Websidor som laddas om

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Websidor som laddas om

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1199

Är en sak jag snart blir galen på. När man är inne på en websida, säg aftonbladet, och antingen öppnar en ny flik eller öppnar en länk i en ny flik – för att slippa ladda om hela sidan när man backar. Om man sedan går tillbaka till första fliken börjar safari allt som oftast ladda om HELA SIDAN!
    Varför gör den detta?!? Och varför bara ibland?!
    Finns det något sätt att få stoppa detta laddande (även JB varianter)?

TacK! 😀

muffins
    Member
    Post count: 1906

Det här händer mig också. Dock bara om man varit inaktiv på en sida i xx minuter.
    Iaf för min del. Handlar om ca 10 min inaktivitet och man återgår till den sidan som man varit inaktiv på så laddas den om.

bozz
    Member

Jag tycker det händer när man varit inaktiv i ett par sekunder ibland. Finns det inget litet program som fixar det? 🙁

bozz
    Member

Ok. Efter lite mer googlande hittade följande (ingen säker källa bör tilläggas+infon är från sent 2008):
    Detta beror på att iphone inte kan cacha mer än 25kb (troligtvis lite mer nu, men fortfarande för lite). Har jag fattat det rätt om jag säger att cache är den mängd data safari/iphonen kan komma ihåg?
    Detta är skandalöst 😛 Mer internminne till iPhone v4!

Här förelsår någon en annan webläsare: Apple – Support – Discussions – Increase iphone cache safari … någon som testat den?

Bump. Ingen som vet nåt man kan göra för att öka cache-minnet? :laugh:

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Nope, jag har sökt ordentligt utan att hitta en fix. Med 5-6 tabs öppna som standard är jag rätt nöjd med att den flushar minnet, telefonen skulle bli apseg (framför allt med tanke på multitasking/proswitcher) utan denna ‘feature’…

bozz
    Member

🙁

Någon som testat någon annan webläsare då de kanske cachar på nåt annat sätt? Jag har testat några gratisvarianter, men de har varit så pass sega att (hela programet) de knappt går att använda..

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.