Windows på iPhone!

Viewing 31 posts - 1 through 31 (of 31 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2271

Hehe, trodde aldrig att detta skulle funka, men jag testade och det funkar 😀

Länk till video om det och nedladdningslänk: Windows 95 on iPhone 3G (video) – GooDiPhone

PS. Win 95 verkar inte funka jättebra, men 3.11 funkar 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Sen när man prövat det, vad ska man göra då?

Pear
    Member
    Post count: 322

mekke: vad är 3.11? en tidigare windows variant?

Ska testa nu. Hur får jag in windowset i telen när ja laddat ner det på datorn? eller ska ja tanka i telefonen?

Mekke
    Member

@mossarelli 38396 wrote:

Sen när man prövat det, vad ska man göra då?

Leka med alla roliga program som följer med Windows :rolleyes: *ironisk*

@pear 38526 wrote:

mekke: vad är 3.11? en tidigare windows variant?

Ska testa nu. Hur får jag in windowset i telen när ja laddat ner det på datorn? eller ska ja tanka i telefonen?

3.11 kom innan 95 🙂 Win 3.11 och 95 följer med programmet 😀

Pear
    Member

hur får ja in det i telefonen då? Laddade ner filen du länkade till å den går icke att öppna i windows, men ja känner inte igen formatet som ngt som används i telefonen? :S

Wester
    Member
    Post count: 200

Innebär detta att spotify kan användas? Eller spotify’s klient kanske inte funkar på 95…

Mekke
    Member

@wester 38559 wrote:

Innebär detta att spotify kan användas? Eller spotify’s klient kanske inte funkar på 95…

Hehe, nej, det gör den inte :laugh:

Pear
    Member

ingen som vill hjälpa mig med hur man får in skiten i telefonen?^^

bozz
    Member
    Post count: 1199

Usch!

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@bozz 38580 wrote:

Usch!

Håller med, varför skulle man vilja ha in sådana hemskheter i luren ?

Mekke
    Member

@pear 38561 wrote:

ingen som vill hjälpa mig med hur man får in skiten i telefonen?^^

Ladda ned denna fil, lägg in i iPhonen via nått program (:laugh: Asså typ DiskAid, lr ett ftp-program som WinSCP, Cyberduck) i mappen /private/var/mobile. Sen kör du, i MobileTerminal:

su root
    [I]alpine[/I] (Kommer inte att synas att du skriver detta)
    dpkg -i bochs.deb[/CODE]

Lr via SSH:

[CODE]dpkg -i /var/mobile/bochs.deb[/CODE]

Och sen en respring/reboot 🙂

@bozz 38580 wrote:

Usch!

@thian 38640 wrote:

Det kallas nostalgi :D[CODE]su root
    alpine (Kommer inte att synas att du skriver detta)
    dpkg -i bochs.deb[/CODE]

Lr via SSH:

dpkg -i /var/mobile/bochs.deb[/CODE]

@bozz 38580 wrote:

Usch!

@thian 38640 wrote:

Det kallas nostalgi :D[CODE]dpkg -i /var/mobile/bochs.deb[/CODE]

@bozz 38580 wrote:

Usch!

@thian 38640 wrote:

Det kallas nostalgi 😀

DAvidkoh
    Member
    Post count: 64

@thian 38640 wrote:

Vadå? Windows 3.11 är ju det senaste operativsystemet från Microsoft man kan köra om man vill ha stabilitet med mera. Aldrig fått 3.11 att crasha, och tro mig, jag och min bror försökte “back in the day” när det var det som levererades med datorerna 🙂 Sen att ingenting gick att göra i 3.11 så man alltid stannade kvar i DOS är ju en annan femma :p

Pear
    Member

Kom på en liten annan fördel. Förstår ni hur sjuk Ägda alla htc nötter är? Kul att komma fram till en kaxpelle med htc touch hd och säga rakt i ansiktet:
    – Jaha, du kör windows mobile i mobilen. Jag har då Apples OS 3.0 (som är världens mest avancerade kan man ju tillägga) samt om ja vill så kan ja ju starta windows 95. Hur funkar windows mobile då då? 😉

Mekke
    Member

@pear 38726 wrote:

Kom på en liten annan fördel. Förstår ni hur sjuk Ägda alla htc nötter är? Kul att komma fram till en kaxpelle med htc touch hd och säga rakt i ansiktet:
    – Jaha, du kör windows mobile i mobilen. Jag har då Apples OS 3.0 (som är världens mest avancerade kan man ju tillägga) samt om ja vill så kan ja ju starta windows 95. Hur funkar windows mobile då då? 😉

Oh, där har vi ännu en orsak till att installera detta :laugh:

Appelphone
    Member
    Post count: 594

Finns det paint i det här? 😛

Mekke
    Member

@Äppelphone 38741 wrote:

Finns det paint i det här? 😛

Självklart! :rolleyes:

Pear
    Member

Gör det? :O
    Har inte hunnit testa ännu, backar upp /mobile foldern i iphonebrowser. Ska börja nu 😉

Mekke
    Member

@pear 38743 wrote:

Gör det? :O
    Har inte hunnit testa ännu, backar upp /mobile foldern i iphonebrowser. Ska börja nu 😉

Hehe, om jag ska vara ärlig så är jag inte säker, men Win 95 har ju paint, så varför inte? 😛

mossarelli
    Member

Det finns en gammal version av Paint i 3.1 som är sjukt nostalgivarning på den. Man får akta så att man inte dör av skratt.

Pear
    Member

har kört winows 3.1, hittar inget i “menyn”. Har aldrig använt det förut. Ska lätt leta upp paint nu i det och se på hur det såg ut ” förr i tiden “

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Ännu lättare att få Windows i mobilen! Lägg till denna sourcen i Cydia:
    xsellize.com/cydia/youtube789-youtube

Installera det som heter Windoze for iPhone. Då får du windows 95 och 3.11 i ett paket 🙂

Karaste
    Member
    Post count: 104

till er som säger usch och så.. tänk lite!!!! detta är början till något större.. nästa iphone 4g eller 5g kanske klarar windows xp/annat m.m.

Pear
    Member

käraste: läste att dem har redan bootat windows xp i 3g respektive 3gs 😉 varför dem inte släpper detta e för att de tar sån förjävla tid å starta. w95 tar 10 min på en 3g, lär ta uppemot 25 min skulle ja gissa på för xp på samma lur.

Men som du säger, nästa iphone nästa år, då ere nog inga problem 😉 ska bli riktigt kul att testa då faktiskt!

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@Käraste 39969 wrote:

till er som säger usch och så.. tänk lite!!!! detta är början till något större.. nästa iphone 4g eller 5g kanske klarar windows xp/annat m.m.

Skulle absolut inte vilja ha xp, man ska hålla sig borta från sånt som har med microsoft att göra 🙂

Robert Smith
    Member
    Post count: 115

@gugl1234 40311 wrote:

IQ Test EU – Vi testar IQ i EU

Kan någon admin radera detta. Länk till en bluff sida… Vill man göra riktiga IQ tester är det Mensa Sverige som gäller.

MeXii
    Member
    Post count: 69

Tänker köra in det på min 3GS när den kommer. Kan ju kanske kapa ner starttiden till 8 min på den. Eller har någon koll så inget är strul? Försökt googla, men verkar bara komma upp om 3G.

mossarelli
    Member

Du borde kunna köra windows på en 3Gs lika mycket som en vanlig 3G.

Pear
    Member

@mexii 40477 wrote:

Tänker köra in det på min 3GS när den kommer. Kan ju kanske kapa ner starttiden till 8 min på den. Eller har någon koll så inget är strul? Försökt googla, men verkar bara komma upp om 3G.

Har startat 95 på min 3g. Tog 10 min så med 3gs kanske du hamnar runt 5-6 min. Det enda jag gjorde var att gå in i startmenyn å letade upp Mines å spelade det. Funkade klockrent faktiskt.
    Dock så satt ja inte vid datorn när 3.11 fanns så det fattade ja inget om.

Ska i veckan testa att rita i paint tänkte jag 😀

dapr0x
    Member
    Post count: 55

har 2st kanske dumma frågor men ändå:P

1. om man installerar 3.11/95 kan man ringa/smsa osv då? finns det nått addon prog?

2. kan man köra “dual boot”så att man har kvar os3.0 och samtidigt kan köra 3.11/95? eller är det antingen eller?

mvh//Dapr0x

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@dapr0x 40878 wrote:

har 2st kanske dumma frågor men ändå:P

1. om man installerar 3.11/95 kan man ringa/smsa osv då? finns det nått addon prog?

2. kan man köra “dual boot”så att man har kvar os3.0 och samtidigt kan köra 3.11/95? eller är det antingen eller?

mvh//Dapr0x

Windows är som en app bara ^^, När du trycker på HOME så stängs programmet ner 😛

dapr0x
    Member
    Post count: 55

aha nice:) tack för svar:)

Viewing 31 posts - 1 through 31 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.