"Walkthrough" för jailbreak?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak "Walkthrough" för jailbreak?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Jag har funderingar på att införskaffa en iphone 3g, lutar åt att det blir en telia-låst lur antingen från butik eller om seriös säljare hittas från tradera e.dyl. Har nu tele2 och skulle vilja behålla samma abonnemang.

Har spanat runt lite bland trådarna i forumet och det finns enormt mycket info som för en oinsatt är lite klurigt att ta till sig. Jag undrar nu om någon vänlig själ skulle kunna tänka sig att en gång för alla sammanställa lite info om hur man låser upp för andra operatörer, vad jailbreak faktiskt innebär – och hur det går till (har även snappat upp namn på några andra program – fördelar nackdelar med resp.), bra ställen att hitta manualer för detta, vad basebandet spelar för roll etc. samt lite övrigt tips och trix som kan vara värt att veta om ämnet.

Jag skulle uppskatta detta fantastiskt mycket och det skulle säkert även hjälpa många andra som likt mig känner sig lite vilsna band alla tekniska termer.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Jag kan börja med att säga en sak, köper du i Telia nu så kan du inte låsa upp för andra operatörer 🙁 Men jailbreak funkar 🙂

Wanda
    Member
    Post count: 7

hm… ok, nu känner jag mig ganska dum som förutsatt detta 😮 men då vet jag, tackar

jockekrullet
    Member
    Post count: 4

funkar väl att låsa upp med rebelsim ?

snook
    Member
    Post count: 2190

@jockekrullet 27665 wrote:

funkar väl att låsa upp med rebelsim ?

Finns vissa som säger det, men det finns inte en 100% lösning.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.