Wifi hittar inget nätverk !! snälla hjälp mig

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Wifi hittar inget nätverk !! snälla hjälp mig

Viewing 45 posts - 1 through 45 (of 45 total)
  • Author
    Member
    Post count: 54

Hej

Jag köpte mig en Iphone 3g här om dagen. Jag har jailbreakat den och skall nu in på cydia för att installer yellowsn0w men jag hittar inget nätverk i wifin.
    Så jag sitter fast kan man säga. kan ju inte installera yellowsn0w. Behöver hjälp och tips om hur jag skall göra för att hitta mina nätverk.

Jag har en ipod touch som hittar nätverket direkt. Är de något annorlunda på iphonen 3g jämfört med en touch ?!

Snälla hjälp mig. har en netgear router.

MVH ERICZAAAH

oakeey
    Member
    Post count: 118

Om det inte syns så är väl antingen wifi avslaget (Inställningar/WiFi) eller så är inte nätverket rätt uppsatt på datorn/routern.
    Eller så är wifi pajj på din iPhone (högst osannolikt).

MEn som vanligt är det väl bara att testa att återställa osv.. Gör om gör rätt eller nått.

Ett hett tips är väl att det faktiskt är routern som failar eller att det beror på JB.

oakeey
    Member

Om det inte syns så är väl antingen wifi avslaget (Inställningar/WiFi) eller så är inte nätverket rätt uppsatt på datorn/routern.
    Eller så är wifi pajj på din iPhone (högst osannolikt).

MEn som vanligt är det väl bara att testa att återställa osv.. Gör om gör rätt eller nått.

Ett hett tips är väl att det faktiskt är routern som failar eller att det beror på JB.

Ericzaaah
    Member

Grejjen är. När jag köpte den av en snubbe på blocket så kom den jailbreakd och upplåst med yellowsn0w. Men de var vissa grejer som inte funkade. tex wifi och kamera bilderna. Så jag bestämde mig för att återställa den. Så han måste ju ha haft wifi hemma hos sig.

Jag kan inte sätta på den utan att jailbreaka den för att de står de att jag skall sättai rätt sim kort. ( den är ju köpt i england så telia funkar inte )

Han jag köpte den av börja sncka om att jag skall ändra inställningar i routern men vet ju inte vilka inställningar jag skall ändra.

När jag sätter på wifin så står den bara och rullar den där tänkt grejen. Händer ingenting 🙁

MVH ERIC

Ericzaaah
    Member

Grejjen är. När jag köpte den av en snubbe på blocket så kom den jailbreakd och upplåst med yellowsn0w. Men de var vissa grejer som inte funkade. tex wifi och kamera bilderna. Så jag bestämde mig för att återställa den. Så han måste ju ha haft wifi hemma hos sig.

Jag kan inte sätta på den utan att jailbreaka den för att de står de att jag skall sättai rätt sim kort. ( den är ju köpt i england så telia funkar inte )

Han jag köpte den av börja sncka om att jag skall ändra inställningar i routern men vet ju inte vilka inställningar jag skall ändra.

När jag sätter på wifin så står den bara och rullar den där tänkt grejen. Händer ingenting 🙁

MVH ERIC

oakeey
    Member

@ericzaaah 23696 wrote:

Grejjen är. När jag köpte den av en snubbe på blocket

Inte för att vara “that guy”..men tror det är häri som problemet ligger… 🙁

Ja routern kanske är problemet, men nu låter det mest som att telefonen är knas. Kan du låna ett Telia-kort och sen återställa kanske? Och sen JB för att använda ditt eget Sim? Kör icke-JB så är inte nå insatt i det, men tipset är väl att återställa telefonen och börja från nytt. Funkar inte WiFi då (testa o sök där du vet att det finns ett annat nätverk) så lär det ju vara kaputt på telefonen.
    VÅndan av att köpa av “snubbar på blocket”,,,,

oakeey
    Member

@ericzaaah 23696 wrote:

Grejjen är. När jag köpte den av en snubbe på blocket

Inte för att vara “that guy”..men tror det är häri som problemet ligger… 🙁

Ja routern kanske är problemet, men nu låter det mest som att telefonen är knas. Kan du låna ett Telia-kort och sen återställa kanske? Och sen JB för att använda ditt eget Sim? Kör icke-JB så är inte nå insatt i det, men tipset är väl att återställa telefonen och börja från nytt. Funkar inte WiFi då (testa o sök där du vet att det finns ett annat nätverk) så lär det ju vara kaputt på telefonen.
    VÅndan av att köpa av “snubbar på blocket”,,,,

Ericzaaah
    Member

Jag måste ju jailbreaka den för att komma in i telefonen.

:S

Ericzaaah
    Member

Jag måste ju jailbreaka den för att komma in i telefonen.

:S

oakeey
    Member

Ah… just fan..du lär ju behöva ett sim från england som funkar då. Hmmmm..klurigt.
    JB är inte min grej så jag tänker inte ge nå förslag på det..men testa att leta nätverk på nå annat håll då och se om dom dyker upp? Gör de inte det vet du ju iaf att det ligger hos telefonen.

oakeey
    Member

Ah… just fan..du lär ju behöva ett sim från england som funkar då. Hmmmm..klurigt.
    JB är inte min grej så jag tänker inte ge nå förslag på det..men testa att leta nätverk på nå annat håll då och se om dom dyker upp? Gör de inte det vet du ju iaf att det ligger hos telefonen.

Ericzaaah
    Member

Har testat på 4 ställen hittar inte något nätverk.

Fler tips tack 😀

Ericzaaah
    Member

Har testat på 4 ställen hittar inte något nätverk.

Fler tips tack 😀

oakeey
    Member

Eftersom jag är en sann realist och pessimist så säger jag att du gått på en nit. Hoppas iaf det löser sig. Antingen med telefonen eller att du får pengarna tillbaka.
    Skriv gärna om/hur det löste sig!

Out!

oakeey
    Member

Eftersom jag är en sann realist och pessimist så säger jag att du gått på en nit. Hoppas iaf det löser sig. Antingen med telefonen eller att du får pengarna tillbaka.
    Skriv gärna om/hur det löste sig!

Out!

Ericzaaah
    Member

Tror inte att jag har gått på en nit serrö 🙂

För att den funkade ju när jag köpte den. de var bara de att jag var dum nog att återställa den :S

Ericzaaah
    Member

Tror inte att jag har gått på en nit serrö 🙂

För att den funkade ju när jag köpte den. de var bara de att jag var dum nog att återställa den :S

Ericzaaah
    Member

Hej igen.

Jag kan fortfarande inte hitta några nätverk med mitt wifi.

Jag har ett inte äns sett en liten antydan till att den skall hitta något nätverk.

Vad är de jag måste ställla in å min router ?

Är väldigt tröttsamnt att inte kunna använda wifi.
    hopas någon kan hjälpa mig med detta.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Har du verkligen kollat i inställningarna i telefonen så att wifi verkligen är på?
    Kolla igen!

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Prova skaffa wifinder från AppStore, där brukar jag hitta många nätverk som inte finns i inställningar 😉

chaoval
    Member
    Post count: 18

Tips du kan kolla säkerhetinställningar i routern
    Ex. Resätta , ta bort cyptering eller sån för kolla att din iphone
    /iPod har kontakt med routen. Fungerar inte då kan du återställa den.
    Lycka till

Ericzaaah
    Member

Jag är inte dum 🙂 klart jag vet om wifin är på eller inte. hade aldrig besvärat er om de nu var ett så enkelt fel.

Men nu är de inte så. Jag har laddat ner wifinder men hittade bara massa konstiga typ cafeer i usa :S så skrota de programet.

Jag har även vart inne i min router och letat efter olika inställningar men vet ju inte riktigt vad de är jag skall leta efter och ändra på.

Skit märkligt är de iallefall

snook
    Member
    Post count: 2190

@ericzaaah 24874 wrote:

Jag är inte dum 🙂 klart jag vet om wifin är på eller inte. hade aldrig besvärat er om de nu var ett så enkelt fel.

Men nu är de inte så. Jag har laddat ner wifinder men hittade bara massa konstiga typ cafeer i usa :S så skrota de programet.

Jag har även vart inne i min router och letat efter olika inställningar men vet ju inte riktigt vad de är jag skall leta efter och ändra på.

Skit märkligt är de iallefall

Vet inte men….kanske du har “Hidden SSID” ?

Alltså att nätverket göms för alla datorer förutom den dator som du installerade routern med, att den bara ansluter med den mac adressen som nätverkskortet i datorn har.

Leta efter “Hidden SSID” och “Clone mac adress” i routern.

Hoppas det löser sig.

carpe
    Member
    Post count: 904

Jag hade liknande problem, hittade dock näterverket hemma, men kunde inte ansluta. Uppdaterade FW`n i routern och woila!

Ericzaaah
    Member

@carpe 24883 wrote:

Jag hade liknande problem, hittade dock näterverket hemma, men kunde inte ansluta. Uppdaterade FW`n i routern och woila!

Hej

har nu vart och köpt en Sprillans ny Iphone hos telia. Nu hittar jag iallefall nätverk vilket glädjer mig 😛

MEN jag kan inte komma in på nätverket de står “kunde inte ansluta till nätverk “

vad är de för fel nu då? varför kan jag inte komma in på mitt nätverk?

Jag har en netgear router, är inte så hajj men tror att krypteringen är WPA.

Snälla hjälp mig får lite panik 😉

snook
    Member

@ericzaaah 24999 wrote:

Hej

har nu vart och köpt en Sprillans ny Iphone hos telia. Nu hittar jag iallefall nätverk vilket glädjer mig 😛

MEN jag kan inte komma in på nätverket de står “kunde inte ansluta till nätverk “

vad är de för fel nu då? varför kan jag inte komma in på mitt nätverk?

Jag har en netgear router, är inte så hajj men tror att krypteringen är WPA.

Snälla hjälp mig får lite panik 😉

Testa att sätta ett dollar tecken framför din nyckel, när du anger det i iphonen. Eller testa med wep.

Ericzaaah
    Member

@snook 25002 wrote:

Testa att sätta ett dollar tecken framför din nyckel, när du anger det i iphonen. Eller testa med wep.

Det funka inte med dollar tecken framför nyckeln tyvärr:(

Sedan så testa jag att byta till WEP och de var inte heller helt framgångsrikt. Står fortfaran att jag intek an ansluta till nätverket.

Några fler förslag?

MVH ERIC

snook
    Member

@ericzaaah 25005 wrote:

Det funka inte med dollar tecken framför nyckeln tyvärr:(

Sedan så testa jag att byta till WEP och de var inte heller helt framgångsrikt. Står fortfaran att jag intek an ansluta till nätverket.

Några fler förslag?

MVH ERIC

Uppdatera firmwaren i routern.

carpe
    Member
    Post count: 904

Har för mig att jag skrev att man kan testa att uppdatera routerns FW ? 😛

Ericzaaah
    Member

Hej

Tack för all hjälp hittills. Men jag har gjort de mästa ni har skirvit men inget hjälper.

jag har uppdaterat min routers firmware men de funka inte.
    jag har även testat att byta till wep men de hjälpte inte heller.
    Jag har även testat de där med $ tecknet de hjälpte inte heller.

Finns de några andra Tips om hur jag skall göra. Vill ju kunna använda mitt hemnätverk utan problem.

Snälla hjälp mig. Om de nu kanske finns några fler inställningar som jag kan ställa in routern? har som sagt en Netgear DG834G Wireless.

MVH ERIC

snook
    Member

Har du testat att ansluta mot något annat trådlöst nätverk än ditt eget?

Kan vara att iPhonen hatar din Netgear-router som pesten, och vill att du köper ett annat märke 😉

oakeey
    Member

Som jag fattar det så hittar du nätverket men kan inte ansluta? Right?
    Har du mata in några uppgifter själv i telefonen om nätverket?
    Isåfall prova “glöm det här nätverket”, starta om allt och prova igen med att låta telefonen sköta alla inställningar själv.
    Och kom ihåg att ett WEP-password är 5 eller 13 tecken långt. Ofta kan man väl bara mata in 5 eller 13 men vissa gånger kan man skriva in lite vad som och då kommer det inte att fungera.

Ericzaaah
    Member

@snook 25097 wrote:

Har du testat att ansluta mot något annat trådlöst nätverk än ditt eget?

Kan vara att iPhonen hatar din Netgear-router som pesten, och vill att du köper ett annat märke 😉

Jag har inte hunnit att testa något annat nätverk än tyvärr.

@oakeey 25101 wrote:

Som jag fattar det så hittar du nätverket men kan inte ansluta? Right?
    Har du mata in några uppgifter själv i telefonen om nätverket?
    Isåfall prova “glöm det här nätverket”, starta om allt och prova igen med att låta telefonen sköta alla inställningar själv.
    Och kom ihåg att ett WEP-password är 5 eller 13 tecken långt. Ofta kan man väl bara mata in 5 eller 13 men vissa gånger kan man skriva in lite vad som och då kommer det inte att fungera.

Jag hittar nätverket klockrent. men de går inte att sluta du har helt rätt.
    Jag har inte matat in några uppgifter i telefonen men jag har ju försökt att pilla massa i routern utan någon lycka.
    “glöm de här nätverket” skall la finnas om man trycker på den blå pilen på ett nätverk? (i mitt fall de jag vill gå in på) så skall de la ligga där lite längre ner i menyn? De gör de inte för mig iallefall.

Jag använder mig inte av WEP. jag använder mig av WAP med mitt egna lösenord.

Men jag har fått för mig att de handlar om MAC-adressen. Jag har olika mac adresser på iphonen och på routern skall man ha de ?

MVH ERIC

fjompa666
    Member
    Post count: 400

Har du DHCP servern igång i routern, eller kanske behöver du ge din iPhone en specifik ip adress?

Ericzaaah
    Member

@fjompa666 25110 wrote:

Har du DHCP servern igång i routern, eller kanske behöver du ge din iPhone en specifik ip adress?

Jag Kan komma in på mitt nätverk nu :).. Gjorde någon setup wizard där jag la till trustable networks eller någong ting 🙂 så nu funkar de.

MEN

När jag trycker på safari så står de att “Safari kan inte öppna sidan eftersom det inte är anslutet till internet”

Vad är problemet nu då? Blir galen på detta,

MVH ERIC

Ericzaaah
    Member

inget som kan hj’lpa mig med detta problem.

Jag vill ju kunna surfa. Tror själv att de är nogn löjlig inställnig bara men vet ju inte.

Någon som är smart och kan hjälpa mig :D?

Minglarn
    Member
    Post count: 343

Vi kan väl börja med:

Vad har du för router?
    Är den låst till endast kända MAC addresser?

snook
    Member

@ericzaaah 25174 wrote:

inget som kan hj’lpa mig med detta problem.

Jag vill ju kunna surfa. Tror själv att de är nogn löjlig inställnig bara men vet ju inte.

Någon som är smart och kan hjälpa mig :D?

Har du testat och ta bort all kryptering på det trådlösa nätet? Se om det fungerar då. Och inte välja pre-shared key sen.

Och testa med en annan router.

Ericzaaah
    Member

@minglarn 25177 wrote:

Vi kan väl börja med:

Vad har du för router?
    Är den låst till endast kända MAC addresser?

Jag har en netgear Dg834G.

Japp den ser ut att vara låst till kända mac adresser.

Vad här näst.

Snook jag testa ditt tips. om att ändra från wap till Inget alls. Skall testa en annan router om 30 minuter. skall till min flickvän som har en D-link. Blir spännande om de funkar hos henne men inte hos mig.

MVH ERIC

Minglarn
    Member
    Post count: 343

Ta bort funktionen att endast tillåta kända MAC addresser… Dvs låt routern tillåta all möjlig uppkoppling till routern så länge man har rätt nyckel…

Ericzaaah
    Member

@minglarn 25180 wrote:

Ta bort funktionen att endast tillåta kända MAC addresser… Dvs låt routern tillåta all möjlig uppkoppling till routern så länge man har rätt nyckel…

Hej.

De finns 3 alternativ angående MAC adresser på min router.

MAC Address:
    1.Use Default Address
    2.Use Computer MAC Address
    3.Use This MAC Address

Just nu är Use Default address i kryssad.

Blir så trött 🙁

snook
    Member

@ericzaaah 25220 wrote:

Hej.

De finns 3 alternativ angående MAC adresser på min router.

MAC Address:
    1.Use Default Address
    2.Use Computer MAC Address
    3.Use This MAC Address

Just nu är Use Default address i kryssad.

Blir så trött 🙁

Fungerade det hos din flickvän?

Ericzaaah
    Member

Det fungerade klockrent 🙂

Det gör mig lite förbannad faktist.

snook
    Member

@ericzaaah 25230 wrote:

Det fungerade klockrent 🙂

Det gör mig lite förbannad faktist.

Skönt att det fungerar i alla fall 🙂

Det är väl bara att testa dig fram nu, eller byta router.

Ericzaaah
    Member

aaa.

Men de skall ju knappast behövas att byta router ?!

De skall ju igentligen inte vara några problem. så de käns otroligt löjligt faktist :P.

Men men. Får la klara mig utan wifi här hemma då. har ju endå en dator så.

Viewing 45 posts - 1 through 45 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.