Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › wifi problem
-
AuthorPosts
-
Har en 3Gs, JB och upplåst med OS 3.1.2. Allt har fungerat sedan 4-5nov när Blackra1n kom ut och jag uppdaterade. Nu ser den inte Wifi-nät i settings. Dock ser jag dem i Wifi-trak och kan även koppla på där. Problemet är att den kopplar ner när autolock går på, sen kopplar den ej på automatiskt.
Har resettat Networks och är hyffsat insatt.
Någon som har tips? Om ej får man väl blåsa hela telefonen men vill undvika förståsEtt vanligt fel om man ska tro sökning på google. Här är en guide av många
GPS, WiFi, YouTube Fix After Blackra1n Jailbreak for iPhone 3.1.2Rättelse:
Körde Network reset för tredje gången och sen gick wifi igång och har nu funkat några timmar utan problem.
Inkonsekvent och märkligt men men@olliver 47530 wrote:
Rättelse:
Körde Network reset för tredje gången och sen gick wifi igång och har nu funkat några timmar utan problem.
Inkonsekvent och märkligt men menJag har också problem med Wifi i min 3G. Det märkliga är att allt ser ut som vanligt d.v.s. att den visar tillgängliga nät och får ip-nummer och allt men den kan inte ansluta w-lanet. Har testat att återställa hela luren men då till 3.1.2. (kan det vara OS som är felet?) och även att återställa nätverksinställningarna. Det sistnämnda har jag dock endast testat två gånger 🙂 Ska även testa mot en annan router men har liksom inte något öppet w-lan tillgängligt i närheten. Alla jävlar låser ju sina nät så man inte kan ansluta :).
@jasifil 47608 wrote:
Jag har också problem med Wifi i min 3G. Det märkliga är att allt ser ut som vanligt d.v.s. att den visar tillgängliga nät och får ip-nummer och allt men den kan inte ansluta w-lanet. Har testat att återställa hela luren men då till 3.1.2. (kan det vara OS som är felet?) och även att återställa nätverksinställningarna. Det sistnämnda har jag dock endast testat två gånger 🙂 Ska även testa mot en annan router men har liksom inte något öppet w-lan tillgängligt i närheten. Alla jävlar låser ju sina nät så man inte kan ansluta :).
Testade en kompis router och det fungerade. Resettade min egen router och det funkade. Har visserligen också återställt nätverksinställningarna i luren tre gånger men sannolikt är det routern som spökar.
För ett tag sedan var det en tråd om wifiproblem, då föreslogs det att folk skulle uppdatera sin router, har ni testat det? Låter ju som det är nåt vajsing med routern och inte iphonen.
@bozz 47829 wrote:
För ett tag sedan var det en tråd om wifiproblem, då föreslogs det att folk skulle uppdatera sin router, har ni testat det? Låter ju som det är nåt vajsing med routern och inte iphonen.
Senaste uppdateringen till min router kom 2005 så det är nog inte läge att uppgradera tyvärr. Dessutom har det ju funkat innan. Hur som helst så funkar det nu när jag kört en reset på routern.
@jasifil 47928 wrote:
Dessutom har det ju funkat innan. Hur som helst så funkar det nu när jag kört en reset på routern.
Att det har funkat förr är ingen garanti att allt står rätt till när det väl börjar fela sig.
Om du har en bil som fungerar jättebra nu, och efter låt oss säga 1 år så börjar den fela sig, genom att inte starta eller dylikt.
då kan man ju inte säga “Men.. Det är inge fel på bilen, den fungerade bra innan”.@muffins 47930 wrote:
Att det har funkat förr är ingen garanti att allt står rätt till när det väl börjar fela sig.
Om du har en bil som fungerar jättebra nu, och efter låt oss säga 1 år så börjar den fela sig, genom att inte starta eller dylikt.
då kan man ju inte säga “Men.. Det är inge fel på bilen, den fungerade bra innan”.Det var ju också ett resonemang 🙂 Kanske inte är helt realistiskt att jämföra en bil med en router. Det viktiga i mitt fall är att det funkar. Finns det inga uppdateringar så är det ju inte mycket jag kan göra ändå.
@jasifil 47974 wrote:
Det var ju också ett resonemang 🙂 Kanske inte är helt realistiskt att jämföra en bil med en router. Det viktiga i mitt fall är att det funkar. Finns det inga uppdateringar så är det ju inte mycket jag kan göra ändå.
Jag förstår också att det inte var helt realistiskt att jämföra på detta vis.
Jag tog bara det konkreta ur vad du skrev, vilket i stort sätt var att det har funkat tidigare så varför ska det inte fungera nu.
Samma sak i “bil-historian” också.
Ville bara påpeka att saker oavsett vad det är som har fungerat bra tidigare, kan alltid börja fela.Snart blir jag galen…
Fick ut en sprillans (förhoppningsvis) ny 3G 16 gb på försäkringen i tisdags…
Slänger i den och ska aktivera den, inga konstigheter.. då kommer mitt trådlösa nätverk upp snabbt en gång, men jag tänker att: Det fixar jag sen, och tänker inte mer på det och stänger ner det…..
Öppnar i.tunes och uppdaterar fw:n från 2.1 till 3.1.2 och sen jailbreakar jag den med Blackra1n och allt är frid och fröjd tror jag….
MEN
Sen efter det så är WIFIN och Bluetoothen helt stendöda. ( Det kan dom iof ha varit hela tiden )
Har återställt telefonen till fabriksinställningar 3 ggr , nätverkstinställningarna osv osv men INGET HJÄLPER…. har testat ALLTING, ( förutom att slänga in den i frysen i 20 min, som jag har sett folk med samma problem göra på tuben)Lite info:
Version: 3.1.2 (7D11)
Modell: MB500B
Wi-Fi adress: 00:25:BC:BF:xx:xx <– Ska macadresserna se ut sådär?Bluetooth adress: 00:25:BC:xx:xx <– Likaså bt adressen ??
Baseband: 05.11.07
Någon som vet vad det är för fel?? tror ni att det är ett fabriksfel?? jag orkar fan inte lämna in den igen.. och vara utan den i flera veckor , det är absolut sista utvägen.
kan wifin ha blivit skadad vid jbreaken???
Och det är inte Routern det är fel på, för min PS3 hittar nätverket och mina polares iphones hittar min router…
Tacksam för alla hjälpsamma svar…
Har ett litet problem med WIFIn efter att batterit tagit slut. Jag fick då jailbreaka den igen eftersom den är tillverkade de senaste veckorna. Förut hade jag WIFI som fungerade hur bra som helst, men efter senaste jailbreaket så kan den inte hitta några som helst nätverk.
@r_o_n 47517 wrote:
Ett vanligt fel om man ska tro sökning på google. Här är en guide av många
GPS, WiFi, YouTube Fix After Blackra1n Jailbreak for iPhone 3.1.2Bara för mig som inte cydiasourcen funkar? :/ Cydia source
EDIT: Bara jag som är failad och inte kan skriva rätt 🙂
har ett litet problem med min WIFI nu. Telefonen är 3.1.2 och jailbreakad med blackrain. nu när jag startade om mobilen, och körde igång JB igen så har mitt WIFI försvunnit. vad kan vara problemet?
EDIT: fixat det 🙂
Den fixen funkade för mig också, återställa nätverksintsällningarna.
WiFi fix
1. On your iPhone home-screen, tap on the “Settings” icon.
2. In the Settings menu, tap on “General“. Scroll to the bottom of the General menu.
3. In the General menu, tap on “Reset“. Then tap “Reset Network Settings“.4. Reboot your iPhone by holding down the sleep/wake button and sliding to turn off.
Resetting your network setting will fix your WiFi problem temporarily. The problem will come back once you have rebooted your iPhone again. You will have to reset your network settings pretty much every time you reboot your iPhone.Hejsan! Jag har samma problem som dom andra. Jag har en Iphone 3GS som är gjord vecka 50 och betyder att den är tethering jailbreakad. Hmm jag hittade lösningen till WIFI, att man ska återställa inställningarna till nätverket. Men det står också i denna sida GPS, WiFi, YouTube Fix After Blackra1n Jailbreak for iPhone 3.1.2 – blackra1n, blackra1n rc3, blackra1n wifi fix, blackrain, blacksn0w, blacksn0w wifi fix, blacksnow, gps fix, iphone 3.1.2 fix, iphone 3.1.2 wifi fix, jailbreak iphone, jailbreak iPhon
att man är tvungen att göra det igen och igen och igen, varje gång du startar om telefonen! Finns det någon annan lösning så man inte behöver resetta hela tiden efter varje omstart? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.