winterboard

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone winterboard

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

vet inte om jag har postat det rätt.. men jag får inte igång winterboard på min 3gs kvittar hur jag gör har läst hur man ska göra men icke funkar det ändå:(

någon som vet ?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@conny 45288 wrote:

vet inte om jag har postat det rätt.. men jag får inte igång winterboard på min 3gs kvittar hur jag gör har läst hur man ska göra men icke funkar det ändå:(

någon som vet ?

avinstallera WB. Reboot. Installera WB. Reboot?

Fungerar inte det så testa en soft reset, home+power i 10 sekunder

conny
    Member

@freebo 45289 wrote:

avinstallera WB. Reboot. Installera WB. Reboot?

Fungerar inte det så testa en soft reset, home+power i 10 sekunder

funkar inte ändå :S jag avinstallera reboot som du sa men funka inte ändå

conny
    Member

någon som vet????

Freebo
    Member

har hört att WB kraschar telefoner men aldrig hört talas om att WB vägrar starta. Får du nåra felmeddelanden eller vägrar WB bara öppna sig när du klickar på ikonen?

conny
    Member

@freebo 45803 wrote:

har hört att WB kraschar telefoner men aldrig hört talas om att WB vägrar starta. Får du nåra felmeddelanden eller vägrar WB bara öppna sig när du klickar på ikonen?

den går att starta sen när man trycker i va man ska ha osv så tänker den lite sen åter går den som vanligt fast utan att byta bakgrund som att inte WB funkar alls :S svårt att förklara

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Om du har jailbreakat med blackra1n måste du installera afc2add från cydia för att få allt att funka.

conny
    Member

@zili 45819 wrote:

Om du har jailbreakat med blackra1n måste du installera afc2add från cydia för att få allt att funka.

tackar så mycket ska testa det med en gång =)

Freebo
    Member

@zili 45819 wrote:

jamen där har vi det ju =)

conny
    Member

@freebo 45824 wrote:

jamen där har vi det ju =)

jahapp ladda man hem det sen sluta täckningen funka :S samt den funka inte me wb iheller

Freebo
    Member

hur länge har du kört med nuvarande setup? För det låter som om en en återställning och en dos Blackra1n kunde vara på sin plats

conny
    Member

@freebo 45827 wrote:

hur länge har du kört med nuvarande setup? För det låter som om en en återställning och en dos Blackra1n kunde vara på sin plats

gjorde en återställning nu får vi se om det funkar men ska man installera det afc2add och sen wb?

Freebo
    Member

@conny 45829 wrote:

gjorde en återställning nu får vi se om det funkar men ska man installera det afc2add och sen wb?

Det skall inte spela ngn roll men dra du in afc2add först

ZiLi
    Member

När jag jailbreaka min iPhone 3GS så var afc2add det första jag la till men vet inte om det spelar roll :/

conny
    Member

nu funkar det 😀 jag återställde den sedan Jb sen funka det utan afc2add =)

tackar för hjälpen =)

ZiLi
    Member

@conny 45833 wrote:

nu funkar det 😀 jag återställde den sedan Jb sen funka det utan afc2add =)

tackar för hjälpen =)

Glad att det funkar 😉

asus08
    Member
    Post count: 27

jag har också problem, installerade 3.1.2 med redsn0w men efter jag har laddat ner wb med cydia så kommer det ingen ikon, men det står att det är installerat på cydia. vad kan det va?

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.