Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › winpwn 2.0.0.4
-
AuthorPosts
-
Är på gång att jailbreaka min iPhone 3G, men är lite osäker på vilka inställningar man ska köra på i winpwn (2.0.0.4).
Enligt denna guide så fattar jag det som att man inte ens ska kryssa i “Activate phone” (NOTE*: Deselect Activate if you have an iPhone legitimately activated on an official carrier.).
Och angående youtube-fix så har jag inte ens fattat va den ska vara bra för?
Denna guide nämner inte heller något om hur stor man ska göra partitionen.Denna guiden säger att man ska ändra storleken på root-partitionen till 550mb istället för 500 som är orginal?
Vågar inte chansa då allt detta är nytt för mig.
/Christoffer
Jag har kört den och bockade enbart för Cydia och Installer. Ta ur sim kortet och koppla ur luren + sätt i sim kort efter uppdateringen är klar, anslut till itunes, välj ny Iphone. klart.
Försökte jailbreaka min igår, allt funkade förutom att jag tappade kontakten med Telia.
Någon som vet vad problemet är? Hur löser jag detta?
iPhone 3G och Telia Refil.
@jompao 8919 wrote:
Jag har kört den och bockade enbart för Cydia och Installer. Ta ur sim kortet och koppla ur luren + sätt i sim kort efter uppdateringen är klar, anslut till itunes, välj ny Iphone. klart.
Okej ska prova detta senare, men om man väljer ny iPhone efter återstallningen kan man då välja att återställa den säkerhetskopia man gjorde innan? Eller måste man synkronisera om mobilen på nytt?
@ceess 8923 wrote:
Okej ska prova detta senare, men om man väljer ny iPhone efter återstallningen kan man då välja att återställa den säkerhetskopia man gjorde innan? Eller måste man synkronisera om mobilen på nytt?
Jag tog “som ny” Det funkade för mig att sedan synka mot outlook med mera …men ja hade inga sms eller sånt ..så ja tror man går miste om dem och hur dina sidor ser ut ..hur du placerat dina aps.. Det kan fungera med säkerhetskopian med, jag har inte provat själv så ja vet inte!
Jag körde återställning och det funkade perfekt, allt var precis som innan men nu med firmware 2.0.1.
Sådär!
Fick nu igång mitt nät.
Det jag gjorde för att det skulle funka var att INTE välja Youtube fixen, INTE aktivera telefonen (självklart?) samt jailbreaka den med SIM kortet utplockat.
Slutsats: Det går att köra jailbreakat med refil 😉
@mexii 8941 wrote:
Sådär!
Fick nu igång mitt nät.
Det jag gjorde för att det skulle funka var att INTE välja Youtube fixen, INTE aktivera telefonen (självklart?) samt jailbreaka den med SIM kortet utplockat.
Slutsats: Det går att köra jailbreakat med refil 😉
RTFM: Jag har kört den och bockade enbart för Cydia och Installer
Har jailbreakat min iphone men efter ett tag så låser den sig och jag får göra en återställning till vanliga igen har provat 3 ggr nu och samma resultat varje gång. Problemet uppstår när jag är inne på cydia och försöker ladda hem vissa saker. Någon mer som har detta problem?
(Följde guiden längst ner)EDIT: Problem löst genom att uppdatera cydia.
allt gick bra för mig ett tag sen när jag laddade ner mitt tredje program från cyndia låste den sig. startade om men kommer inte längre än till äpplet på skärmen.. Någon som har en ide?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.