Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › WiFi fungerar dåligt
-
AuthorPosts
-
Hej
Har problem med det trådlösa nätet på min iPhone. Jag tycker det fungerar väldigt dåligt. Hemma kan jag om jag sitter 1-2 meter från routern få wlanet att fungera bra. Men går jag lite längre ifrån blir det snabbt dåligt. Med bärbara datorn kan jag vara 20-30 meter ifrån utan några problem.Jag har även trådlöst nät i hela högskolan jag går. Där fungerar nätet bra för datorer samt andra personer som också har iPhone men jag själv kommer väldigt sällan in på nätet med min iPhone.
På de platser där jag borde kunna surfa bra hittar jag ofta nätverket men får som svar när jag försöker ansluta till de nätverken: ”Unable to join the network”.
Några idéer om vad som kan vara fel eller hur man rättar till problemet? har testat att köra: ”Settings”->”General”->”Reset”->”Reset Network Settings” utan någon framgång.
(Jag tvivlar på att ändra kanal på det trådlösa nätet skulle hjälpa då andra som också har iPhone inte har något problem att surfa på nätet i skolan. Men troligen kommer jag testa att byta kanal snart i alla fall för att testa. Vilken frekvens/kanal är att föredra?)
Mvh
Zwaaaap@zwaaaap 1401 wrote:
Hej
Har problem med det trådlösa nätet på min iPhone. Jag tycker det fungerar väldigt dåligt. Hemma kan jag om jag sitter 1-2 meter från routern få wlanet att fungera bra. Men går jag lite längre ifrån blir det snabbt dåligt. Med bärbara datorn kan jag vara 20-30 meter ifrån utan några problem.Jag har även trådlöst nät i hela högskolan jag går. Där fungerar nätet bra för datorer samt andra personer som också har iPhone men jag själv kommer väldigt sällan in på nätet med min iPhone.
På de platser där jag borde kunna surfa bra hittar jag ofta nätverket men får som svar när jag försöker ansluta till de nätverken: ”Unable to join the network”.
Några idéer om vad som kan vara fel eller hur man rättar till problemet? har testat att köra: ”Settings”->”General”->”Reset”->”Reset Network Settings” utan någon framgång.
(Jag tvivlar på att ändra kanal på det trådlösa nätet skulle hjälpa då andra som också har iPhone inte har något problem att surfa på nätet i skolan. Men troligen kommer jag testa att byta kanal snart i alla fall för att testa. Vilken frekvens/kanal är att föredra?)
Mvh
ZwaaaapTänk på att i bärbar så har du en bättre antenn än iphonen, så haka inte upp dig för mycket på avstånd mellan bärbar/iphone
och ang kanal så är det bara att testa. Störningar som kan uppstå beror oftast på den andra elektroniken runt i kring. Det är väl bara i princip att testa Återställa telefonen och hoppas på att WIFI problemet löser sig
// h
@haren 1425 wrote:
Tänk på att i bärbar så har du en bättre antenn än iphonen, så haka inte upp dig för mycket på avstånd mellan bärbar/iphone
och ang kanal så är det bara att testa. Störningar som kan uppstå beror oftast på den andra elektroniken runt i kring. Det är väl bara i princip att testa Återställa telefonen och hoppas på att WIFI problemet löser sig
// h
Tack för svar! 🙂
Klart det är olika typer av antenner i dem, hade det bara som en jämförelse. (Man bör välja en kanal mellan 1-11 som inte andra nätverk runtomkring använder.) Men fortfarande har ju andra personer med iPhone bra nätverksanslutning på vissa platser där jag inte kommer in på nätverket… det är det jag tycker är lite illa.Hur återställer jag iPhonen? är det bara att ansluta den och köra ZiPhone igen? Vad försvinner om jag återställer iPhonen?
Mvh
Zwaaaap@zwaaaap 1494 wrote:
Tack för svar! 🙂
Klart det är olika typer av antenner i dem, hade det bara som en jämförelse. (Man bör välja en kanal mellan 1-11 som inte andra nätverk runtomkring använder.) Men fortfarande har ju andra personer med iPhone bra nätverksanslutning på vissa platser där jag inte kommer in på nätverket… det är det jag tycker är lite illa.Hur återställer jag iPhonen? är det bara att ansluta den och köra ZiPhone igen? Vad försvinner om jag återställer iPhonen?
Mvh
ZwaaaapAllt försvinner, den blir som fabriks-ny igen!
I iTunes så kan du återställa, det gör du på sammanfattnings filken där det står vilken mjukvara du har etc. Sen så kör du bara ziphone eller iLiberty+// h
@zwaaaap 1401 wrote:
Hej
Mvh
ZwaaaapDu hade ju även kunnat prova att gå in på Settnings-General-Reset och reseta nätverks inställningarna.
@ripperoo 1505 wrote:
Du hade ju även kunnat prova att gå in på Settnings-General-Reset och reseta nätverks inställningarna.
Va? va det inte det jag skrev att jag hade gjort?
skrev detta i inlägg 1:
“Några idéer om vad som kan vara fel eller hur man rättar till problemet? har testat att köra: ”Settings”->”General”->”Reset”->”Reset Network Settings” utan någon framgång.”Åhhh förlåt! /;
även gud kan göra fel 😛vad finns det för risker med att göra återställning? och är det verkligen någon som vart i min sitts dvs har haft fungerande nätverksanslutning men väldigt dålig räckvidd och genom att återställa och sedan låsa upp iPhonen igen fått en längre räckvidd?
Det finns inga direkta risker med en återställning förutom att du måste låsa upp telefonen igen samt du förlorar alla dina inställningar pogram osv…
Angående ditt problem vet jag inte. Jag har inte heller hört några på forumet som har samma problem som du.. Men kolla på 99.se där har dom en stor iphone forum där någon kanske har samma problem som du.
peaceSpelar det någon roll vilket av programmen ZiPhone eller iLiberty+ jag använder när jag återställer om jag kört ZiPhone innan? Är något av program som är att föredra?
iLiberty+ klassas väl ganska allmänt som det bättre av de båda om jag inte är helt ute och cyklar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.