Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Wi-fi sökare
-
AuthorPosts
-
Hej! jag undrar om det finns någon app som kan söka efter wi-fi anslutningar och även se vart de kommer ifrån/visa resultatet på google maps eller liknande. Finns det något sådant?
Sök på wi-fi i appstore. Finns ett antal 🙂
Till iPhone/iTouch JiWire Wi-Fi Finder App For iPhone & iPod touch
Till datorn (hitta “hot spots”)
JiWire Global Wi-Fi FinderFrågan en rad.
Signaturen 11 rader.
Lite överdrivet, eller?jag hittade ett program. Jag ville ha så man kan se i sitt grannskap, inte registrerade hotspots som är gratis. Alltså grannens wi-fi. Men problemet är löst. Wififofum är bra
Testat hotspot finder?Om det bara är i det närmaste grannskapet brukar iphonen hitta det mesta utan nån app.
Ja jag hittar nätverket, men jag vet ju inte vems det är, jag vill liksom se på karta vilket hus det kommer ifrån så man kan lista ut.
Nåt sånt finns inte,men de flesta hemmanätverk har väldigt liten räckvidd.Signalen kommer vanligtvis från närmaste befolkade byggnad.
@wester 29318 wrote:
Ja jag hittar nätverket, men jag vet ju inte vems det är, jag vill liksom se på karta vilket hus det kommer ifrån så man kan lista ut.
Om du kollar ditt eget IP, med kartvisning så kommer du att se att det som visas är din kopllingsstation. Det visar alltså inte till den specifika mottagren av ditt ip utan till stationen.
Denna What is my IP address? Show my IP address. IP Tracer & IP Locator. visar ditt IP på en karta (till din station)
Här visar den valfritt ip IP Tracer, IP Tracker, IP Locator and other DNS tools
men att direkt få upp i luren venm som äger ett IP är svårt, däremot så finns det ju “trecerprogram” som tar fram ett ip sedan får du……stationen, inte personen.
Mitt eget nätverk är trådlöst ett på 300mbit har kollat i tellefonen hur lång räckvidd det har och jag skulle tro att grannar 100 meter runt om min router har tillgång till min intenetuppkoppling. Det bjuder jag på 🙂
100 meter verkar rimligt vid goda förhållanden.Varför skaffar inte trådskaparen en egen router?Det skulle lösa problemet.
Men en uppdaterad lista på svenska gratis hotspots vore bra iaf, finns det? Aktuell och ofta uppdaterad?
(vill ins stjäla tråden med mitt OT. Vet någon om en sådan sida, skicka PM om ni inte vill skräpa ner tråden mer)har nu haft min iphone i några dagar och inte fått upp nån nätverk när jag aktiverar wifi vet inte om jag gör nåt fel…men satt tex brevid min kompis som hade sin bärbara dator på och den hittade inget …ska testa nåt av programmen ni nämnde ovan och se om det går bättre.
finns det inga bra gratis program?
@r2d2 29419 wrote:
har nu haft min iphone i några dagar och inte fått upp nån nätverk när jag aktiverar wifi vet inte om jag gör nåt fel…men satt tex brevid min kompis som hade sin bärbara dator på och den hittade inget …ska testa nåt av programmen ni nämnde ovan och se om det går bättre.
finns det inga bra gratis program?
Bärbara? Spelar väl mindre roll, en trådlös router är det du ska sitta nära isf. 🙂
@steffe 29372 wrote:
100 meter verkar rimligt vid goda förhållanden.Varför skaffar inte trådskaparen en egen router?Det skulle lösa problemet.
Snacka om fördomar, jag har en egen router?
Tänk innan du skriver tack…Hela grejen med detta är att jag bara är nyfiken på vems nätverk det är som jag kan gå in på. Det är allt.
@wester 29422 wrote:
Snacka om fördomar, jag har en egen router?
Tänk innan du skriver tack…Hela grejen med detta är att jag bara är nyfiken på vems nätverk det är som jag kan gå in på. Det är allt.
Var, i ditt inlägg, står det något om router? Tyckte frågan verkade lite dumt formulerad. Därav ett dumt svar. 🙂
Att som privatperson få fram denna info är omöjligt. Däremot polisen kan göra det. Alla internetleverantörer har tilldelat sig vissa ip-serier, genom ett ip kan man då ta fram vilken internetleverantör ett ip tillhör. Men att sedan från bolagen få fram vem som har det (person eller företag) behövs polisens hjälp att begära ut infon.
@r_o_n 29428 wrote:
Var, i ditt inlägg, står det något om router? Tyckte frågan verkade lite dumt formulerad. Därav ett dumt svar. 🙂
Att som privatperson få fram denna info är omöjligt. Däremot polisen kan göra det. Alla internetleverantörer har tilldelat sig vissa ip-serier, genom ett ip kan man då ta fram vilken internetleverantör ett ip tillhör. Men att sedan från bolagen få fram vem som har det (person eller företag) behövs polisens hjälp att begära ut infon.
Andra inlägget annars.. 😛 “grannens wi-fi” jag vet ju att det är någon granne i närheten men jag ville bara lista ut vem, utan att behöva gå å knacka dörr…
tack för alla svar
@steffe 29304 wrote:
Testat hotspot finder?Om det bara är i det närmaste grannskapet brukar iphonen hitta det mesta utan nån app.
men måste man inte skriva in nätverkets namn? fattar noll att man inte kan få en vettig manual med iphonen =( letat efter i itunes men verkar kosta pengar alla wifi find appsen
finns det ingen där man får upp nätverkslista man kan välja ifrån och kanske ha tur att få en utan lösen
@r_o_n 29347 wrote:
Mitt eget nätverk är trådlöst ett på 300mbit har kollat i tellefonen hur lång räckvidd det har och jag skulle tro att grannar 100 meter runt om min router har tillgång till min intenetuppkoppling. Det bjuder jag på 🙂
Med tanke på Ipred kanske du ska låsa ditt nätverk. Eller ha den öppen och yrka på att du inte kan ta ansvar för vad dina grannar gör 😛
@wester 29441 wrote:Andra inlägget annars.. 😛 “grannens wi-fi” jag vet ju att det är någon granne i närheten men jag ville bara lista ut vem, utan att behöva gå å knacka dörr…
tack för alla svar
Lättaste sättet är faktiskt att knacka dörr. Efter att ha tagit en titt i listan över aktiva datorer i nätverket kunde jag lätt gå och fråga vems datorer det var och sedan be dem använda sitt eget. Sen skaffade man lösenord och världen gick runt så mycket smidigare.
@r2d2 29612 wrote:
men måste man inte skriva in nätverkets namn? fattar noll att man inte kan få en vettig manual med iphonen =( letat efter i itunes men verkar kosta pengar alla wifi find appsen
finns det ingen där man får upp nätverkslista man kan välja ifrån och kanske ha tur att få en utan lösen
På helt öppna nätverk behöver man bara koppla upp sig.Om nätverket kräver lösen kommer man inte in utan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.