Webbläsartråden

Front page Forums Övriga ämnen Webbläsartråden

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1847

Vilken webbläsare föredrar du?

Även om du använder 2 stycken eller flera så rösta på den du använder mest eller den du föredrar.

Dem sju vanligaste är enligt statistik:
    Internet Explorer (61,89%)
    Google Chrome (5,4%)
    Mozilla Firefox (24,13%)
    Safari (4,49%)
    Opera (2,37%)
    Netscape (0,54%)
    Annan

[IMG]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/Usage_share_of_web_browsers_(Source_Net_Applications).svg[/IMG]

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Själv har man gått över till Chromium (Beta chrome).

Firefox har gjort mig besviken ända sen 3.5 med att ständigt krascha efter att jag surfar.
    10 addons borde den klara tycker man men det orkar den inte under vissa förhållanden.

Chrome har nu skaffat extensions som är nästan som firefox addons.
    De flesta addons du använder i firefox finns säkerligen redan till chrome. Bara att söka så finner du.

Sen känns Chrome så modernt. Som google hade sagt: “If they were to invent a browser for the internet we know today, this is how it would look.”

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Kör med både netscape och safari 🙂

Alven73
    Member
    Post count: 31

Jag kör med Firefox, har alltid funkat bra

bozz
    Member
    Post count: 1199

Finns två tillägg en webbläsare måste ha: Adblocker och Coolpreviews(eller liknande)

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@bozz 61138 wrote:

Finns två tillägg en webbläsare måste ha: Adblocker och Coolpreviews(eller liknande)

Coolpreviews är ngt jag har missat, jag trodde den bara hanterade bilder – men den är ju hur användbar som helst. Tack Bozz!

Edit: FF sedan första betarelease

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jag använder IE som de flesta för att jag inte brytt mig så mycket om extra funktioner eller helt enkelt varit för lat för att testa de andra browserna. Firefox har jag hört mycket om från folk men jag gillade inte den själv för att man var tvungen att trycka på browse knappen efter att man valt en url adress i scroll listan i urlfältet, i explorer behöver man inte göra det. 🙂 Nu kanske man inte behöver göra det heller i FF men den lilla saken gav mig dåligt intryck av FF.

De flesta i denna forum och liknande forum är duktiga internet användare så det är inte så konstigt att de valt nåt annat än IE men resten av världen är nog som mig, för lat för att bry sig och håller sig till det som redan finns installerad i PCn.

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Kör endast Safari på både min Mac och PC. Tycker det är snyggt och smidigt.
    IE vill jag aldrig mer använda. Har bara dåliga erfarenheter från den webbläsaren.

Yugoboy
    Member
    Post count: 69

Mozilla Firefox är den mest krävande webbläsaren av alla, men jag kör den ändå trots alla addons som finns.

Testade den nya versionen av Opera igår, blev glatt överraskad över hur snabbt den laddade sidor. Testa själva och jämför med Firefox 🙂

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.