Front page › Forums › Övriga ämnen › voddler
-
AuthorPosts
-
Är det nån som har en Voddler invite?!?! Vill verkligen ha en! 😀
För er som inte vet: Voddler är som spotify fast med filmer!, i HD-Format dessutom! 🙂
@steffeiphone 46894 wrote:
Är det nån som har en Voddler invite?!?! Vill verkligen ha en! 😀
För er som inte vet: Voddler är som spotify fast med filmer!, i HD-Format dessutom! 🙂
Jag har Voddler, men dom har inte gett ut några invites till användare än.
Du kan antingen ställa dig i kö hos Voddler.com eller om du är kund hos BBB så kan du få förtur.
@thian 46915 wrote:
Verkar vara en brutalt bra tjänst.
Vad tycker du om den ?
Voddler är just nu ganska buggigt och så många bra filmer finns inte.
Men tjänsten är ju fortfarande beta så man kan nog inte begära mer.
Konceptet att göra likadant som Spotify fast med film tycker jag är lysande.
Och själva gränsnittet bygger på XBMC så det finns ju möjligheter till bygga ut det med många funktioner.
Det finns även en avdelning för tv-serier, men den är inte öppen än.
Stått i kö hos voddler i nån månad, men verkar inte hända så mycket 🙁
ME WANT! :rolleyes:
Jag har med stått i kö ett tag (säkert 4-5 månader 🙁 ) men inte fått nån.
Var hos en kompis i fredags och fick då ta mig en titt. Det verkar riktigt användbart, men som Snook sa så verkade det vara ganska buggigt fortfarande.. Bara drömma vidare tills man blir inbjuden.Någon som jag tyckte var lite jobbigt var att man styrde allt med piltangenterna !?
Tycker inte att den funkar bra för fem öre, har bara lyckats titta på typ 3 av 10 filmer pga avbrott, lagg osv. Sitter på 24/1 & och en pro dator så det ska inte vara några problem. Usch om det fortsätter på det här viset.
Jag körde Voddler på Windows genom bootcamp först, eftersom det inte fanns till Mac från början.
Jag hade jätteproblem med Windows versionen, fick knappt igång den och filmerna stannade osv.
Men när Mac versionen kom så fungerade programmet direkt och filmerna rullar på. Buggarna finns men inte lika mycket som det var i Windows versionen.
@snook 46959 wrote:
Jag körde Voddler på Windows genom bootcamp först, eftersom det inte fanns till Mac från början.
Jag hade jätteproblem med Windows versionen, fick knappt igång den och filmerna stannade osv.
Men när Mac versionen kom så fungerade programmet direkt och filmerna rullar på. Buggarna finns men inte lika mycket som det var i Windows versionen.
mac är bäst asså, synd att jag nyss köpte en windows 🙁
Tänk er Voddler på en iPhone! 🙂
Har Voddler sen några veckor tillbaka, vet inte vad jag tycker om det.
Inte många bra filmer och de nyaste filmerna kostar upp till 40kr :/Men just nu startar det inte alls :/ Har varit så några dagar.
Har tagit bort Voddlertray från startobjekt-listan. Vill inte att den ska starta upp varje gång jag startar datorn. Så nu måste jag klicka igång det först innan jag startar Voddler.
Men som sagt, det funkar ej.. Någon som vet vad felet är ?
Jag har några voddler invites!
Skriv om ni vill köpa =)Har haft Voddler nu i någon månad och jag är inte imponerad, visst det fungerar likadant som på Spotify.. Och reklamen är innan filmen inte under.. men utbudet är inget vidare, finns väl en och annan gammal going att kolla på.. men dom nya filmerna typ Spiderman osv kostar ju ändå 15 kr att kolla på så jag har faktiskt inte vart på voddler på ett tag.
Lite löjligt att klaga på att en tjänst kostar pengar. Vad är 15-40 kr för en film? Ska ni ha en tjänst måste ni väl fatta att ni måste betala för det också?? Jag förstår inte vad det är för drömvärld folk lever i idag som tror att allt ska eller kan var gratis. Starta en tjänst själva och erbjud den till folk så ska vi se ifall ni kan göra det gratis.
slaneby
June 13, 2010 at 11:17Post count: 0Voddler suger pung
@slaneby 67696 wrote:
Voddler suger pung
Word. Jag har inte fått voddler att fungera sen de bytade till sin webbtjänst.
@andreasc81 67692 wrote:
Lite löjligt att klaga på att en tjänst kostar pengar. Vad är 15-40 kr för en film? Ska ni ha en tjänst måste ni väl fatta att ni måste betala för det också?? Jag förstår inte vad det är för drömvärld folk lever i idag som tror att allt ska eller kan var gratis. Starta en tjänst själva och erbjud den till folk så ska vi se ifall ni kan göra det gratis.
Nu var det ett bra tag sen jag använde Voddler, funkade aldrig, så jag gav upp.
Möjligt att det funkar bättre nu. Men angående att det kostar pengar, självklart måste de få in pengar på något sätt. Men för 5 månader sedan (då jag skrev min negativa post) så var det riktigt pissiga filmer de tog betalt för och dessutom funkade inte tjänsten så bra.
Därav mina klagomål.@thian 67704 wrote:
Nu var det ett bra tag sen jag använde Voddler, funkade aldrig, så jag gav upp.
Möjligt att det funkar bättre nu. Men angående att det kostar pengar, självklart måste de få in pengar på något sätt. Men för 5 månader sedan (då jag skrev min negativa post) så var det riktigt pissiga filmer de tog betalt för och dessutom funkade inte tjänsten så bra.
Därav mina klagomål.Beta, och det borde användarna veta, och det fanns/finns många gratis filmer, om du köpte en film gjorde du det på egen risk. du vet av beta skäl.
jag tittade på voddler senast igår, och det fungerar för mig, vet att min pappa som jag har invited tittar då och då och har haft lite problem med avbrott. men jag har inte haft några sen dom gick över till webb mer en att det inte kommit igång på första försöket.
@trub 67706 wrote:
Beta, och det borde användarna veta, och det fanns/finns många gratis filmer, om du köpte en film gjorde du det på egen risk. du vet av beta skäl.
jag tittade på voddler senast igår, och det fungerar för mig, vet att min pappa som jag har invited tittar då och då och har haft lite problem med avbrott. men jag har inte haft några sen dom gick över till webb mer en att det inte kommit igång på första försöket.
Jo jag vet att det var beta, körde dessutom på Mac (skulle tydligen vara riktigt mycket sämre än på windows) Men även om det var på egen risk, så blir man ju besviken, även om 15-40 spänn inte är mycket pengar. Det gav ju inget bra intryck direkt.
Har inte blivit av att jag testat det igen men jag är övertygad om att det är bättre nu.
slaneby
June 13, 2010 at 18:03Post count: 0första gången jag hörde talas om voddler var jag förväntasfull, testade betan för ca 1år sedan och följt deras utveckling fram tills idag.
summa summarum: det suger lika mycket nu som då, bättre dom lägger ner skiten om ni frågar mig. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.