Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › www.robertservice.se? reparera skärm för 1799 kr
-
AuthorPosts
-
Är det säkert av skicka in iphonen för att lagas av Roberts Service – Roberts Service ? Nån som har erfarenhet av dom?
Har aldrig hört talas om dom,skulle nog välja nån mer välkänd firma även om detta ser bra ut.
Google är ditt ljus i mörkret.Ser ut som en turkshop. Och med tanke på deras dåliga svenska på hemsidan så är nog så oxå fallet.
Jo tror det också. Men hittade dom på hitta.se och det såg ut som en vanlig tobaksaffär, men jag tror man kan lita på dom! Bara jag vet nån som har använd dom!
Om det inte är nån hemmapulande amatör….
Jag skulle nog tänka mig för.!Ser ut som en sådan. Finns en butik i Göteborg som heter “Ali`s Paraboler o presenter”. Denna butik påminner om den.
Kanske skiter i det då. Men mumien är väl billigaste alternativet efter det?
Får passa på att rekomendera iPhonefix är ett bra alternativ. Vi är nya, men har många nöjda kunder. Förhoppningsvis hittar någon av de hit och skriver om sin erfarenhet.
Vi är inte billigast, men:
1. Vi använder inte youtube metoder – har professionela verktyg och metoder som garanterar att alla funktioner i din telefon är i samma skick som de var innan skadan.
2. Vi använder bara bästa reservdelar (finns billigare av sämre kvalité).
3. Samma dag eller övernatt service om man bor i Malmö och kan lämna och hämta.
4. Returfrakt och MOMS (kvitto) & garanti ingår självklart!
Har sätt exempel på andra reparationer – inte alltid bra – materialen de använder sig av återställer inte allting i original skick och är inte gjorda för iPhone reparationer. Man ska INTE använda superlim, silikon, tjep, inte heller knivar, gitarplektrum eller “ipod” verktyg till att öppna med.
Fixade min lur på Roberts Service häromveckan. Fick tillbaka den i samma skick och 700 kr fattigare. Trodde det var ett skämt först så jag ringde upp dem. Visade sig att flexkabeln skulle ha bytits ut, vilket de gjorde, men problemet var att Power on knappen var intryckt i skalet som gjorde att jag varken kunde starta eller stänga av telefonen, och glömdes tydligen eller las inte märke till. Jag ringde de och efter lite klagomål där RobertService själva påpekade att knappen funkade men till slut bad om ursäkt så löste sig missförståndet och jag skickade tillbaka den med frakt i hopp om 3 månaders garanti som de själva lovade ifall de inte kunde åtgärda knappen.
Nu fick jag den tillbaka och knappen är så gott som fixat, lite repor här och där men det får man väl leva med när man har iPhone:s första version som inte är gjord för att ta isär ordentligt (??)
Hursomhelst. Då jag var rätt desperat att hitta nån som kunde reparera och ingen officiell reparatör fanns fick jag ta det bästa jag hitta (typiskt att allt ska va beläget på västkusten). Fanns ingen anledning och ha den liggandes hemma och samla på sig damm. Rekommenderar att ni först ringer dessa företag/personer då man inte tar de allvar på första intrycket. Skicka in din telefon med en bra förklaring till problemet + bilder eventuellt.
Tips också att höra av dig till dem via mail/telefon regelbundet så ni har koll på läget. Priserna sätts lite olika gentemot det som sägs i mail och det som står på hemsidan. Informationen är ganska krasslig, ibland känns det som man inte får ut ett tillräckligt svar på sin fråga. Utöver det är Robert Service inget företag som lurar folk och bemötandet är bra.
Av den anledningen ger jag Roberts Service: +++ av fem möjliga.
Reparera mobiltelefon och byta display på mobiltelefon – Mumien i Göteborg och Stockholm
Bra priser, pålitliga och populära
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.