WLAN anslutningspunkter i iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone WLAN anslutningspunkter i iPhone

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 223

Hej!

Vad jag har förstått så kan iPhone bara hantera en anslutningspunkt för WLAN åt gången och att det inte går att konfigurera och spara flera anslutningspunkter. Finns det någon programvara som man kan använda sig av och som hanterar flera anslutningspunkter?

fjompa666
    Member
    Post count: 400

Vet inte riktigt vad du menar, men har du en gång anslutit till ett nät, så kommer iphonen ihåg det sen igen, även inloggnings info.

CLS
    Member

Jag använder mig av två olika anslutningspunkter, dels en där hemma och en på jobbet. Om jag konfigurerar min iPhone till den trådlösa routern där hemma så kan jag inte lägga in uppgifterna för routern från jobbet, utan måste då skriva över befintlig WLAN konfiguration. Jag kan alltså inte spara inloggningsuppgifter för båda routrarna samtidigt på telefonen.

fjompa666
    Member

Låter konstigt, jag har 4 punkter konfigurerade, Jobb, hemma, brorsan, föräldrarna. Inga problem med att ansluta. Det står ju till och med under inställningarna för wi-fi: “Ansluter till kända nätverk automatiskt”

Är det så att nätverken har samma namn?

CLS
    Member

Det är naturligtvis inga problem att se anslutningspunkterna, men jag kan inte spara lösenordet på båda anslutningspunkterna så jag slipper ange lösenordet varje gång. Eller gör jag fel? berätta gärna i så fall hur man gör.

amko
    Member
    Post count: 258

@cls 12945 wrote:

Det är naturligtvis inga problem att se anslutningspunkterna, men jag kan inte spara lösenordet på båda anslutningspunkterna så jag slipper ange lösenordet varje gång. Eller gör jag fel? berätta gärna i så fall hur man gör.

Detta skall väl Iphone göra automatiskt-!?
    min gör det iallfall.

fjompa666
    Member

@cls 12945 wrote:

Du menar alltså att iphonen tappar lösenorden till de olika platserna?
    Vet inte om jag kan komma på någon lösning till det problemet. Allt jag gör är att slå på wlanet, anger ev. lösenord, sen så kommer iphonen ihåg det nästa gång jag vill ansluta.

CLS
    Member

Sorry, jag som hade fel. Den sparar lösenordet på båda anslutningspunkterna. Skiftar automatiskt anslutningspunkt också, nice!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.