt!
Hej!
Jag hade samma problem med min iPhone.
Den hittade min frus iPhone men inte min. Men jag testade en annan USB port och då funkade…Det är bara ett tips att testa samtliga USB portar på datorn.
Jag har PC, vet ej om du har det med.Hoppas det hjälper lite iallafall. Hoppas det löser sig.
//mvh
Nu har ikonen för iPhon’en försvunnit för mig i utforskaren också…! Vad är det som händer?
iTunes fungerar bra, men det enda som är felet är att jag inte kommer åt mina bilder… Ska jag installera mobilen som en kamera med andra drivrutiner eller vad ska jag göra? Jag har den nya programvaran för iPhone som kom ut för ett tag sen, plus att jag laddade hem det senaste iTunes också! Jag har inte jailbreakat mobilen heller.
Börjar bli väldigt irriterande att inte kunna få bilderna till datorn! Ska man verkligen behöva maila sina bilder till sig själv? Vad är det för sätt att använda när man har en av dom mest avancerade telefonerna idag?
Försökte hitta mobilen med hjälp av “Skanner & Kameror” på kontrollpanelen i Win XP, men jag kan ju inte hitta några drivrutiner för mobilen som gör att datorn ser den som en kamera eller hårddisk!
Först fungerade det inte att klicka på ikonen för iPhonen i utforkaren (på den tiden då den fanns där), men sen så kom fönstret upp när man sätter in en usb-enhet, där man får lite olika förslag. Då valde jag att överföra bilder från “kameran” som den hade hittat! Det fungerade utmärkt!
Men nu får jag inte ens upp den rutan med frågorna när jag kopplar in mobilen!
I mappen för iPhonens bilder i utforskaren så finns bara dom mapparna som jag själv lagt in och sen finns en mapp som heter “iPod Photo Cache”, och den innehåller en jävla massa andra mappar.
Vissa av mapparna innehåller nån slags konstiga filer som verkar vara “thumbs” för mobilens bilder, men inga bilder man kan se på!Vad kan jag ha gjort för fel och hur ska jag testa för att rätta till det?
Snälla hjälp!
Mvh, Le Mac
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.