Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Wi-fi noob,
-
AuthorPosts
-
Hejsan
detta är kanske en riktig korkad fråga, men men 🙂
När jag skall ut på nätet med min iphone
så brukar de ploppa upp en liten ruta medVälj ett WI-FI nätverk
martin
pelle
andreas etc..de flesta har ett lås på sig,
men jag trycker avbryt och gör det jag skall göra
om det är aftonbladet.blocket etc.. som jag skall in o kicka påSkall jag surfa så som jag gör eller använda WIFI grejen
jag har Telia Mobil Prata på med Mobilsurf Extra
Kostar det extra om jag använder WIFI?
vad är för o nackdelar med surfa vanligt eller med WIFI?
Wifi kostar inget extra alls.
Wifi går vanligtvis mycket fortare@farhang 39686 wrote:
Välj ett WI-FI nätverk
martin
pelle
andreas etc..de flesta har ett lås på sig,
Om du väljer ett utan lås så blir det din granne som får betala (men han/hon har troligen Fri nedladdning så det kostar inget)
Värre är det om du går in o surfar/laddar ned “olämpliga” mtrl via grannes IP 😉
dock har Iphone en gräns på hur mycket den kan behandla, Iphonen klarar max 3.6
(läste detta på telias hemsida har jag för mig) MB/sec, oavsett ifall det är WiFi eller 3G. Mycket viktigt att veta, därför det är sjyst att ha en dator att surfa med.@hugorosenlund 39694 wrote:
dock har Iphone en gräns på hur mycket den kan behandla, Iphonen klarar max 3.6
(läste detta på telias hemsida har jag för mig) MB/sec, oavsett ifall det är WiFi eller 3G. Mycket viktigt att veta, därför det är sjyst att ha en dator att surfa med.?
Mobilsurf Extra passar dig som surfar med mobilen och vill använda Telias supersnabba surfzoner. Tjänsten passar dig som har en mobil med wlan-funktion som t. ex. Apple iPhone 3G. All typ av surf i mobilen ingår (i Sverige). Hastigheten är upp till 6 Mbit/s (turbo-3G) och upp till 22 Mbit/s i Telias surfzoner.
Lite bilder från bredbandkoll
@robert Smith 39695 wrote:
?
Mobilsurf Extra passar dig som surfar med mobilen och vill använda Telias supersnabba surfzoner. Tjänsten passar dig som har en mobil med wlan-funktion som t. ex. Apple iPhone 3G. All typ av surf i mobilen ingår (i Sverige). Hastigheten är upp till 6 Mbit/s (turbo-3G) och upp till 22 Mbit/s i Telias surfzoner.
Lite bilder från bredbandkoll
“Vid ett tillfälle fick jag dock 7,4 Mbit/s ned och 0,554 Mbit/s upp vilket får mig att tvivla på appens säkerhet eftersom det är snabbare än vad mobilen skall klara av enligt teknisk spec.” Står i första inlägget
dock så står det vidare att folk har fått upp emot 10 och sådant i hemnätverk o så. hmm…
@hugorosenlund 39698 wrote:
“Vid ett tillfälle fick jag dock 7,4 Mbit/s ned och 0,554 Mbit/s upp vilket får mig att tvivla på appens säkerhet eftersom det är snabbare än vad mobilen skall klara av enligt teknisk spec.” Står i första inlägget
dock så står det vidare att folk har fått upp emot 10 och sådant i hemnätverk o så. hmm…
Med app syftar man på programmet bredbandskollen…
Med WLAN/surfzoner blir hastigheten högre…(edit beroende på vad du betalar)
Precis vad jag hade i baktanken!
Ja! då stämmer ju de de sa på det forumet!Tack för svaret!
Så nu är min fråga
hur fixar jag en WIFI connection`?@robert Smith 40273 wrote:
Du måste ha tillgång till ett vanligt bredband (och en trådlös router) antingen hemma, jobbet, grannen (se ovan) eller någon hot-spot via telia lr telenor.
aha, trodde att man kunde bara skapa “ett konto” på nån nätverk o sen va de bara o rulla vidare
har vanlig modem hemma, så det blir nog att jag får surfa som jag brukar göra med iphonen, 3g eller va de nu heter@gugl1234 40315 wrote:
Kan någon admin radera detta. Länk till en bluff sida… Vill man göra riktiga IQ tester är det Mensa Sverige som gäller.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.