Winterboard hur funkar det?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Winterboard hur funkar det?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 24

Jag fatta inte ett dugg av det…Vad är allt man kan bocka i? Och var kan man ladda ner hela teman i cydia med så att bakgrunds bilden ändras både på springboarden och i “vänte läget”?

imser75
    Participant
    Post count: 78

@qua1nt 87603 wrote:

Jag fatta inte ett dugg av det…Vad är allt man kan bocka i? Och var kan man ladda ner hela teman i cydia med så att bakgrunds bilden ändras både på springboarden och i “vänte läget”?

Hoppas jag inte bryter mot några regler nu:
    Hack that Phone – Make and use themes with WinterBoard

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Winterboard är en app som gör det hela lite lättare att ändra utseendet på telefonen.

Allting som ligger i winterboard redan är förinstallerade program. Laddar du sedan ner ett tema via cydia så kommer det automatiskt att hamna i winterboard. Där läggs även nerladdade ringsignaler etc. I cydia hittar du kompletta teman under “Themes”.

Dock tycker jag det är lättare att ladda ner teman i datorn, dels för att man ser hur det ser ut innan man laddar hem det, och för att då vet man vad man laddar hem för något.

Vill du manuellt lägga in teman gör du det med ett program som heter iFunbox. I det programmet får du upp hela rootsystemet i telefonen. Teman ska läggas i:

¤ Library>Themes.

När du lagt in allt du vill ha där, respringar du telefonen, öppnar winterboard, drar det nya längst upp, bockar för det och respringar igen.

Mvh

QuA1nT
    Member
    Post count: 24

Hur får jag samma bakgrundsbild i alla lägen? Jag vill ha “tema bilden” även när jag öppnar en mapp. Hopps ni förstår vad jag menar.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.