Wifin verkar stendöd!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Wifin verkar stendöd!!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Har ett stort problem…

Fick tillbaka en splitterny Iphone 3G idag, jag uppdaterade fwn till 3.1.2 körde Blackr1n och sen skulle jag bara koppla upp mig på mitt trådlösa nätverk.. Men luren hittar ingenting!!

Har återställt Nätverksinställningarna 10 ggr, har Återställt telefonen i I Tunes och senare även bara på telefonen som tog ett bra tag…
    fortfarande samma problem, jag kan inte lägga in nätverket manuellt heller.. Den hittar inte nätverket…

Men ps3an hittar nätverket och 10 andra också för den delen… så det är inge fel på routern som för övrigt är en låst xavi från BBB som jag inte kan göra någonting i ..

Vad är problemet? någon som vet..

Fw: 3.1.2 (7D11)
    Baseband: 05.11.07

Vet att jag hade samma problem på min förra 3G 16 gig, men då kunde jag iaf lägga till nätverket manuellt, men nu går det icke!

snook
    Member
    Post count: 2190

@azper 47910 wrote:

Har ett stort problem…

Fick tillbaka en splitterny Iphone 3G idag, jag uppdaterade fwn till 3.1.2 körde Blackr1n och sen skulle jag bara koppla upp mig på mitt trådlösa nätverk.. Men luren hittar ingenting!!

Har återställt Nätverksinställningarna 10 ggr, har Återställt telefonen i I Tunes och senare även bara på telefonen som tog ett bra tag…
    fortfarande samma problem, jag kan inte lägga in nätverket manuellt heller.. Den hittar inte nätverket…

Men ps3an hittar nätverket och 10 andra också för den delen… så det är inge fel på routern som för övrigt är en låst xavi från BBB som jag inte kan göra någonting i ..

Vad är problemet? någon som vet..

Fw: 3.1.2 (7D11)
    Baseband: 05.11.07

Vet att jag hade samma problem på min förra 3G 16 gig, men då kunde jag iaf lägga till nätverket manuellt, men nu går det icke!

Kolla lite här https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/5969-wifi-problem.html

Azper
    Member

Tack för länken, men inget hjälpte desvärre 🙁

Detta är sjukt..

Jag har ju återställt den , så den ska väl vara som ny? , eller kan Blackr1n:en ha pajjat någonting med wifin för gått? som inte går att återställa?!

Har testat wifitrak men den hittar ingenting heller, så det verkar ju som om “nätverkskortet” i iphonen är stendöd… Men jag har en macadress i den på wifi-adress.. Det är det som är det sjuka.

Och routern är det inge fel på. För PS3an hittar den ju..
    Har rensat nätverksinställningarna 10 ggr men inget hjälper 🙁

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Återställ den och lägg inte in Blackra1n utan testa wifi utan det först så får du se om det fungerar eller är något fel på iPhonen,det kan vara fel på nya grejer med.De testar nog inte dem innan de släpps ut.

Azper
    Member

@mrcabelguy 47919 wrote:

Återställ den och lägg inte in Blackra1n utan testa wifi utan det först så får du se om det fungerar eller är något fel på iPhonen,det kan vara fel på nya grejer med.De testar nog inte dem innan de släpps ut.

Har gjort det 3 ggr utan framgång, det skumma är att 4-5 ggr har nätverkat kommit upp, bla i Kartor, men när jag ska slå in WPA koden och ansluta så säger den ” Kunde inte hitta nätverket ” .

Så jag tror det är nåt fel på telefonen. :mad2:

muffins
    Member
    Post count: 1906

@azper 47925 wrote:

Har gjort det 3 ggr utan framgång, det skumma är att 4-5 ggr har nätverkat kommit upp, bla i Kartor, men när jag ska slå in WPA koden och ansluta så säger den ” Kunde inte hitta nätverket ” .

Så jag tror det är nåt fel på telefonen. :mad2:

Om du har återställt telefonen och kört utan jailbreak då du testat wifi, och det inte fungerar. Då tycker jag du ska säga hejdå till din telefon och lämna in den där du köpt den för reparation elle få ut en ny tele.

Azper
    Member

Fick precis denna efter att den förra varit inne på lagning i 2 veckor… Dom skrotade den förra och gav mig en ny istället…

Fan orkar inte skicka in den igen, och vara utan den 2 veckor minst… 😡

Jag väntar ett tag och sen “råkar” jag tappa den och får ut en ny 3GS istället…

muffins
    Member
    Post count: 1906

@azper 47987 wrote:

Fick precis denna efter att den förra varit inne på lagning i 2 veckor… Dom skrotade den förra och gav mig en ny istället…

Fan orkar inte skicka in den igen, och vara utan den 2 veckor minst… 😡

Jag väntar ett tag och sen “råkar” jag tappa den och får ut en ny 3GS istället…

Har du drulleförsäkring på telen?
    Förstår annars inte varför du ska kunna få ut en ny genom att “råka” tappa en mobil.

Azper
    Member

@muffins 47990 wrote:

Har du drulleförsäkring på telen?
    Förstår annars inte varför du ska kunna få ut en ny genom att “råka” tappa en mobil.

Japp har drulleförsäkring , 59:- månaden.

Täcker allting.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.