Hej!
Har läst lite på andra forum och det verkar finnas ett litet problem med prioriteringen mellan näten. Normalt sätt ska iPhone välja Wifi före 3G men det är inte självklart. Även om du har Wifi symbolen tänd så kan det vara så att den kör via 3G. Detta är speciellt viktigt att tänka på om man inte har fri surf eller använder roaming och man tror att man kör via Wifi. För att kolla detta så kan man kolla räknaren som enbart räknar på 3G Edge eller Gprs.
Vet dock inte om detta enbart gäller jailbreakade iPhones. Själv kör jag BlackRa1n på en 3gs med 3.1.2 och har noterar problemet.
När jag kör appen System har jag noterat när jag är hemma att jag har en IP både på 3G och Wifi men att det är 3G som är aktiv vilket är konstigt. Stänger jag av 3G går den Över till Wifi och fortsätter med Wifi när jag slår på 3G igen.
Någon som har någon förklaring eller egna erfarenheter av detta fenomen?
Ett annat test man kan göra är att dra ut sladden för sitt Wan hemma så kan man se att den ligger kvar på Wifi trots allt. För att vara säker på att man enbart kör via Wifi kan man helt enkelt ändra APN adressen i inställningarn så kopplar den inte upp sig.
MVH Micke