Winterboard byter inte alla ikoner från Glasklart Temat

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Winterboard byter inte alla ikoner från Glasklart Temat

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 25

Winterboard byter inte alla ikoner från Glasklart Temat!
    Det är Kamera, Kartor samt Gamecenter som inte vill ändra sig.

Har meckat en del med ssh och lyckades byta Bilder som tydligen var mappen com.apple.slideshow. Har testat skapa mappar för com.apple.gamecenter / Game Center Game_Center GameCenter / eller bara testat ta bort mappen helt och lägga den i mappen brevid icon där alla randoms apps ikonerna ligger. NADA! Sökt google men hittar inget fix, testat rensa catch, repsringat, tänker inte reboota, 4.2.1 3gs tethered :S.

Glasklart Icons.theme /Bundles och /Icons är de två mapparna som finns.

Har språk inställningar på svenska så har även testat ändra till svenska namn, men resten funkar på engelska ju! och namnen är identiska.

davey
    Member
    Post count: 6

Jag har exakt samma problem, för mig funkar inte Bilder heller.

Banana-Girl
    Member
    Post count: 68

@davey 87143 wrote:

Jag har exakt samma problem, för mig funkar inte Bilder heller.

Jag har även okså detta problem. Det är att temat är offtast gjorde till engelska och då när te.x kamera heter camera då vet den att det är en som ska bytas ut. Så jag tror att man kan hämta ”rename 2” från cydia och ändra te.x kamera till camera bara så ska det funka

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Där är mycket som har blivit ändrat i 4.2.1. Man får lägga in många ikoner manuellt.

AndyPonken
    Member
    Post count: 28

@cophe 87153 wrote:

Där är mycket som har blivit ändrat i 4.2.1. Man får lägga in många ikoner manuellt.

Man är juh lite lat av naturen finns det ingen app liknande “candybar” till IOS enheterna? Mest för att slippa hålla på att byta .png filer =)

rymz
    Member
    Post count: 37

Går ju jättefort att lära sig. Jag hade aldrig jailbreakat innan igår och jag hann lära mig lägga in nya ikoner, byta dock, byta lockscreen och massa grejer på bara ett par timmar. Tanka iPhone Browser, ett tips.

Trubbel
    Member
    Post count: 9

Har du provat att aktivera summerboard-läget i WinterBoard?

Cophe
    Member

@trubbel 88142 wrote:

Har du provat att aktivera summerboard-läget i WinterBoard?

Det hjälper inte.

I 4.2.1 så ändras väldigt mycket. @2x är ett suffix som läggs på många filer i 4.2.1. iPhone’s förinstallerade program såsom bilder, kamera osv, de har bytat namn, därför många standard teman inte klarar av att byta dessa ikoner.

Mvh

Trubbel
    Member
    Post count: 9

@cophe 88143 wrote:

Det hjälper inte.

I 4.2.1 så ändras väldigt mycket. @2x är ett suffix som läggs på många filer i 4.2.1. iPhone’s förinstallerade program såsom bilder, kamera osv, de har bytat namn, därför många standard teman inte klarar av att byta dessa ikoner.

Mvh

@2x är också vanligt just för den högupplösta ikonen. Jag kör med ett tema nu där alla sådana lyckligtvis följde med. Men jag hade krångel i början, och då ändrade jag bara summerboard-läget och respringade den, då funkade det 🙂

Encharion
    Member
    Post count: 1

@rymz 87575 wrote:

Går ju jättefort att lära sig. Jag hade aldrig jailbreakat innan igår och jag hann lära mig lägga in nya ikoner, byta dock, byta lockscreen och massa grejer på bara ett par timmar. Tanka iPhone Browser, ett tips.

Jag jailbreakade igår och sitter precis på samma sätt och lär mig efter hand som frågorna kommer upp. Men det borde ju finnas en ordlista nånstans för det här, eller hur?
    Eller åtminstone en fil i nån systemmapp som ska läsa de här ikonerna sen, kan man inte kolla upp saker där?

Mitt problem är egentligen inte ikonerna. På de teman jag laddat ner hittills har inte en enda Dock.png eller Lockbackground.png visats. Ska de också ha svenska namn? Och vilka i så fall? Hur översätter man Dock? Docka låter ju lite märkligt… (och funkar inte. Inte heller Hamn, Kaj eller något annat närbesläktat vad jag har kunnat lista ut.)

Cophe
    Member

@encharion 90723 wrote:

Jag jailbreakade igår och sitter precis på samma sätt och lär mig efter hand som frågorna kommer upp. Men det borde ju finnas en ordlista nånstans för det här, eller hur?
    Eller åtminstone en fil i nån systemmapp som ska läsa de här ikonerna sen, kan man inte kolla upp saker där?

Mitt problem är egentligen inte ikonerna. På de teman jag laddat ner hittills har inte en enda Dock.png eller Lockbackground.png visats. Ska de också ha svenska namn? Och vilka i så fall? Hur översätter man Dock? Docka låter ju lite märkligt… (och funkar inte. Inte heller Hamn, Kaj eller något annat närbesläktat vad jag har kunnat lista ut.)

Nej, svenska namn ska inte användas. Om inte din LockBackground.png (bakgrunden för lockscreenen) fungerar, så har det med din LockBackground.HTML-fil att göra.

Menar du att du vill ha en transparent dock?

rymz
    Member
    Post count: 37

Dock ska ju ligga i com.apple.springboard i respektive tema under namnet SBDock.png/SBDock@2x.png om jag inte missminner mig.

Cophe
    Member

@rymz 90733 wrote:

Dock ska ju ligga i com.apple.springboard i respektive tema under namnet SBDock.png/SBDock@2x.png om jag inte missminner mig.

Stämmer bra det, fast SBDockBG.png/@2x.png

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.