Front page › Forums › Övriga ämnen › Voddler problem
-
AuthorPosts
-
Kör: win7
laptop: hdx16
router: D-link DIR-635 – 10/10mbit – kör ej trådlöst.
drivrutinerna är uptodatenu åter till problemet,
fick en inbjudan för ca 1vecka sedan, har använt voddler i 2dagar för inte orkat med att den gör något med mitt nätverk.mitt under en film eller andra filmen, så slår den ut mitt nätverk helt och hållet (på datorn) varken lina eller wifi funkar,
routern funkar fint (kan surfa via iphone så)datorn säger iaf, att jag inte har något nätverkskort, eller trådlös enhet i datorn.
detta händer endast när jag använder voddler.problemet fixar sig självt, problemet gick inte bort med att avinstallera voddler.
@pongo 61795 wrote:
mitt under en film eller andra filmen, så slår den ut mitt nätverk helt och hållet (på datorn) varken lina eller wifi funkar,
routern funkar fint (kan surfa via iphone så)Om du kan surfa på mobilen, och inte gör det via edge eller 3g, så måste wifi vara igång.
Vad har du för bredbandsoperatör?
menade att funktionerna lina eller wifi funkar inte på datorn efter lite voddler tittande, dom funktionerna blir helt utslagna (att datorn även säger att jag inte har något nätverkskort eller trådlös mottagare i datorn.
sedan efter en stund från 1min till 1timma så börjar det funka igen helt utan anledning. detta är i samband med voddler, har inte haft det problemet sedan jag slutat se på filmer via det. eller innan voddler användandet
har ett kontrakt med: bahnhof
@pongo 61800 wrote:
menade att funktionerna lina eller wifi funkar inte på datorn efter lite voddler tittande, dom funktionerna blir helt utslagna (att datorn även säger att jag inte har något nätverkskort eller trådlös mottagare i datorn.
sedan efter en stund från 1min till 1timma så börjar det funka igen helt utan anledning. detta är i samband med voddler, har inte haft det problemet sedan jag slutat se på filmer via det. eller innan voddler användandet
har ett kontrakt med: bahnhof
Oj, missade att det bara var på datorn. Ursäkta.
Jag älskar Voddler, även om jag redan har sett alla gratis filmerna förut så är det skitbra att man kan ha tillgång till HD kvalitets filmer lagligt. Själva programet dock, även om den är genialisk så är det riktigt pain. Voddler skapar en mapp i din dator med 13Gb av krypterade film filer, för att du ska kunna använda Voddler så måste du alltså gå med att dela filmer från din dator till andra användare. Detta gör att alla Voddler användare är en del av programmets stora server och hög kvalitets filmer kan streamas smidigare och utan avbrott.
Det kan vara så att din brandvägg tolkar Voddler som en hot när den hämmtar filer från din dator och stänger av Voddler tillfälligt. Jag hade liknande problem med min router och då fick jag ändra brandvägs inställningarna i min router, sen dess har det funkat felfritt. Du borde nog kolla genom dina brandvägg och se till att Voddler alltid tillåts. Själva filmdelningen sker även om du inte använder Voddler, man kan stänga av det genom att högerklicka på ikonen i meddlelandefältet och välja Quit.
@ponyboy 61852 wrote:
Det kan vara så att din brandvägg tolkar Voddler som en hot och stänger programet tillfälligt. Jag hade liknande problem med min router och då fick jag ändra brandvägs inställningarna, sen dess har det funkat felfritt. Du borde nog kolla genom dina brandvägg och se till att Voddler alltid tillåts. Själva filmdelningen sker även om du inte använder Voddler, man kan stänga av det genom att högerklicka på ikonen i meddlelandefältet och välja Quit.
Tackar, är ändå lite konstigt att det inte endast blockas, utan hela nätverket på datorn försvinner, men ska ta en titt på det du säger. kan ju vara det, sedan så ska jag inte tappa hoppet för voddler helt, det är ju ändå endast i beta ännu så. bästa med voddler är nog alla gamla filmerna, som “titta han snackar” älskar nostalgi så, dom nya bryr jag mig inte så mycket om. så med andra ord bara FREE filmer för min del. hoppas på lite fler serier. men det kommer väl
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.