Front page › Forums › Övriga ämnen › Windows eller Mac?
-
AuthorPosts
-
Tjotjenare!:D
Jag sitter på en Amd Athlon 64 x2 Dual core 6000+ med 4g ram och ett hyffsat 512mb grafik-kort, jag har all prestanda jag behöver för de senaste spelen men är inte så jätte-säker om jag vill spela något.
Så då undrar jag om jag ska sälja min neeeerd dator och köpa en macbook istället?Någon som vet något billigt ställe jag kan köpa en mac på? Kikade på apple store där dom kostade 12k, är det ett bra pris? 😛
Jag är sjukt förälskad i macbook’s (:
@wahlqvist 10871 wrote:
Tjotjenare!:D
Jag sitter på en Amd Athlon 64 x2 Dual core 6000+ med 4g ram och ett hyffsat 512mb grafik-kort, jag har all prestanda jag behöver för de senaste spelen men är inte så jätte-säker om jag vill spela något.
Så då undrar jag om jag ska sälja min neeeerd dator och köpa en macbook istället?Någon som vet något billigt ställe jag kan köpa en mac på? Kikade på apple store där dom kostade 12k, är det ett bra pris? 😛
Jag är sjukt förälskad i macbook’s (:
Macbook är ingen speldator men, enklare spel och wow funkar bra.
Dom finns från 9 795 – 13 495 sek.
Ang om det är ett bra pris, så kostar dom så överallt.Mac osx är en rejäl fröjd att sitta på 🙂
Själv har jag en macbook air, och har kört mac ett bra tag nu. Sambon har även en macbook, dom klarar det mesta tycker jag.
Själv sitter jag på en iBook G4 som kör leoparden (1.6 ghz och 768 mb ram) som är snäppet bättre än min Packard Bell med XP som förvisso suger rätt hårt (2.0 ghz och 2 gb ram).
Köp en Mac! Det var det bästa köpet inom datorer jag gjort…
Kan inte vänta tills jag får råd med en iMac! :rolleyes:
Jag föredrar ju såklart en Macbook Pro. Dom kotar en del mer, men känns mycket
mer stabilare och tåligare på alla sätt och vis. Men visst. Macbook är fint också.
Mac är ju i allmänhet trevligare än Windows, så länge det inte handlar om spel, vill säga. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.