Wifi

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

Upptäckte att jag inte kunde komma åt något trådlöst nätverk.
    Började leta felet men kom fram till att den inte ens visade sin egen mac-adress.
    Återställde den till fabriksinställningarna men fortfarande ingen mac-adress i den när jag kolla inställningar-allmänt-om.
    Vad kan det vara för fel på den ? Bara att lämna in, eller ?
    Gjorde ytterligare en total omställning till fabriksinställningar.
    Nu fanns mac-adressen men så fort jag söker på nät så går den tillbaka och visar under wifi, N/A. och svarar kan ej söka trådlösa nät .

rojac
    Member

Ringde telias iphone-support och dom hade aldrig hört talas om felet men medgav att det har varit en hel del problem med wifi när man uppdaterat till 3.1.
    Man ville att jag absolut skulle kontakta dom i morgon efter kl. 9:00 då dom har tillgång till en speciell iphonesupport.
    Eftersom allt hände då jag uppdaterade till 3.1 så kanske det är på plats att varna andra för att uppdarera.
    Är det någon som har uppdaterat och som inte har problem med wifi?
    Kan tillägga att vi har 3 iphone i huset hemma och de övriga fungerar helt utan problem och kan ansluta till hemmanätverket. Så felet måste vara kopplat till uppdateringen till 3.1.2

vossen
    Member
    Post count: 1457

@rojac 43856 wrote:

Ringde telias iphone-support och dom hade aldrig hört talas om felet men medgav att det har varit en hel del problem med wifi när man uppdaterat till 3.1.
    Man ville att jag absolut skulle kontakta dom i morgon efter kl. 9:00 då dom har tillgång till en speciell iphonesupport.
    Eftersom allt hände då jag uppdaterade till 3.1 så kanske det är på plats att varna andra för att uppdarera.
    Är det någon som har uppdaterat och som inte har problem med wifi?
    Kan tillägga att vi har 3 iphone i huset hemma och de övriga fungerar helt utan problem och kan ansluta till hemmanätverket. Så felet måste vara kopplat till uppdateringen till 3.1.2

Ja, min egen wifi på ipod:en slutade fungera efter ett hårt kast rakt in i väggen^^ Men om du inte kan göra något åt det, kan nog inte dom heller det och du får en ny. Eller så kanske du ksa testa och ladda ner 3.1 eller 3.0 och återställa den till den firmware:n 😉 iPod and iPhone Firmware Download Ladda ner, ja nu står det inte vilken iphone du har men ta (3.0/7A341)

rojac
    Member

Eftersom jag använder den som man bör göra så har jag varken kastat den eller tappat den 😉
    Bara att hoppas att dom inte har någon kvar av gamla modellen så jag får den nya istället vid utbyte…. :))

vossen
    Member

@rojac 43883 wrote:

Eftersom jag använder den som man bör göra så har jag varken kastat den eller tappat den 😉
    Bara att hoppas att dom inte har någon kvar av gamla modellen så jag får den nya istället vid utbyte…. :))

Du skulle ju inte direkt få en 3G om du har en 3GS haha ^^

rojac
    Member

Nej men tvärt om eftersom jag har en 3G inte S som är 2 månader gammal. Tyckte det var prisvärt att köpa den ny när dom andra kom ut… 3.200 är väl ett ok pris för förra modellen 😀

vossen
    Member

@rojac 43888 wrote:

Nej men tvärt om eftersom jag har en 3G inte S som är 2 månader gammal. Tyckte det var prisvärt att köpa den ny när dom andra kom ut… 3.200 är väl ett ok pris för förra modellen 😀

Jaha^^ jo, man får väl hoppas 😉

Miche
    Participant
    Post count: 358

@rojac 43888 wrote:

Inte alls troligt att du får en 3GS istället för 3G, det kan jag säga direkt. Fick själv ut en helt ny 3G från telia för mindre än en månad sen och de verkar ha så de räcker och blir över hos anovo för utbyte. Så hoppas inte på något sådant bara. Då blir du bara besviken heh 🙂

3200:- är bra pris för en helt ny iphone 3g, ja 🙂

Du lär hur som helst få en ny 3G av telia, exakt likadan dvs!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.