Wifi funkar inte efter 3.1.3

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Wifi funkar inte efter 3.1.3

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 71

Jag har läst om problemen med Wifi efter att man jb med blackrain men jag har inte hittat något om snowbreeze som jag använde.

Den hittar mitt nätverk men den accepterar inte mitt lösenord (vilket jag tror ska vara det lösenord som jag använder för att logga in på 192.168.0.1 på min dator)

Efter jb så funkade det lite då och då men mestadels så hände inget fast wifi-symbolen var uppe så till slut kom det upp att den inte kunde ladda sidan och andra liknande meddelanden.

Men sen återställde jag nätverksinställningarna som föreslogs i andra trådar och det var efter det som jag inte kunde komma i kontakt med nätverket.

Kanske det är någon routerinställning som inte stämmer (har Netgear CG3100)och under wireless settings så har jag WPA2-PSK(Wi-Fi Protected Access 2 Pre-Shared Key) som kryptering (har även testat den där pre-shared key som lösenord men det funkade inte heller)

Under wireless settings finns också en allowlist och där har jag lagt in min iPhone och MAC adressen till den.

Tar jag bort krypteringen så kommer jag åt mitt nätverk och kan bocka för det, men jag får inte upp någon wifi-symbol och om man tittar i inställningar -> allmänt -> om så står det “ej tillgängligt” på nätverk

Något förslag?

krilleric64
    Member

Har nu låst upp min iPhone och återställt till fabriksinställningarna, har sedan JB med Spirit och lagt ner en jäkla massa tid för att installera alla appar och annat som det var innan upplåsningen.

Hursomhelst Wifi-problemet kvarstår, det funkade inte efter upplåsningen (dvs när alla inställningar var som dom var när jag köpte den) och den funkar inte nu efter JB.

Som man ser på bilden så finns Wifi-symbolen men den får ingen nätverkskontakt, och att jag lyckades få en Wifi-symbol överhuvudtaget berodde på att jag stängde av krypteringen på routern (har inte lyckats med lösenordet). Under inställningar -> om så står det Sweden 3G under nätverk (jag har Tele2 som operatör).

Har allt detta att göra med mitt mobilsurfabonnemang hos Tele2?
    Mobilsurf – Tele2

Jag har den billigaste varianten, small.

Vad jag förstår så räknas inte Wifi in under mobil nätverksdata så då betalar jag inget för det, eller har jag fel?

Anyway varför funkar inte Wifi?

Hjälp tack!

krilleric64
    Member

Ville bara tala om att jag är en idiot!!

Under routern så fanns det ett lösenord för WPA krypteringen, så nu har jag Wifi, yeeeeaahh!

Nu återstår bara mitt mejlproblem
    https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/5221-mejlfraga.html

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.