Front page › Forums › Övriga ämnen › Windows 7
-
AuthorPosts
-
Det finns inga trådar om detta nya (kanske underbara) operativsystem så jag skapar en.
Jag har trillat över OEM-versionen av 7 och det är den version som kommer säljas i butik sen. Uppgraderar man till OEM-versionen så kan man efter köp av nyckel, mata in den i Windows så att det bli genuint.
Det är mycket snack om att den senaste OEM skulle ha fel Hash-filsinställning. Eftersom man inte kan kolla hash förrän man installerat operativsystemet så kommer det upp bilder från folk som bluffar och sen skapar det kaos för alla som vill pröva det.
Vad ska ni själva göra? Skaffa det, strunta i det, bojkotta det eller hylla det?
win7 är intressant, kör xp64 och aldrig varit intresserad av vista som jag anser inte är ett bättre operativ än vad xp är. men jag vill gärna se win7 mogna lite med alla program som finns så jag inte får några som helst problem när jag går över. jobbar på min dator så jag har en hel del program som måste fungera.
jag laddade ner 2 verisioner av Win 7 RC igår och på båda stod det att dom var typ trasiga och jag rekommenderades att ladda ner en ny verision. Någon som vet felet?
Du ska inte ladda ner RC-versionen. Det ligger en OEM-version uppe som är en RTM, alltså samma version som kommer säljas i butik i Oktober. RC och Beta är inte rekommenderade att köra med.
Jag skrev inte det i första inlägget men det är ganska självklart att inte länka till torrent-filer eller siter med torrents på.
Annars heter den: MICROSOFT.WINDOWS.7.ULTIMATE.RTM.X64.OEM-YOMOFOSHEREISOEM
Vid nyköp av burk kommer win7 att väljas. Vi har lite för många datoranvändare här hemma och nästa maskin skall bli en prisvärd (lågbudget) som orkar hd redigering. Lär bli hemmabygge med win7 på.
Har testat en hel del i betan och jag gillar det skarpt.@mossarelli 38808 wrote:
Du ska inte ladda ner RC-versionen. Det ligger en OEM-version uppe som är en RTM, alltså samma version som kommer säljas i butik i Oktober. RC och Beta är inte rekommenderade att köra med.
Jag skrev inte det i första inlägget men det är ganska självklart att inte länka till torrent-filer eller siter med torrents på.
Annars heter den: MICROSOFT.WINDOWS.7.ULTIMATE.RTM.X64.OEM-YOMOFOSHEREISOEM
Jag är inte särskillt glad i att *köpa* nu när ipred är här 🙁 måste fixa anonine eller vad den där sjaten heter först 😛 Får man snacka torrents via PM?
@Äppelphone 38831 wrote:
Jag är inte särskillt glad i att *köpa* nu när ipred är här 🙁 måste fixa anonine eller vad den där sjaten heter först 😛 Får man snacka torrents via PM?
Pm är Private Message, så det borde nog inte vara problem, men man kan ju söka upp folket här på andra siter, fb eller liknande… och msn , skype, osv…och där har de inte samma regler… jag är lätt att hitta, heter ju likadant överallt, nästan…. andra är kan det bli svårare med…
@Äppelphone 38831 wrote:
är du rädd för iPred? Det är ju bara syndabockar som Usama Bin Ladin och någon brud som åker dit för att skrämmas lite. Kör du på med W7 så ska du se.
windows 7 kommer bli helt överlägset! Det har typ alla xps fördelar och vistas fördelar dock inte så många från vista xD.
Tror att detta kommer bli storlsaget som tusan om jag får säga det själv, kört med betan bara för att testa det lite snabbt och just nu kör jag med winxp x32 med window 7 theme pga jag redan saknade de efter 1 timmes användning xD -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.