wiFi fungerar men inte Internet 3GS

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone wiFi fungerar men inte Internet 3GS

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Något konstigt har hänt med min iPhone 3GS.
    Jag har kunnat komma åt internet från min iPhone sen jag köpte telefonen februari 2010.
    I helgen slutade detta fungera i samband med att jag skulle ladda upp ett foto till Facebook.
    Jag har alltså full styrka på wifi och jag kan Pinga hela mitt lokala nätverk men inget på utsidan.
    Jag har en iPad som ligger bredvid och där kan jag göra allt som vanligt.
    Jag har grundåterställt iPhonen via iTunes och sedan gjort restore på min inställningar men det hjälpte inte, jag har återställt mina nätverksinställningar, jag har provat statisk ip men inget hjälper.
    Vad kan ha hänt ?
    Jag kan tom logga in på min router från iPhonen men kan inte pinga något på utsidan varesig med IP eller namnuppslag.
    Allt annat fungerar i mitt nätverk dvs alla PC kan surfa.
    Routern är en Netgear ProSafe SRXN3205 och jag har ingen säkerhet i nätverket bor nämligen på landet och närmaste granne flera km ifrån.
    /Tacksam för alla tips

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Lättaste du kan göra är att ringa din support/operatör, och höra hur det står till. Tror de skulle kunna ge dig ett korrekt och konkret svar.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det låter som att du har problem med DNS,
    DNS översätter namn till ip adress t.ex. aftonbladet.se = 192.71.238.76
    Det är därför du har DNS server som ska göra om aftonbladet.se till ipadress.
    Prova att öppna 192.71.238.76 om du kommer till aftonbladet då är det fel på din dns inställning

legul
    Member
    Post count: 2

Hej
    Apple support har man ju tyvär bara 3 månader och telia bryr sig inte.

Så som jag skrev i frågan så spelar det ingen roll om jag försöker med aftonbladet.se eller 192.71.238.76.

Tompasod
    Member
    Post count: 175
    legul wrote:
    Hej
    Apple support har man ju tyvär bara 3 månader och telia bryr sig inte.

Så som jag skrev i frågan så spelar det ingen roll om jag försöker med aftonbladet.se eller 192.71.238.76.

Provat att återställa routern, uppdatera firmware på den?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.