Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Wi-fi
-
AuthorPosts
-
Hallå!
Kan någon förklara för mig hur jag får igång wh-fi.Jag går in på att ansluta och den letar nät men hittar inget har försökt på flera platser i uppsala man tycker ju att den borde hitta något,Eller ska man göra några inställningar så att det funkar?Blir lite sugen på att ta hem lite olika program till den det funkar väl även fast man inte har jailbreakat den?Några bra tipps om program som är bra tar jag gärna imot.Mvh:Danne
Nä det funkar ingenstans alls.Började att blippa med det imorse men det funkade inte hemma.Sedan så åkte jag in till Uppsala och tänkte där ska det väl funka men nä inte ett dugg den söker ett tag sen slutar den.Vad är det som händer?
@mini 10454 wrote:
Nä det funkar ingenstans alls.Började att blippa med det imorse men det funkade inte hemma.Sedan så åkte jag in till Uppsala och tänkte där ska det väl funka men nä inte ett dugg den söker ett tag sen slutar den.Vad är det som händer?
Men du har väl ett trådlöst nätverk hemma som du kan ansluta till?
Ja nu är inte jag någon hacker precis men jag kör telias internet och tv och hemtele och jag har inget trådlöst ingen router eller något liknande tänker jag helt fel nu eller funkar jag med det jag har och hur gör jag då?Är helt oduglig på sånt här men man lär sig sakta men säkert.
För att kunna ansluta med din iPhone till ett trådlöst nätverk (Wifi) i tex ditt hem, så måste du ha en trådlösrouter som är ansluten till din internet uppkoppling.
Edit: Det måste alltså finnas ett trådlöst nätverk tillgängligt som du har behörighet till.
På tex tåg, tågstationer och vissa fik brukar dom ha fria trådlösa nätverk.
ok så att bara gå utanför huset och föröka hitta något funkar inte alls alltså man måste ha en uppkoppling någonstans som iphonen känner av har jag fattat rätt?men om man hittar ett sådant nät hoppar den då igång om man prövar söka då?
Om nätverket har ett lösenord måste du kunna det även.
Om du går in i inställningar under wifi och här det påslaget så ser du namnen på eventuella nätverk i in närhet och kan välja vilket du vill ansluta till (förutsatt att det är oskyddat eller att du här lösenordet). Om du inte ser några nätverk där fast du vet att det finns i närheten så kan det bara något fel.
mini: Om du går till MAX så har de wifi som de bjuder på! Samtliga MAX restauranger har det.
Du startar den under inställningar wifi. Då ska den börja söka efter tillgängliga nät, sen är det bara att välja det du vill använda!
Hoppas det hjälper! 🙂Ok det får man pröva man är ju där rätt så ofta.antackar.
Jag lånar den här tråden lite för jag har ett liknande problem.
När jag ska koppla upp mig i det trådlösa nätverket hemma så hittar inte min iphone det. Det står välj ett nätverk, men det kommer inga förslag på nätverk som jag kan välja.
När jag väljer “annat” nedanför och skriver in mina nätverksuppgifter då säger telefonen bara att den inte kunde hitta nätverket.
Jag har en d-link router. (draft -n)
Nätverks identifiering är på.
Fildelning är på.
Jag kör ett publikt nätverk.
Har wep kryptering. (Har testat skriva in både nätverksnamn och lösenord under “annat” i telefonen)Är det någon inställning man måste göra i nätverket?
Sen får jag inte igång 3G heller. Det står bara Telia men 3G loggan efteråt saknas i skärmen.
Det är tråkigt att vara nybörjare!
När jag ska koppla upp mig i det trådlösa nätverket hemma så hittar inte min iphone det. Det står välj ett nätverk, men det kommer inga förslag på nätverk som jag kan välja.
När jag väljer “annat” nedanför och skriver in mina nätverksuppgifter då säger telefonen bara att den inte kunde hitta nätverket.
Fildelning är på.
Har wep kryptering. (Har testat skriva in både nätverksnamn och lösenord under “annat” i telefonen)Är det någon inställning man måste göra i nätverket?
Sen får jag inte igång 3G heller. Det står bara Telia men 3G loggan efteråt saknas i skärmen.
Fildelning är på.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.